Bruke 20 000 uten å kjøpe katt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruke 20 000 uten å kjøpe katt

Hei,

Solgte idag min PT-AE700 og er i markedet for en ny prosjektør. Trodde det skulle være lett, men den gang ei... Det viser seg å være helt umulig å bruke opp de 20k jeg har satt av til oppgradering. Frustrasjon følger:

Hadde bestemt meg for w10000, selvom den er nesten like stor som crt tv-en jeg nettop heiv ut og vanskeligere å plassere en et hospits på Montebello, skulle jeg altså kjøpe min første DLP. DLP har jo fantastisk kontrast må vite! Og punch i bildet! Og det er ikke antydning til grid-effekt heller. Ferrari til Skoda pris! *putte i handlekurv*.

Men så, skrekk og gru, søkte jeg litt på forumet her, og hva finner jeg! En masse rapporter om mandags-w10000-er! Sorte flekker på bildet, hår på linser, mishandlede pappesker! Lensshift som ikke virker. Folk leverer inn en w10000 med én feil og får tilbake en brukt med tre feil. Sodoma og Gomorra! Er det noen som har en w10000 og _ikke_ har problemer? Kan man bruke den til å se på film, eller funker den bare som (en litt stygg) fotskammel?

Så da begynte jeg å kikke meg litt rundt:

Hva med Optoma HD80. DPL? CHECK, Bra kontrast? CHECK. Akseptabel størrelse? CHECK. Plasseringsvennlig? HÆÆÆ? 1.12 i zoom og ingen lenshift? Tror optoma at jeg først kjøper prosjektør og så hus som passer?

Nuvel, får se etter noe som kan passe inn i huset mitt da. LCD:

SANYO PLV-Z2000 ser jo bra ut, og mange skryter av bildet. Også 19 db a gitt! Meeeen... Den er jo litt lyssvak da. Og koster 20 000,- altså helt maks av det jeg ønsker å betale.

MITSUBISHI HC4900 - Fin sak, men den har jo ikke 1080p/24 og ikke HDMI 1.3. Skandale! Men projector central "ratet" jo denne over PLV-Z2000 likevel. Da må den jo være bra. Og bare 16 799,-! Røverkjøp?

Men hva med denne Epson EMP-TW1000? Heller ikke den tar 1080p/24 og 26db er jo ikke veldig stille, men likevel - den har jo fått bra reviews. Og tre års lampegaranti + kjempekontrast trekker jo opp.

Kanskje jeg likegodt skulle kjøpe en PT-AX200? Den er jo lyssterk og har fått veldig bra tilbakemelding på hvordan den viser HD materiale. Ikke koster den stort heller. Men det føles ikke som en ordentlig oppgradering å gå for en 720p prosjektør i disse 1080p tider!

Kan noen være så vennlig og (på en litt bestemt måte) _fortelle_ meg hvilke prosjektor som skal vise filmer i den godt lysskjermede kjellerstuen min de neste to årene? Til neste oppgraderings-h-e-v-e-t-e (sensur... HVA?) starter? Dette sliter meg helt ut!

*sukk*

Mvh
    wukka.;-)

Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iht testen i Hjemmekino 05/07 så tar TW1000 1080p24...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny projektor

I februar kommer Panasonic med sin nye 2000-projektor. Den har 3 HDMI 1,3 a innganger og 1080p/24 bilder. Den kan være et alternativ for deg. Selv om jeg er litt usikker på prisen. Den blir ihvertfall under 30 000 kroner. Har sinnsyk linseforskyvning, bra "rett ut av boksen" farge og fått gode tester i utlandet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Iht testen i Hjemmekino 05/07 så tar TW1000 1080p24...
    Vist pokker gjør den det! Takk skal du ha. Da er denne en het kandidat :-)

Jeg er fortsatt litt sugen på w10000 da. Er det noen BenQ eiere som har lyst til å "step forward" og fortelle om sitt problemfrie w10000 eierskap?

Eventuelt, er det noen som har forutsetninger for å si noe om TW10000 vs w10000?

edit: cnet har det
    BenQ W10000 - Projector Comparison Chart - CNET Asia

Mvh
    wukka

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe - kan ikke hjelpe deg, men morsomt skrevet

Dessuten er jeg på omtrent identisk jakt som deg, så følge med skal jeg i alle fall gjøre.

PS! Tror ikke ordet "h-e-v-e-t-e" trenger sensur... ;-)

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten W10k, lillebroren W9000. Storfornøyd for det meste. (Oppgraderte fra AE700). Det er noen DLP egenskaper som jeg av og til ser (regnbue, dithering), men etter den ble kalibrert er det skjeldenere at jeg ser de.

Har lest litt i tråden til W10000-bug-hylekoret og inntrykket mitt er at det er noen som har fått buggy produkt og at de har klart å hause hverandre endel opp. Det er stort sett alltid noen buggy produkter i en serie, uansett produsent.

Er du i tvil så kjøper du fra en leverandør med gode returmuligheter!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RuneW
    Hehe - kan ikke hjelpe deg, men morsomt skrevet

Dessuten er jeg på omtrent identisk jakt som deg, så følge med skal jeg i alle fall gjøre.

PS! Tror ikke ordet "h-e-v-e-t-e" trenger sensur... ;-)
    Forsøk å skriv h-e-l-v-e-t-e uten bindestreker. Det blir sensurert :-) Slik: *******.

-wukk

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel kanskje mer inn innspill på at det er en viss forskjell på "h-e-v-e-t-e" og "h-e-l-v-e-t-e"... ;-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    Det var vel kanskje mer inn innspill på at det er en viss forskjell på "h-e-v-e-t-e" og "h-e-l-v-e-t-e"... ;-)
    Jupp.

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Vist pokker gjør den det! Takk skal du ha. Da er denne en het kandidat :-)

Jeg er fortsatt litt sugen på w10000 da. Er det noen BenQ eiere som har lyst til å "step forward" og fortelle om sitt problemfrie w10000 eierskap?

Mvh
    wukka
    Jeg er en lykkelig eier av w10000, og har ikke hatt noen problemer .... enda

Fikk den i romjula, oppgraderte da fra en tx300LCD. Fytte rakkern sier jeg bare ...
    Jeg venter på en kalibrerings DVD, og håper jeg skal få det enda bedre.
    Men jeg er storfornøyd

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja mann blir kanskje litt skeptisk når man leser feiltråden til w10000, men ikke vær redd. Projektoren er fantastisk bra. Jeg hadde uflaks med min første som var hår på innsiden av linsen, det kan skje. Uheldig med bytteenheten også for den var godt brukt 500 timer, men fungerer perfekt. Selv om det har vært litt tull med servicen og feil utsending er jeg veldig godt fornøyd med kjøpet. Håper og regner med at den enheten de sender ut til meg nå er helt ny og perfekt.

Så ikke vær redd forå gå for w10000, den leverer varene på lerretet :-D

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en mistanke om at det egentlig ikke så mye problemer med W10000 som man vel ofte kan få intrykk av i forum som dette. Det er stort sett de som har problemer som skriver. Man så vel noe av den samme problemstillingen med 8720 her i forumet også, så det har nok en del sammenheng med at disse BenQ projektorene er såpass populære så det er mange potensielle avforum medlemmer som kjøper den, og de få som opplever feil, er de som skriver om det i disse trådene.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mjaaa... tror nok det - selv om jeg kjøpte en W9000 her før jul og fant "uvanlig" mye dritt innafor linsa. Det synes ikke på lerretet, men like fullt....

Og jeg har IKKE skrevet noe om dette før, bare så det er sagt. Men - nå er det altså gjort...! ;-)

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte en W-10000 en ukes tid før jul. Trodde jeg!
    Den har fortsatt ikke kommet!
    Men etter at jeg etterlyste den og lurte på hvor treig det egentlig er lov til å være, selv ifbm jul og nyttår, klarte de å sende den i går.
    Jeg er veldig spent på om dette er en av "mandagsutgavene!, men skal gi tilbakemelding så snart den kommer i hus!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Er det noen som har en w10000 og _ikke_ har problemer?
    Ja, jeg har ikke noen problemer med min iallefall;-). Måtte inn i service-meyen og stille opp CW delay en smule ved første oppstart, men etter det er alt bare fryd og gammen. Jeg er iallefall storfornøyd med kjøpet. Ikke noen av problemene som blir nevnt i "feiltråden". Min var splitter ny når jeg fikk den.
    Tror også som andre skriver over her at ting blir hauset opp litt.
    Blir sikkert solgt hundrevis av disse til den prisen den har gått for i det siste. At det dukker opp en 4-5 spesielle tilfeller her på forumet synes ikke jeg er så rart.
    Må bare si meg enig i det ask4me2 skriver over her.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk for mange svar!

Hei,

Takk for mange svar! Jeg heller nå over mot w10000 igjen ;-) Kjøper argumentene om at det sikkert er solgt mange i det siste og at det nok er derfor vi ser endel "klaging". Får kjøpe før jeg vingler over på panasonicen flere ganger.

Likevel, kom gjerne med flere inspill!

-wukka

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hatt noen problemer med W10000. Som du sier selv er dette en Ferrari til Skoda pris. Dette er ikke noe å tenke på.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg har ikke hatt noen problemer med W10000. Som du sier selv er dette en Ferrari til Skoda pris. Dette er ikke noe å tenke på.
    Vile kanskje heller assosiere en slik BenQ med en Hummer enn en Ferrari pga størrelsen, men man får helt klart mye projektor og glimrende fullHD bildekvalitet for pengene i en W10000.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    ... Hummer enn en Ferrari pga størrelsen, men man får helt klart mye projektor og glimrende fullHD bildekvalitet for pengene i en W10000.
    Hummer, Ferrari eller fotskammel er puttet i handlekurv. Regner med at jeg får hentet den før helgen :-)

Dette blir spennende! Får vel kanskje kjøpe meg en ps3 også nå da :-)

Mvh
    wukka

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min W10000 kom i dag, og etter hva jeg kan se, uten skader eller lyter av noe slag.
    Sånn jeg ser det er feilene eller svakhetene med W10000 ikke på kvalitet men mer på brukervennlighet.
    - Den er j****g stor!
    - Den har ikke horisontal lensskift
    - Den har noe snevert zoom område.

Men bildet er knall og prisen suveren, så dette er godtatt!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •