HJELP... Bilde mitt er helt på jordet!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP... Bilde mitt er helt på jordet!!!!

Heisann AV Guder.
    Jeg er en uerfaren hjemmekino mann og har nå skaffet meg en prosjektor. Det er en eldre prosjektor. rettere sagt Utgått modell. Prosjektoren er en Toshiba TLP-S10. Jeg fikk prosjektoren Kjempe billig pga en feil. Bilde er rødt der det skal være svart. Hva kan dette komme av og hvordan kan jeg fikse det. HAdde vært fint om dere kunne hjelpe meg da jeg ikke har noen garanti på produktet lenger

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg beklager å måtte fortelle deg dette, men projektoren er dessverre rimelig verdiløs i hjemmekino sammenheng. Feilen er derfor ikke verd å reparere.

Projektoren har forøvrig en oppløsning på 800x600, og et kontrastnivå på latterlig lave 400:1 (i beste fall). Den gikk også ut av produksjon i juli 2004, det vil si at den er eldgammel.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Globe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,358
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Jeg beklager å måtte fortelle deg dette, men projektoren er dessverre helt verdiløs i hjemmekino sammenheng. Feilen er derfor ikke verd å reparere.

Projektoren har forøvrig en oppløsning på 800x600, og et kontrastnivå på latterlig lave 400:1 (i beste fall). Den gikk også ut av produksjon i juli 2004, det vil si at den er eldgammel.

Snufs...snufs....du skulle vært lege du Gorm, empatisk, men samtidig rett på sak, litt fagterm. men ikke mer enn av vi skjønner hvordan dette går. ;-)

Velkommen til forumet mariusshady; det ser ut som at noe av det første du blir å gjøre her inne er å søke etter info om en god og rimelig prosjektor :-)

Lykke til videre med hjemmekinoen din!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja oki kan forstå den er verdiløs i hjemmekino sammenheng men det jeg lurer på er hva feilen er... skal brukes enkelt å greit har planer om større å bedre hjemmekino med tid. hva kan gjøres for å ordne denne feilen?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke godt å si, enten er ett (eller flere) av LCD-panelene ødelagt, eller så er det elektronikken som har problemer (bildeprosesseringen). Uansett er det neppe verd å reparere, for projektoren er ikke verd mer enn noen hundrelapper i fungerende stand. Hvor rødt er det, der det skulle vært mørkt (sort)? Snakker vi nyanse av rød, eller er det rødt? Projektoren er jo en ren presentasjonsprojektor, så du har uansett ikke kalibreringsmuligheter som i en hjemmekinoprojektor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en veldig kraftig rød farge. ganske mørk rød. rød fargen fungerer på samme måte som svart ville ha gjort... desto svartere desto rødere. og motsatt

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vanskelig å si hva feilen kan være, men et bilde (screenshot) kan kanskje hjelpe for å finne nøyaktig årsak.
    Når det er sagt, er projektoren ikke verdt mer enn en tusenlapp, selv når den er i orden. I denne tilstanden er den verdt under halvparten, og er absolutt ikke verdt å reparere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei - vi har samme projektor (Toshiba TLP-S10) her på jobben og jeg er møkk lei den:
    - dårlig bilde
    - elendig kontrast
    - støyende!

Noen som har forslag til ny?
    Størrelse ikke så viktig, den står på vegghylle
    HDMI inngang ikke så viktig - skal stort sett bruke RGB fra PC uten lyd til presentasjoner og skjermbilder

Billedkvalitet, kontrast og evne til å gi godt bilde selv i dagslys er MEGAVIKTIG!

Hva med en av disse:
    Acer P1265, XGA 1024x768, 2000:1, 2400 Lumens, 28dB?
    Acer PD323, XGA 1024x768, 2000:1, 2000 Lumens, 34dB?
    InFocus X8, 1200x800, 1400:1, 1800 Lumens, 32dB?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •