Full HD prosjektor, hvilken..?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Full HD prosjektor, hvilken..?

Lurer på å kjøpe meg en full HD prosjektor, hva er det beste kjøpet her, altså ikke det billigste, men en meget god prosjektor til en ålreit penge..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er min personlige vurdering;

High End:
    Jvc HD-100, Sony VW200

Her er vel JVC'en det beste kjøpet.

Upperclass
    JVC HD-1, Sony VW60, Benq W10000, PD M25

Her er BENQ'en det absolutte beste kjøpet (så sant den passer inn plasseringsmessig)

Midclass
    Sony VW50, Benq W9000, Epson TW2000, Sony PLV-Z2000

Her er vel også BENQ'en det beste kjøpet.

Newcomer Achillle sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby

High End:
    Jvc HD-100, Sony VW200

Upperclass

Her er BENQ'en det absolutte beste kjøpet (så sant den passer inn plasseringsmessig)

Midclass

Takker for raskt svar, har sett på w10000 selv, den ser veldig spennende ut

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt subjektivt, kun basert på mine egne erfaringer (og mange leste meldinger på avforum) så ville jeg ikke gått for Benq.

Selv om man sikkert hører mest fra de som får problemer, virker det som Benq har en uforhåndsmessig høy andel projektorer med feil.

Mulig dette er et generelt problem med projektorer, men det kan virke som den lave prisen resulterer i at en del snarveier må taes på kvalitetssiden.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby

High End:
    Jvc HD-100, Sony VW200

Upperclass

Midclass

Ja men glem nå ikke at dlp sliter med regnbuer:-(
    Mvh bigtor

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Denne bør skjekkes ut? http://www.avshop.no/PartDetail.aspx...03431;c:100100

MrMyagi her på AVF har denne PJ. Har da ved visse anledninger vært innom og tittet på den flere ganger, da siden han bor få hudre meter fra meg
    Utrolig bra bilde på både vanlig DVD og spes HD matriale. Støynivå ligger vel på 19db. Ikke ille.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I førsete omgang bør du nevne hva slags rom du har tenkt å plassere denne i. Samtidig bør du jo vite om du ser regnbuer. Dette gjør de færreste, men om du gjør det er det etter hva jeg hører rimelig irriterende.

JVC`ene kan gi ett formidabelt sortnivå, og har høy on/off kontrast. Er rommet lyst kan du imidlertid glemme dem. Pæra i kjøleskapet mitt lyser opp mer enn de klarer. Er rommet mørkt nok er disse ett svært godt alternativ.

Sxrd`en til Sony klarer seg bedre i lysere rom og produserer ett serdeles bra bilde. Enkelte av projectorene har etter sigende noe høyt konvergensproblem.

DLP`ene (BenQ og PD) er det skarpeste alternativet og er samtidig lysterke. Fargehjulet gjør imidlertid at enkelte ser regnbuer, noe som hvisnok oppleves som pyton for dem som ser det.

Alle teknologiene og alle projectorene har ulemper og fordeler, og med den informasjonen du har gitt er det ikke godt å si hva du bør gå for. På bakgrunn av det vil vel kansje Sony VW60 være tryggest å anbefale.

Buksmønsteret ditt er jo også noe du må vurdere. Skal du koble opp en HTPC og samtidig lese tekst behagelig på den er jo DLP`enes skarphet å foretrekke, framfor 3 chipperne med sine konvergensavvik. Ser du regnbuer vil de vel oppleves ubehagelige, uansett kilde.

Jeg vil heller anbefale deg å titte litt selv, enn å rådføre deg med forum brukere. Les tester, men vær kritisk. Om du skal lytte til andres vurderinger, så prøv å finne noen som er gjort i mest mulig like omgivelser som dine egene.

Newcomer piano sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville tatt en god titt på PD m25.

I følge entusiastene på Component.se så gir den visst den beste dybdefølelsen i et bilde de noensinne har sett uansett prisklasse. Noen mener den overgår action model three i alt annet enn ren lysstyrke. Når det er sagt er den visst også pd m25 vanvittig lyssterk i forhold til konkurrenter med tilsvarende specs.

Litt rart at det er så lite info om denne norske projektoren her i forhold til i et svensk forum, men perra1 m.fl på component virker som de har en fot innenfor hos projectiondesign.

Når skal Gorm anmelde pd m25? DET ser jeg fam til!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er at de har problemer med hovedkortene, og produksjonen er stanset. Ergo er det bare produsert noen få fungerende eksemplarer. Mot slutten av måneden er det nok håp. M25 er forøvrig den foreløpig heteste kandidaten til å ta over referanseplassen i min hjemmekino.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •