Sony VPL AW15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9

Tråd: Sony VPL AW15

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Sony VPL AW15

Er det noen her som har en eller har erfaring med denne projectoren? Vurderer å kjøpe en slik til PS3 og hjemmekino.
    Ser de ligger på kr 8-10.000.- nye

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en meget god projektor til prisen. Les testen i Hjemmekino, hvor den fikk karakteren 5. Eneste ankepunktet var vel rasteret (screendoor). Sitter du nærme så ser du rutemønsteret. Men jeg har en kamerat som har kjøpt denne, og han sitter akkurat 2 x lerretbredden ifra og da er det ingen problem etter min mening.

Projektoren er meget stille, men ikke så lyssterk i stille modus, slik at du må ha det helt mørkt i rommet, samt at lerretet ikke må være for stort (200cm er sikkert helt OK). Min kamerat har et lerret på 165 cm og da er de ingen problem hvis han har det mørkt i rommet.

Det eneste som irriterte meg litt med projektoren er at den ikke er så plasseringsvennlig som man skulle tro. Projektoren kaster bildet rett frem, dvs centeren på linsa lyser rett i center på bildet (det er vel dette som heter at den ikke har off set ??). Dette betyr at når man henger den i taket, så må man henge projektoren ganske langt ned for at bildet skal treffe lerretet, samt at man må bruke nesten maks lens shift. Min kamerat har projektoren på en hems der det ikke er høyt under taket, men allikevel så må han henge den langt ned. Da er det lett å skalle borti projektoren.

Dersom du bruker maks vertikal lens shift, så blir også den horisontale lens shiften meget begrenset. Man bør derfor henge projektoren så rett på bildet som mulig.

Håper dette hjalp deg litt på veg.:-D

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv lillebroren til denne AW10, og er kjempefornøyd.
    Har bilde på 180 bredde og sitter ca 3.5 mtr ifra og kan ikke si jeg merker noe Screendoor effekt da. Ellers kan jeg skrive under på hva Alex F. sier om denne typen projektor. Spesielt det om att den er støysvak. Er knapt mulig å merke den, selv om den henger like over hodet på deg og det er stille i rommet :-)

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg kunne tenke meg bekreftet eller ei ang. Sony VPL-AW10, har den vertikal lens shift? Hvis nei, som jeg mistenker, hva med offset på bildet?

Kunne tenke meg denne prosjektoren i taket, standard høyde på 240 cm, avstand til lerret ca 4 m. Noen som vet cirka hvor på veggen den skyter bildet da? Er jo en fabelaktig pris på den prosjektoren nå, virker som mye bilde for penga.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ingen Vertical eller Horisontal lens shift på AW10.
    However, går du inn på denne linken vil du bla finne manualen til Projektoren. Der skal du finne det meste du måtte lure på :-)

Sony VPL-AW10 3LCD Projector

Mvh
    Tommy

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff, ble egentlig mer forvirret av manualen faktisk, ser ut til at modellen som er oppført er tiltenkt VPL-AW15? Mulig jeg roter. Når det står *VPL-AW15 only*.

Men i korte trekk, har den noe offset? Kan ikke se at den er oppført med det. Og det gjør den vel uegnet til takmontering hvis det stemmer at den skyter bildet ut midt på linsa uten mulighet for justering vertikalt...

Forsøkte meg med en telefon til AVshop, men der rådde usikkerheten med henvisning til forumet i steden. ,

Hvordan er din montert? Står den på et bord i lav høyde eller noe slikt?

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aspd
    Huff, ble egentlig mer forvirret av manualen faktisk, ser ut til at modellen som er oppført er tiltenkt VPL-AW15? Mulig jeg roter. Når det står *VPL-AW15 only*.

Men i korte trekk, har den noe offset? Kan ikke se at den er oppført med det. Og det gjør den vel uegnet til takmontering hvis det stemmer at den skyter bildet ut midt på linsa uten mulighet for justering vertikalt...

Forsøkte meg med en telefon til AVshop, men der rådde usikkerheten med henvisning til forumet i steden. ,

Hvordan er din montert? Står den på et bord i lav høyde eller noe slikt?
    Nei, min henger i taket, og da kommer øvre billedkant ca. flush med projektoren.

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amiga
    Nei, min henger i taket, og da kommer øvre billedkant ca. flush med projektoren.
    Takk for det, nettopp hva jeg trengte å høre, nå frister ikke denne prosjektoren noe mindre i alle fall.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor selges ikke sony vpl aw15 lenger???

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •