Prosjektor starter ikke opp lenger...:-(

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Prosjektor starter ikke opp lenger...:-(

Hei!

Jeg har en Panasonic PTA-700E som har fungert helt knirkefritt i 2 år. Etterhvert som lyset ble svakere skrudde jeg den over til å benytte høy lysintensitet - med noe høyre viftestøy. Forrige uke nådde lampen 1998 timer - og etter 30 min. skrudde prosjektoren seg av (som beskrevet i manualen).
    Jeg bestilte ny lampe på eBay, og fikk den fraktet hjem på 4 dager til 1350 kr. (vet ikke hva den koster i Norge men inbiller meg at det var et godt kjøp).

Så - jeg installerer ny lampe, resetter telleverk og alt er supert - i 30 minutter.
    Da slår den seg av igjen. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket og telleverk er satt til 0 timer.
    Når jeg nå slår den på høres vifte som normalt, grønn lampe lyser og etter 4-5 sekunder lyser orange lampe og vifte slås av. Dette gjentar seg og gjentar seg, klarer liksom ikke å starte opp.

Er dette noe noen kjenner til? Er det en innstilling jeg kan gjøre her? Er dette noe som bør dekkes av garanti ved en eventuell reklamasjon?

Jeg er 100% sikker på at det var genuin lampe jeg fikk, fabrikkny fra Panasonic.

Håper på svar, ganske fortvilet å ikke ha prosjektor lenger - bruker den både til TV & film.

-Morten

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strømforsyninga di har tatt kvelden tippar eg. Kjent problem. Min var slek og.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Strømforsyninga di har tatt kvelden tippar eg. Kjent problem. Min var slek og.
    Au! Ble det dyrt? Garanti...? Den er jo bare to år gammel.

Uansett, takk for svar!

-Morten

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mronseth
    Hei!

Jeg har en Panasonic PTA-700E som har fungert helt knirkefritt i 2 år. Etterhvert som lyset ble svakere skrudde jeg den over til å benytte høy lysintensitet - med noe høyre viftestøy. Forrige uke nådde lampen 1998 timer - og etter 30 min. skrudde prosjektoren seg av (som beskrevet i manualen).
    Jeg bestilte ny lampe på eBay, og fikk den fraktet hjem på 4 dager til 1350 kr. (vet ikke hva den koster i Norge men inbiller meg at det var et godt kjøp).

Så - jeg installerer ny lampe, resetter telleverk og alt er supert - i 30 minutter.
    Da slår den seg av igjen. Jeg har sjekket og dobbeltsjekket og telleverk er satt til 0 timer.
    Når jeg nå slår den på høres vifte som normalt, grønn lampe lyser og etter 4-5 sekunder lyser orange lampe og vifte slås av. Dette gjentar seg og gjentar seg, klarer liksom ikke å starte opp.

Er dette noe noen kjenner til? Er det en innstilling jeg kan gjøre her? Er dette noe som bør dekkes av garanti ved en eventuell reklamasjon?

Jeg er 100% sikker på at det var genuin lampe jeg fikk, fabrikkny fra Panasonic.

Håper på svar, ganske fortvilet å ikke ha prosjektor lenger - bruker den både til TV & film.

-Morten
    Jepp, det er nok strømforsyningen din, hadde akkurat samme problem selv :smile:

Koster deg ikke en krone å få det fikset, dette går full og helt på garantien. Det eneste du trenger å gjøre er å levere den inn til en sertifisert Panasonic reparatør, så ordner de resten. Her skal du IKKE betale noe, så bare si ifra om dem prøver seg

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min gjekk på garantien. Sto ca 1500kr på min kvitering.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Electra
    Min gjekk på garantien. Sto ca 1500kr på min kvitering.
    Ah, Godt å høre!

Takk for svar gutter!

-Morten

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    277
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Drar opp denne igjen.

Jeg har funnet frem en Toshiba TDP-T9 som egentlig er veldig dårlig, men etter å ha googlet litt ser det ut til at det er PSU/capacitor.

PJ'en skrur seg på i 1 sek før den skrur seg av igjen. Ingen vifter eller noe skru seg på.
    Hvis strømmen stå i så holder den på noen ganger før den stopper opp.

Noen som har tips evt hvor jeg får tak i riktige deler?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •