Offset på BenQ W10000, lik 8720?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Offset på BenQ W10000, lik 8720?

Har 8720 idag vurderer å oppgradere til W10000, men lurer fælt på om jeg får bildet så langt ned som med 8720...

Min 8720 er montert i taket med BenQ's eget takfeste (senter av linsen er 24 cm fra taket), den er 3,80m fra mitt 170cm lerret. Toppen på bildet er 54 cm fra taket (takhøyde i rommet er 2,26m) Bildet er så langt ned som 8720 klarer hos meg.

Jeg ønsker ikke å ha bildet noe høyere så jeg lurer på om offset er den samme på W10000 som på PE8720... noen som vet?

P.g.a av mindre zoom område på W10000 så kan jeg ikke bruke mitt 1,70m lerret avstanden 3,80... Jeg må gå opp til et 2m lerret og vil øke avstanden til 3,95m.
    Men jeg vil jo helst ha bildet såpass langt ned på veggen som jeg har på 8720 (53 cm fra taket)... liker ikke å måtte se oppover når jeg ser på film.

Alle tanker og kommentarer mottas med takk!

Mvh C

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    center av linsa blir toppen av lerrettet på W10000. På W9000 får du dratt bildet ett godt stykke ned på veggen. Jeg gjorde akkurat samme oppgraderingen som du vurderer nå, men var innom W9000 en to ukers periode midt i mellom de.

Alternativet kan jo være keystone eller at du rett og slett går for W9000 i stedet, men jeg vil si W10000 er en god del bedre en W9000.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei
    Senteret av linsa er toppen av lerret.
    Må selv bytte takfeste for å få w10000 lenger ned enn 8720 som jeg har i dag..
    Benq har et stilbart takfeste som jeg har bestilt.
    http://avshop.no/PartDetail.aspx?q=p:1078294;c:100111
    amentio.no får det inn og en del billigere.
    Søk på 5J.J2K01.001

Skal ikke W10000 klare den avstande du har i dag da?
    77" (170 cm) Avstand: 306cm -413,1cm
    Om det stemmer vet jeg ikke..

I specen på W10000 står det Throw Distance Min: 2.00m ; Max:8.00m
    Men benq kalkulatoren sier noe vel min. 4 meter.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar, det var da som bare f..n... jeg liker mer offset, blir ikke seende ut i kjellerstua mi med en projektor hengende langt nede fra taket...

Tror dette er det BenQ takfestet jeg har til min 8720... men det er ikke justerbart. Du kan velge om du vil bruke forlengerstangen som følger med eller ikke. Uten er senter av linsen 24cm fra taket, med er den ca. 55 cm fra taket.
    Det ser absurd ut med projektoren hengende så lavt, hvis man ikke har eget kinorom.

Søren og... Hadde bare ikke alle andre alternativer med lignende bildekvalitet kostet så mye.

/C

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så det er ikke justerbart?
    Jeg må ha linsa 37cm fra taket..lav takhøyde,er noe positivt med det og av og til.
    Mulighet for å kappe det og lage nye hull feks.??

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå kan jeg ikke garantere at det er samme feste siden jeg ikke har modellnummeret på mitt foran meg, men det ser helt likt ut... Kappe det burde du vel kunne gjøre og evt. lage nye hull. Tror jeg evt. må vurdere noe sånt selv. Jeg trenger vel ca. samme avstand fre taket som deg, altså øke med ca 11 cam fra det jeg har idag.

Kanskje jeg kan spørre deg om en annen ting med det samme, på kalkulatoren på Projectorcentrel så virker det som man kan ha W10000 3,95 fra lerretet, men ifølge BenQ's egen kalkulator så er minimumsavstand 4m... vet du hva som er korrekt?
    (Jeg spør fordi jeg i utgangspunktet ikke får projektoren lengre fra lerretet enn max 3,95m...)

/C

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Benq oppgir jo Throw Distance Min: 2.00m ; Max:8.00m på W10000 så det skulle ikke være noe problem.
    Det er ikke sikker av avshop har rett bilde heller da..

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    På W9000 får du dratt bildet ett godt stykke ned på veggen. Jeg gjorde akkurat samme oppgraderingen som du vurderer nå, men var innom W9000 en to ukers periode midt i mellom de.

Alternativet kan jo være keystone eller at du rett og slett går for W9000 i stedet, men jeg vil si W10000 er en god del bedre en W9000.
    Kan du si noe om hvor langt ned under senter på linsa en kan forskyve bildet på W9000 (på en gitt avstand fra lerrettet)?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er usikker. Ganske langt. 75 centimeter kansje (4 meter kastelengde). Ble veldig overaska ettersom dette stemmer dårlig med BenQ sin egen projector kalkulator. Trodde W10000 skulle være like fleksibel (at kalkulatoren var like feil for begge projectorne) men den er langt i fra det.

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere med takhøyde problemer får lage en slik som jeg har da......
    http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ppheng-pj.html

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Er usikker. Ganske langt. 75 centimeter kansje (4 meter kastelengde). Ble veldig overaska ettersom dette stemmer dårlig med BenQ sin egen projector kalkulator. Trodde W10000 skulle være like fleksibel (at kalkulatoren var like feil for begge projectorne) men den er langt i fra det.
    Det var ganske mye ja, da vil jeg ikke ha noen plasseringsproblemer...
    Hvordan er W10000 i praksis? Kan en plassere bildet utenfor linsa i det hele tatt der?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectre
    Det var ganske mye ja, da vil jeg ikke ha noen plasseringsproblemer...
    Hvordan er W10000 i praksis? Kan en plassere bildet utenfor linsa i det hele tatt der?
    Den er som beskrevet av BenQs egen kalkulator

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •