Problem med VPL-AW15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problem med VPL-AW15

Hei!

Har hatt en Sony VPL-AW15 noen uker nå, og er veldig fornøyd. Bortsett fra at jeg har følgende problem.

Det er at den nedre bildekanten skråner/heller nedenfra venstre og oppover mot høyre. De tre andre bildekantene er helt jevne med lerret.

Jeg bruker lens-shif ja for å få justert bilde helt riktig i forhold til lerret. Det skal kanskje også sies at projektoren ikke står midtstilt på bokhyllen i forhold til lerret, mulig at jeg også har vridd projektoren der den står mot lerret. Kanskje feil dette også?

Det som skjer er at den øvre, venstre, og høre bilde kanten ligger helt jevnt med lerret, mens den nedre skråner nedenfra venstre og oppover mot høyre. Slik at bilde blir småskjevt og det samme med tekst.

Projektoren står til daglig på en bokylle jeg har montert på langs av veggen,og jeg må da bruke lenshift på høyde, samt at den er vridd på den som går mot høyre og venstre.

Så det kan være det som gjør at den nedre bildekanten heller såpass? Vil det da si at projektoren bør stå slik på hylla at linsen står helt rett på lerret før jeg vrir på lenshift? Det samme skjer nå jeg kjører den rett på vegg. Samme da om jeg kjører stort eller lite bilde. Det er noe irriterende, og vurderer på og sende den til rep. Tenkte at før jeg gjør det at det er greit og sjekke ut om det er min egen feil. Har tittet på de fleste innstillinger samt vertikal innstillinger, og alt står til 0. Det hjelper heller ikke noe å forandre på disse.

Noen som kan ha noen ideer om hva det kan være`?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en liten trapesform du har fått. Det skyldes at projektoren ikke står 100% rett på lerretet. Står den litt på siden og du vinkler den mot f.eks høyre, så vil høyre bildekant bli lenger nede enn venstre bildekant. Dette skyldes at projektoren står skjevt og at lyset kastes lenger til høyre bildekant enn til venstre. Jo lenger lyse må kastes jo større blir bildet.

Active
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Har akkurat samme problem, med lillebroren AW10, og hos meg skyldes det som Alex F nevner. Min står litt for langt til venstre med resultat att høyre nedre bildekant blir "dratt ned".

Mvh
    Tommy

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •