Valgets kval .. w9000, w10000 eller w5000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 118
    Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Hvilke fullHD modeller sikter du til med "Begge de foregående modellene var jo DC3." ?
    Jeg sikter ikke til fullHD i begge tilfellene, PE8720 er 720P og har DC3. W10000 er fullhd og har også DC3. Begge disse kom før W9000

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for deltaglesen gutter..

Men hadde vært fint om dere tok dere tid til å synse litt rundt mitt lille problem

Burde jeg vente på en w5000, eller gå for w9000?

Jeg begynner også å lukte litt på w10000 ....

syns i vei, alle råd/synsing mottas med takk

/t

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De færreste, om noen, her på forumet har vell sett W5000 så den er det jo vannskelig å mene noe annet om enn det man har lest. Den høres veldig bra ut er alt jeg kan si. W9000 ville jeg vel styrt unna om du kan få en god pris på W10000, som er en bedre projector.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bekreftet info fra Benq:

W100 : Vanlig DLP (Texas Instruments 0,53" 480P DDR DMD™ x 1) HD ready
    W500 : LCD 3x0,55" HD Ready
    W5000 : Forbedret opptikk i forhold til W9000/W10000, Silcon Optix Reon VX, DarkChip 2, FullHD
    W9000 : Faroudja DCDi, DarkChip 2, FullHD
    W10000: Faroudja DCDi, DarkChip 3, FullHD
    W20000: Forbedret opptikk i forhold til W9000/W10000, Silcon Optix Reon VX, DarkChip3, FullHD

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forskjellen mellom w9000 og w10000 er meg bekjent ikke veldig stor. Ser at fler har problemer med å se forskjell side by side...

Kikket på en w10000 i går (vurderte å oppgradere min w9000), klarte dog ikke å se noen forbedringer som er verdt mellomlegget.

Nå så jeg projektoren under andre forhold, men forskjellen kan ikke være veldig stor.

Eneste sted jeg klarte å se forskjell var i de mørke scenene på den nye David Gilmoure BD'en. Der var mindre støy i bildet.

Sortnivået og detaljer i sortnivået klarte jeg ikke å se noen forskjeller på.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det er sånn at du kan kjøpe W5000 til 16900,- så hadde jeg ventet til den er på plass og kjøpt den..

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bekreftet info fra Benq:
    Tusen takk for avklaringen kent!

Jeg ville forøvrig også ventet på W5000.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Bekreftet info fra Benq:
    vet ikke hvem i BenQ du snakker med, men her er BenQ`s egne utalelser til AVmagazine:

"Commento # 5 di: Gian Luca Di Felice pubblicato il 30 Novembre 2007, 08:59
    Ciao Marco,
    la tua domanda è quanto mai pertinente! Nella scrittura della notizia siamo rimasti vaghi (Dark Chip di qualità inferiore rispetto a quello montato sul W20000) in quanto BenQ ci ha comunicato che il W5000 monta una matrice DLP Dark Chip 1 ma non siamo convinti al 100% che sia così e quindi siamo in attesa di una conferma.

Comunque al momento dovrebbe montare ufficialmente un DC1. Vedremo..."

Dere får tro hva dere vil, men jeg synes iallefall dette høres troverdig ut ettersom det sitter en tilsvarende i Optoma HD800X 1080P. Begge er full HD og begge er nesten for billige til at det skal være sant.

Når det er sagt, er det mye nytt ved W5000 som kan gjøre den til en bra projector på tross av chippen som er brukt, blandt annet fargehjulet. Men chipen har mye og si, og jeg er langt ifra enig i komentaren over om at W9000 er nesten like bra som W10000. Skarpheten er riktignok identisk, men jeg så ganske stor forskjell på kontrasten og sortnivået på de to. Har selv hatt W9000 etter jeg hadde PE8720 men jeg er usikker på hvor mye oppgradering jeg syntes det var. Det var uansett ikke nok til å beholde den mer enn de to ukene jeg hadde den.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær snill å oversette! For meg er dette språket likt "gresk"

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel det er ikke gresk, det er italiensk... Men i korte trekk blir en BenQ representant spurt om hvilken chip som sitter i W5000, ettersom de er vage når det gjelder informasjon på dette området i andre enn toppmodellene deres. Han blir konfrontert med, og bekrefter at det sitter DC1 i projectoren...

Her er hele artikkelen : BenQ rinnova i DLP Full HD - AV Magazine - Audio Video - www.avmagazine.it - AVMagazine

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Vel det er ikke gresk, det er italiensk... Men i korte trekk blir en BenQ representant spurt om hvilken chip som sitter i W5000, ettersom de er vage når det gjelder informasjon på dette området i andre enn toppmodellene deres. Han blir konfrontert med, og bekrefter at det sitter DC1 i projectoren...

Her er hele artikkelen : BenQ rinnova i DLP Full HD - AV Magazine - Audio Video - www.avmagazine.it - AVMagazine
    For meg virker det som om representanten ikke helt vet hva han snakker om....

Min forespørsel til BenQ:

Hei BenQ,

jeg lurte på en liten detalj angående Benq W5000. Hvilken DLP brikke er det som står i denne projektoren?

Ifølge informasjonen jeg har sett står det en 0,95" DC2 brikke i den, men det er noen som hevder at det står en DC1 brikke i den.

Kan dere bekrefte hvilken DLP brikke som står i den?

Tusen takk på forhånd!

Med vennlig hilsen

Kai Lie

Mail jeg fikk fra BenQ etter min forespørsel tidligere idag:

Hei,

Det är Darkchip 2 i denna projektor.

---

Med vennlig hilsen,
    BenQ Support

Du får tolke det som du vil, men at det står en DC1 i w5000 finner jeg usannsynlig.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi kan debatere til vi blir grønne hvem i BenQ som har rett, men det er jo meningsløst. Jeg kan skjønne skepsissen, søk litt på W9000 og se hva folk skrev da den kom. Det var få som trodde det fantes DC2 1080 chipper. At skepsissen er den samme nå kan jeg godt forstå, men fler enn BenQ har annonsert DC1 1080 produkter, så det er vel ingen grunn til at ikke BenQ skal det same, på sin billigste modell.

Det spiller ingen rolle for meg, jeg skal ha W20000, evt vente på en DC4 modell.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På BenQ sine sider står det at w9000 har Darkchip3. Full forvirring?

Getting detail back in dark scenes
    Texas Instruments' DarkChip3 provides the latest in digital micromirror device (DMD) technology to boost image contrast and thereby restore detail in dark-lit scenes.
    BenQ Global - Consumer Electronics

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg fikk ikke så mye ut av denne tråden som jeg hadde håpet, men har lest om w10000 på et "par" sider nå.

Synd ingen har fått testet w5000 enda, men skal man hele tiden gå å vente på nye modeller så får man ikke kjøpt.

Siden W10000 har en DC3 chip som er bedre enn DC2, selv om noen kanskje mener at den nye optikken i w5000 skal kompensere for dette.

Leste på et annet forum, husker ikke hvilket at w10000 og w20000 er highend modellene hvor også noen mente at w10000 har kommet for å bli en stund til pga BenQ ikke hadde så mange ben å stå på i forhold til low-end, medium-end og high-end produkter.

Jeg har forstått, å ikke bare her at det er delte meninger om de nye som kommer. Men siden jeg ikke har et dedikert rom til min lille "kino" så tror jeg at jeg kommer langt med w10000 modellen, og hvis jeg ikke forandrer mening i løpet av natten så ringer jeg å bestiller i morgen. Har jeg flaks så har jeg den til helgen.

Takk for deltagelsen alle sammen.

/t

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel vi kan debatere til vi blir grønne hvem i BenQ som har rett, men det er jo meningsløst. Jeg kan skjønne skepsissen, søk litt på W9000 og se hva folk skrev da den kom. Det var få som trodde det fantes DC2 1080 chipper. At skepsissen er den samme nå kan jeg godt forstå, men fler enn BenQ har annonsert DC1 1080 produkter, så det er vel ingen grunn til at ikke BenQ skal det same, på sin billigste modell.

Det spiller ingen rolle for meg, jeg skal ha W20000, evt vente på en DC4 modell.
    Må si jeg synes det er veldig uprofft om ikke BenQ har enighet innad om hvilke specs deres produkter har....

DC4 er allerede kommet i projektorer, men de koster dog litt ops:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Labbetuss
    Må si jeg synes det er veldig uprofft om ikke BenQ har enighet innad om hvilke specs deres produkter har....

DC4 er allerede kommet i projektorer, men de koster dog litt ops:
    BenQ er ekstremt dårlige på å informere, web sidene deres er fra tid til annen fulle av feil, og de gir ofte varierende sar om man kontakter dem.

DC4 er såvidt jeg er bekjent kun tilgjengelig i 3 chip DLP, jeg har ikke sett noen 1 chip versioner enda. Kanjse Sim2 har noe på gang, det er uansett utenfor min prisklasse.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    BenQ er ekstremt dårlige på å informere, web sidene deres er fra tid til annen fulle av feil, og de gir ofte varierende sar om man kontakter dem.

DC4 er såvidt jeg er bekjent kun tilgjengelig i 3 chip DLP, jeg har ikke sett noen 1 chip versioner enda. Kanjse Sim2 har noe på gang, det er uansett utenfor min prisklasse.
    Ja det var Sim2 sin jeg tenkte på

Sim2 C3X 1080 : the new DC4 1080 DLP Projector

..men den koster jo deretter, og er dog 3chips DLP.

Er forøvrig utrolig lekker

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0