Trenger hjelp til å finne ny pj - full hd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Shooter sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp til å finne ny pj - full hd

Etter at jeg kontrollmålte avstand fra lerret til pj-hylle til et par cm for kort til at en w10000 klarer å fylle lerretet mitt, må jeg vurdere andre...

Har nå snust litt på
    - Mitsubishi HC6000 (ikke helt enkel å kalibrere iht Gorms test i Hjemmekino)
    - Epson TW-1000 (bra omtale - på vei ut)
    Begge disse har D6 så vidt jeg har skjønt...

Krav til pj:
    - Må takle 1080p24fps
    - Må tåle et lyst rom, da vi bor i blokk og ikke har full lysdemping (hvertfall litt lys kommer alltid inn selv med tupplur etc - hvitt tak og greier).
    - Må kunne plasseres stående på føttene på en lack-hylle som er 38cm dyp og veggmontert (=null plass bak). Her må det også tas hensyn til at kablene bygger litt på baksiden av pj'en.

Noen som har innspill til hva jeg bør gå for her, og evt pros&cons?

Evt. andre alternativer, helst pris <=20kkr.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har erfaringer med disse?

Trenger input fra andres erfaringer her...

Har utstyrslisten i signaturen, og har 358 cm fra lerret til forkanten av lack-hyllen. Må derfor ha noe annet enn w10000 som jeg nesten hadde bestemt meg for, da denne ikke klarer å fylle ut lerretet.

Er det verdt et par tusen ekstra fra tw-1000 (som også kommer med harmony 1000) opp til hc6000?

Andre alternativer?

Skal handle senest tirsdag, så det hadde vært glimrende om noen som har testet litt full-hd-pj'er gidder å komme med noen tips og erfaringer

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shooter
    Ingen som har erfaringer med disse?

Trenger input fra andres erfaringer her...

Har utstyrslisten i signaturen, og har 358 cm fra lerret til forkanten av lack-hyllen. Må derfor ha noe annet enn w10000 som jeg nesten hadde bestemt meg for, da denne ikke klarer å fylle ut lerretet.

Er det verdt et par tusen ekstra fra tw-1000 (som også kommer med harmony 1000) opp til hc6000?

Andre alternativer?

Skal handle senest tirsdag, så det hadde vært glimrende om noen som har testet litt full-hd-pj'er gidder å komme med noen tips og erfaringer
    W10000 vil vel passe lerretet ditt hvis det er riktig det som står i signaturen din? Jeg har W10000 med 92" Invideo(205 bredde uten ramme) og ca. 3.5m fra lerret til linse...

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    204
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det jeg også trodde helt til jeg sjekket projectorcentral... Der kom jeg ikke nærmere enn 3.61 m for å oppnå 200 cm bredde.

Ettersom lackhyllen er grunn i forhold til w10000 (og andre benq'er) så blir også linsen stikkende en del utenfor hyllekanten, slik at jeg vil anslå kastelengden til rundt 3.50-3.53 m. Dette gir meg en maksbredde på 196 cm, og jeg er litt nervøs for strølysproblemer og uskarpe kanter, ettersom det da er 2 cm på hver side av bildet...

Men er det generelt slik at benq har bedre zoom enn det pjc regner med? Hvor kan man evt finne riktige utregninger på hva jeg kan oppnå av bildebredde?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •