Trenger tips til valg av prosjektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger tips til valg av prosjektor.

Har sittet og lest en del og sitter nå å skal velge prosjektor. Har hele tiden tenkt på å kjøpe Hitachi PJ-TX300, men har også begynt å se på andre merker etter å ha lest på forumet her. Optoma HD70 og BenQ W500 er 2 stykker som har fattet min interesse.

Prosjektoren blir takmontert ca 3,5m unna lerret, blir bare mørkeflater og med god kontroll på lys.

Skal få demonstrert TX300 i helga men de to andre vet jeg lite om, og jeg finner ingen forhandlere eller bekjente som har det i nærheten.

Er derfor jeg ønsker litt input hva man bør gå for.

Hadde en Sony 4:3 prosjektor før men ga den bort, dette blir min første 16:9 og garantert ikke den siste da jeg skal bygge et skikkelig AV rom når garasjen blir ført opp i løpet av neste år. I mellomtiden tenkte jeg å få litt erfaringer med en billigere en.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Epson tw700 er også et meget godt valg.
    Mvh bigtor

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Epson tw700 er også et meget godt valg.
    Er det noen som har den Epson TW700 som er fornøyd? Kanskje du selv har den?

Nettbutikkene som har den har noe usikker leveringstid på den: Projektor - Epson EMP-TW700 - Finn beste pris hos Prisguide.no

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mhm

Slik jeg har sett det blir de aller fleste svært fornøyde med prosjektorene sine til rundt 10k nå.

Jeg mener det går vell så mye på praktiske detaljer som på bildekvalitets forskjelder, i den prisklassen.
    Ja det er noen som har litt bedre bilde men det er ikke noe jeg umiddelbart kan oppfatte og klage på, gjør man det er man bare utrolig pirkete og blir nesten aldri fornøyd

Jeg er veldig klar over at jeg kan få et bedre bilde med en annen prosjektor enn den jeg har, men det er ingen som er like lette å plassere til midt bruk og som tar seg så godt ut på veggen min.

Du bør se på om du trenger lens shift vertikalt og horisontalt, hvordan du skal plassere den, hvor stort bilde du vil ha og om du har noen preferanser når det gjelder utseende.
    Om du fortsatt ikke kommer noen vei med valget så kan jo kone eller noen andre har noe å si? kan jo la dem hjelpe deg om det kunn er utseende det står på....

Ellers når du har funnet vilke prosjektorer som fyller de behovene du har kan du se på forskjeldene i bildekvalitet.

Jeg ser at du vil ha dette som et trinn videre mot full hd eller liknende, jeg tror nok det er vanskelig å trå feil her, du får mye bra til under 10 lapper nå og jeg kan stå inne for LG prosjektoren jeg har. (ble til slutt solgt for 7000,-)
    og gir meg et utmerket bilde på 100"

Epson har jeg begrenset men gode erfaringer med.
    Nå får du jo også fullHD ganske rimlig fårn si så må tenke litt på om det vil være lønnsomt for deg å kjøpe en "venteprosjektor" eller kjøpe deg en fullHD med det samme.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Slik jeg har sett det blir de aller fleste svært fornøyde med prosjektorene sine til rundt 10k nå.

Jeg mener det går vell så mye på praktiske detaljer som på bildekvalitets forskjelder, i den prisklassen.
    Ja det er noen som har litt bedre bilde men det er ikke noe jeg umiddelbart kan oppfatte og klage på, gjør man det er man bare utrolig pirkete og blir nesten aldri fornøyd
    Var innom HIFI Klubben i Bodø som blir den nærmeste butikken med AV utstyr her i området. Kan hende det finnes flere i Bodø men er ikke så kjent der da jeg bor utfor. Uansett disse sa det samme som du skriver nå, greit å vite da jeg til nå kun veit det de sa.

Jeg ser at du vil ha dette som et trinn videre mot full hd eller liknende, jeg tror nok det er vanskelig å trå feil her, du får mye bra til under 10 lapper nå og jeg kan stå inne for LG prosjektoren jeg har. (ble til slutt solgt for 7000,-)
    og gir meg et utmerket bilde på 100"
    Grunn til at dette ikke blir noe high end utstyr er pga jeg skal bygge en hjemmekino fra grunnen av i tilknyttning til garasjen i løpet av sommeren eller neste sommer alt etter når selve huset blir ferdig. Du skjønner vi bygger hus og gjør alt selv så vi sparer enormt mye penger som man kan bruke på mye annet gøy.

Epson har jeg begrenset men gode erfaringer med.
    Nå får du jo også fullHD ganske rimlig fårn si så må tenke litt på om det vil være lønnsomt for deg å kjøpe en "venteprosjektor" eller kjøpe deg en fullHD med det samme.
    Har også sett at man får fullHD til en rimelig penge så jeg får vurdere litt.

Kjekt med innspill, vet det er flere slike poster som dette men har ikke holdt på med AV de siste 10 årene så man er jo på begynnerstatdiet igjen og har ikke peil.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da endte jeg opp på en Epson EMP-TW700 og et 92" lerret. Hadde egentlig valgt BenQ W500 men etter å ha lest noen tester og her på forumet ombestemte jeg meg.

Gler meg noe ufattelig til jeg får utstyret, håper virkelig jeg blir fornøyd.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikkert

Sitat Opprinnelig postet av eskriste
    Da endte jeg opp på en Epson EMP-TW700 og et 92" lerret. Hadde egentlig valgt BenQ W500 men etter å ha lest noen tester og her på forumet ombestemte jeg meg.

Gler meg noe ufattelig til jeg får utstyret, håper virkelig jeg blir fornøyd.
    Kan ikke tro du blir missfornøyd med det valget hvertfall, det er en god prosjektor det lille jeg har testet den og har kunn hørt gode tilbakemeldinger fra eiere av den prosjektoren.

Ingen skamm å være på nybegynner stadiet, i forrhold til en del her inne er jeg nok nybegynner selv også men forsøker da å hjelpe til litt når jeg er her.

Lykke til med kino planene, så blir det vel kanskje en liten tråd om her på forumet om utstyret som skal i den også ???
    Ser fram til å se resultatet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •