Ødelagt X1 vifte?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Intermediate MAXcpu sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ødelagt X1 vifte?

Etter å ha kommet hjem fra ferie mener jeg å høre noen litt uvanlige lyder fra kjøleviften i min InFocus X1. Jeg stakk hodet nærmere, og ganske riktig; den 'slurer' litte grann.

Er det flere andre som har opplevd dette?

Prosjektoren er importert fra USA, men har jo full world wide garanti, og InFocus sitt verksted ligger et drøyt kvarter unna. :-) Litt synd å være prosjektorløs en stund, men dette er kanskje veien å gå?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm var det ikke en som hadde det problemet her før? Lurer på om det var fargehjulet den gangen. Ellers spiller hukommelsen min meg ett lite puss 8)

Mvh

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Hmm var det ikke en som hadde det problemet her før? Lurer på om det var fargehjulet den gangen. Ellers spiller hukommelsen min meg ett lite puss 8)

Mvh
    Jeg mener å huske det samme.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Burre sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    3,071
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.avforum.no/forum/viewtopi...amp;highlight=

er vel denne dere husker..
    men det KAN være viften også. prøv å slå den av, og se om det blir stille selv om viftene fortsatt går, da er det fargehjulet.
    spiller vel i grunn ingen rolle hva det er, må vel på service uansett..

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glemte å si at jeg merket dette når projen var av, men med strøm tilkoblet. Ellers så blir det nok litt vanskelig å høre da støynivået øker en del :?

Uansett, vi kan nok iallefall konkludere med at det er viften! ;-) Får ringe InFocus på mandag hvis jeg får tid...

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var meg ja :shock:
    kjørte en tur ned til presentasjons data og de fiksa det på 2 dager.
    var fargehjulet som hadde klikka!

(lengste 2 dager i mitt liv med 21" tv!!) :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kulelageret i min X1 har også tatt kvelden nå, og presentasjonsdata nekter å reparere den!! ARGH! De hevder at de ikke har serviceavtale med norek/komplett og derfor vil de heller ikke utføre reparasjonen.

(Det samme gjelder Harman/Kardon fra norek/komplett iflg HiFiCenter. Du blir også nektet reparasjon på HK fra det norske servicepunktet hvis du har kjøpt fra norek/komplett.) Mon tro om norek/komplett driver med parallellimport, og at det er derfor dette skjer?

Ståa i saken nå da, er at min X1 har tatt seg en tur til norek, så skal de "fikse" opp. Jommen sa jeg smør. Den blir vel stående der nede og støve ned helt til jeg kreperer av abstinens.
    Trodde da InFocus har verdensgaranti jeg, og at presentasjonsdata er pliktig til å reparere den ettersom de er offisielt servicesenter?

Newcomer Sgt.Stav sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    merkelig trodde jeg oxo!!
    nok en gang blir kunder berørt av forhandler krangling!

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo sende mail til Infocus og høre om det skal være slik..... Hvis de har "verdensgaranti" som det blir hevdet, så har de interesse av å holde orden i rekkene under dem...

Mvh

Newcomer Lars sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også er blitt berørt av dette
    Jeg kjøpte min X1 over disk av Komplett i Sandefjord for å være sikker på at det skulle gå knirkefritt ved eventuell feil...
    for 3-4 mnd siden ble det ulyder i fargehjulet og jeg leverte den inn for fiksing.Det tok 6uker før jeg fikk den tilbake !!!
    Men ikke nok med det...fargehjulet begynnte å bråke igjen kort tid etterpå.Plutselig en kveld jeg slo projektoren av med fjernkontrollen eksploderte pæra!
    Leverte projektoren inn igjen etter dette.Så fikk jeg beskjed etter 4 uker at fargehjulet var fiksa,men det var ikke garanti på pæra siden den var brukt over 500timer,så jeg må betale selv for ny pære.
    har nå gått over 6 uker og fremdeles ikke fått tilbake prosjektoren...
    heia Komplett Data!!
    Jeg lurer egentlig på om at ulydene i fargehjulet også lager vibrasjoner slik at det skader pæra? I så fall har jeg lyst til å gå til forbrukersak på detta.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    off topic: tar rep mere enn 7 dager har du krav på å få låne et tilsvarende produkt i mellomtiden. hvis ikke de kan fikse det så krever du å få en ny, evt heve kjøpet. 6 uker er altfor lang ventetid.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE Lars.

Iht. Forbrukerkjøpsloven har du allerede rett til å heve kjøpet (= 2 forsøk på å rette samme feil, uten å lykkes). Du skulle også hatt et erstatningsprodukt, siden reparasjonene tok mer en 1 uke. Ref. loven.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PresentasjonsData tok tilslutt imot X1 min, men de har vistnok sendt den videre igjen til en 3. part. Men dette firmaet hadde ikke reservedeler (!) å reparere den med, så det kom til å ta iallefall enda en uke. Jeg begynner nå på 4. uka med min X1 inne til rep. Firmaet jeg kjøpte den av skulle også undersøke om de klarte å skaffe en låne-enhet i mellomtiden, men de unnskylder seg bare med at saken er utenfor deres rekkevidde.

Etter min mening spiller det vel liten rolle for min del hvem som har skyld og ikke. Jeg skal forholde meg kun til de som har solgt meg produktet, eller hva? Hva bør jeg gjøre videre?

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...Hvis låneprodukt medfører urimelig kostnad, har en dessverre ikke rett på dette, jf. forbrukerkjøpsloven. En projektor er definitivt innen definisjonen urimelig kostbar å låne bort, da en eventuell utlånsprojektor vil være vanskelig å selge pga timeteller.

Når det gjelder heving, er det helt korrekt at selger ved samme feil for tredje gang gir kunden direkte rett til heving av kjøpet.

Når det gjelder rimelig tid, mener jeg at 1 uke er helt urimelig kort tid, mens 6 uker helt klart er urimelig lenge. 1-3 uker er vel innenfor hva iallfall jeg mener er rimelig, spesielt siden disse produktene ofte skal videre til tredjepart osv.

Uansett, utrolig dumt at du skal få feil på projektoren din, får håpe du snart får kose deg med hjemmekino og X1!

Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er litt ydmyk og enig med lygren! :-)

Uansett, satser på å få levert min i neste uke, har jeg flaks går det fort... :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    217
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg ventet i snart 9 uker på min X1 og har blitt enig med utsalgsstedet at vi hever kjøpet hvis den ikke kommer nå over påske. Det som imidlertid er trist, er at jeg får forskjellig forklaring hver gang på hvorfor det tar så lang tid. Etter 6 uker kom de iallefall med en Pana AE300 levert på døra (bra) som jeg får boltre meg med i mellomtida.

Vedkommende presterte å si at hadde de hatt riktig vifte så ville de ha byttet den selv uten å levere den på rep, men at det ikke stod noen standardvifter i den. Finner det svært lite trolig at de har:

1. Skrudd opp min X1 (som bryter garantien)
    2. Funnet ut at den ene viften er defekt (på tross av at jeg har påpekt at kulelagret i fargehjulet mest sannsynlig er defekt)
    3. Funnet ut at de ikke har byttevifte for den "defekte" viften som ikke var defekt likevel.
    4. Skrudd sammen min X1
    5. Sendt den videre, da de ikke kunne løse problemet.

URK! sier jeg. Det er så utrolig amatørmessig og irriterende når de gir deg 7 forskjellige forklaringen på tingenes tilstand. Nå skal det sies at jeg ikke har spesielt mye imot at kjøpet heves - jeg håper jo på det. Men regner jo med at X1 nå endelig kommer tilbake denne uka. Har jeg da krav på noe som helst, bortsett fra en klapp på skuldra og nok en bortforklaring og beklager ditt-og-datt?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •