Fargeflekk? Fra hvor?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fargeflekk? Fra hvor?

Jeg skulle akkkurat til å se en film nå, men i det øyeblikket jeg får den hvite DVD-bakgrunnen i ZP legger jeg merke til at det er et lite felt, uten systematisk form nederst og litt til høyre i bildet. Ser litt ut som refleksjon fra en cdplate eller ligende hvis dere skjønner hva jeg mener, bortsett fra formen som sagt da.

Har sett meg rundt etter mulige 'kilder', men finner ingen. Tørket av linsen har jeg også.

Hva f*** kan dette være? Trodde det skulle være nok med at viften har begynt å bråke litt overivrig... :-( Det merkeligste er jo at den 'rister' litt, altså småbevegelser. InFocus X1 forresten!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ristingen kan muligens indikere støv...

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den flekken du ser er mest sannsynlig støv en eller annen plass i optikken, eller rundt panelene. Ristingen kommer av at noe er i ubalanse, om det er fargehjulet eller en vifte er ikke godt å si uten videre..

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nok ikke noe annet enn selve støvet som er i ubalanse.. at det ser CDplate-aktig ut i fargen, kommer av at den ikke vrir seg unna lyset, slik speilene i DMDen gjør, og får da alle 3 farger på en gang, I motsetning til LCD, som kun viser den ene fargen utfra hvilket panel støvet sitter på.
    tipper du ser den i "stereo", altså at det er 2 "like deler". Det kommer av at du se refleksjonen av det to ganger, på samme måte som hvis du legger hånda på et speil.

Hvis det jeg sier høres logisk ut, kan du konkludere med at det ikke er noe verre enn et lite lo/hår.

Newcomer dorffy sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det samme skjedde med meg for noen dager siden! Da tok jeg bare å kjørte den på 85hz, og så tilbake til 60hz, så var det borte.
    Ble helt vettskremt, men det virker som om fargehjulet bare var ute av sync.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •