IRIS på VW-50 SONY

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

IRIS på VW-50 SONY

Lurer på om irisen er gåen , synes ikke det sorte blir sort nokk , ser ikke noe forskjel på bildet, så før at tekst på sort bakgrunn ble sortere , har prøvd å se inni linsa , men kan ikke se at den struper lyset. Er det noen av dere som har denne som kan forklare hvordan jeg ser at den virker ? . Har nylig hatt denne inne og fått reparert den for konvergens , 3 piksler feil . Noe som ga ett skarpere bilde.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,895
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første: Du bør ALDRI se rett inn i projektor linsen når denne står på. Det kan ødelegge synet ditt!

Du kan sjekke om irisen fungerer ved å stille denne manuelt. Da kan du sette den f.eks. på minimum og se om det er noen forskjell når du gradvis åpner den til maximum. Du finner valget for dette sammen med de andre iris valgene i menyen.

Dårlig sortnivå kan også komme av at "brightness" er stilt feil.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En enkel måte å sjekke dette på er å ta en 0IRE testbilde, eksempelvis fra DVE, og slå den automatiske irisen av og på. Da SKAL du se forskjell i sortnivået.
    Ps. Andre sorte bilde kan også brukes.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for svar! har endelig fått testet projektoren.leste Gorm`s test på sony vpl- vw50. at irisen lå fremme i opptikken. prøvde derfor å se skrått opp i linsa, men ser ingen forskjell, jeg har også prøvd med manuel iris uten og se noe forskjell. har prøvd mange forskjellige bilder. noen lyse og noen mørke. hva mener du AK, me OIRE0 bilde?? har DVE. skal man merke liten eller stor forkjell på irisen på min og max? jeg må være sikker på at den er gåen før jeg sender den ned til nederland for andre gang. men man får jo sellføgelig låne projektor etter ti dager. jeg hadde også hjemme på prøve en vw15,det virket som om den hadde sortere sort.

setter stor pris på svar så jeg får klarhet i dette!

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved sort/mørkt testbilde (0 IRE) skal autoirisen lukke maksimalt. Dersom den er deaktivert er den imidlertid nesten helt åpen. Hvis du vekslen mellom autoiris av og på, vil du dermed oppleve stor forskjell i "sortnivå". Hvis du imidlertid ikke opplever noen forskjell, kan vi dermed konkludere med at autoirisen ikke fungerer.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •