Benq w9000 innstilling

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Benq w9000 innstilling

Hei

Har satt opp min Benq w9000 sammen med en toshiba hd dvd spiller. i det siste når jeg ser film så blinker halve venstre bilde del på lerretet med mørkere farger. dette er ganske irreterenes når en ser film så jeg ønsker å høre med dere om noen har noen bra forslag til hva det kan være. Jeg lurer på om det er oppskaleringen fra dvd spilleren som krasjer med pj, men har prøvd å velge lav "resolution picture, 576" f.eks uten at det hjelper.

i den samme sammenheng lurer jeg også på hva jeg skal gjøre nå når jeg skal bytte forsterker til en denon, og vil ha all bilde til å gå gjennom denne. hvilken komponent skal jeg velge til å oppskalere? forsterker?

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken kabel bruker du fra hd spilleren til projektoren?
    Dårlig skjerming kan være en årsak

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bruker 12m supra kabel. eneste ledning den ligger sammens med er strøm kabel, ca en meter før di går hver sin vei. ellers går HDMI gjennom kabel kanal resten.

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv å bytte ut kabelen med en 1m lang hdmi-kabel og se om problemet blir borte. Gjør det ikke det, er enten feil på innstillinger eller maskinvarefeil på projektor eller dvd-spiller

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis kabelen er synderen, burde problemet eskalert når oppløsningen ut fra spilleren økes.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk bedsjed av leverandør om å prøve å trykke på meny på pj når det begynner å blinke mørkt på venstre halvdel. visst det var dvd spilleren som gjorde det så skulle ikke fargene på menyen endres, men det gjorde di. så slo jeg av pj for å se om det blinket på den blå skjermen som vises når dvd spiller er av (hdmi kabel ute), det gjorde det ikke. neste får bli å prøve å oppdatere dvd spiller for å se om det hjelper. prøvde og med komponent kabel fra pj til dvd spiller. da var det ingen trøbbel. veldig rart dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    på signal fra dvd spiller valgte jeg 1080p, etter 45min kom de mørke blinkene. så endret jeg til 576i, og kunne se film i mange timer etterpå uten å ha sett noe til denne blinkingen.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan høres ut som du har noe trøbbel med HDMI-kabelen. Kanskje du skal prøve å få byttet ut denne?
    Jeg har selv en 12m Supra HDMI jeg bruker mellom en W9000 og PS3. Det fungerer helt strålende med 1080p.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja skal prøve med ny kabel. men som du sier så har du også supra.

dette står på specsen på kabel:

1m - 10m supports 1080p (Full-HD) resolution.

>10m supports up to 720p and 1080i resolution.

mao så kan en ikke se full hd på min kabel. ganske merkelig da selger mente det absolutt ikke kunne være noe galt med kabel. det måtte være pj.

noen andre så kan si sin mening om supra kabel på over 10m og full hd?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere må jo spesifisere litt mer enn "1080p" gutter. Det er vanvittig stor forskjell i båndbredde på oppskalert 60Hz (1080p 60Hz) og 1080p 24fps. Supra kabelen klarer ikke oppskalerte sone 1 filmer (1080p 60Hz), det er det ikke mange kabler som klarer (i 12 meter lengde). Da må en spa litt dypere i lommeboken, og kjøpe "værstingkabelen" til BetterCables.

Min 12 meter supra klarer fint 1080p i 24 og 50 Hertz, men 60 Hertz gir problemer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Før du svir av penger på en 10m lang, dyr kabel: Prøv å kjøp en 1m HDMI først og se om problemene er like store med denne. Da er det sannsynligvis -ikke- kabelen sin skyld, og du har spart en del hundre

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Dere må jo spesifisere litt mer enn "1080p" gutter. Det er vanvittig stor forskjell i båndbredde på oppskalert 60Hz (1080p 60Hz) og 1080p 24fps. Supra kabelen klarer ikke oppskalerte sone 1 filmer (1080p 60Hz), det er det ikke mange kabler som klarer (i 12 meter lengde). Da må en spa litt dypere i lommeboken, og kjøpe "værstingkabelen" til BetterCables.

Min 12 meter supra klarer fint 1080p i 24 og 50 Hertz, men 60 Hertz gir problemer.
    Ok! Jeg har kun benyttet BD i min spiller.
    Hvilke typiske bitrater har du ved de forskjellige frekvensene?
    En skulle tro en film enkodet med lav bitrate og 60Hz krevde mindre båndbredde i enn en film enkodet med høy bitrate og i 50Hz. Og at det ville finnes et krysningspunkt et sted hvor 50Hz og 60Hz krever like høy båndbredde.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •