Skal kjøpe ny prosjektør hjep plz.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skal kjøpe ny prosjektør hjep plz.

Hei folkens,
    har lest mye her på forumet dei siste dagene (samt andre forum)
    mitt spørsmål til alle dere der ute som kan dette med hjemme kino og slikt, eg har eit rom som eg vil bruke til hjemme kino og skal ha prosjektør å leret, valget mitt står mellom 3 (4) stk slik eg kan lese meg frem til i div forum og av spec'er. lys er ikkje noe problem. rekner med å sitte på ein avstand mellom 1,5x og 1,8x lerets bredde, ser for med eit lerret på ca 100", prosjektøren skal plaseres oppå bokhylle bakerst i rommet (nesten i taket). dei valgene som eg har sett på er som følge:

Epson EMP-TW700
    Hitachi PJ-TX300
    Panasonic PT-AX100E (har forstått at dette er etterfølgeren til pt-ae900e)

Plz. hjelp meg til å ta det beste valget, begrunn gjerne hvorfor eg bør velge den som du anbefaler ?:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personelig villle jeg valgt en 1080p projector nå som de er blitt så billige som de har blitt. Dernest ville jeg gått for DLP som teknologi, alternativt LCOS, over LCD.

Å anbefale noe uten å vite hva som er viktig for akkurat deg, er vannskelig. Du kan begynne med å fortelle litt om hva du synes om konvergens, regnbuer, ansi, kontrast og sortnivå.

Rommet ditt er hvertfall fire meter så du har mange alternativer å velge mellom

Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er i samme situasjon:-)

Skal opp til en kompis å se på Panasonic AX200 i kveld.. (Etterfølgeren til den du nevner, AX100)

Kan godt gi deg mitt synspunkt senere om ønskelig:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Personelig villle jeg valgt en 1080p projector nå som de er blitt så billige som de har blitt. Dernest ville jeg gått for DLP som teknologi, alternativt LCOS, over LCD.

Å anbefale noe uten å vite hva som er viktig for akkurat deg, er vannskelig. Du kan begynne med å fortelle litt om hva du synes om konvergens, regnbuer, ansi, kontrast og sortnivå.

Rommet ditt er hvertfall fire meter så du har mange alternativer å velge mellom
    Takk for respons, alle disse tingene som du nevner har eg ingen peiling på! prosjektøren skal i første omgang brukes til film og kanskje litt spilling da med ps2.
    hva er billig for ein 1080p projector? og hvilke er å anbefale da? hadde egentlig håpet å komme under 10k i pris, rekner ikkje med at det er noe anstendig med full hd i det pris sjiktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lionheart@online.no
    Er i samme situasjon:-)

Skal opp til en kompis å se på Panasonic AX200 i kveld.. (Etterfølgeren til den du nevner, AX100)

Kan godt gi deg mitt synspunkt senere om ønskelig:-)
    ok, høres spenende ut, kom gjerne med tilbakemelding!

Newcomer lionheart@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser kanskje ut som valget er tatt for min del, Panasonicen leverte knallbra!!
    Nå kan ikke jeg si at jeg har sett så mange andre i aksjon, og jeg har nok ikke så stor erfaring med sortnivå, kontrast osv i forhold til andre der ute.. men det jeg så var bra!!
    Startet med å teste noen helt vanlige dvd filmer, så videre til blueray.. Blueray kvaliteten var jo bare helt kanooon!! men dvd var absolutt overlevbart!!!! ;-)
    Testet ps3 og xbox360, og for å si det sånn.. skal du spille kommer du ikke til å bli skuffet.. for ett bilde.. Assasins Creed så rett og slett helt baluba fett ut:-)

Skulle gjerne likt å sammenligne EpsonTW700, mot denne.. men ingen butikker jeg vet om som har denne ute til demo, så jeg sier Panasonic

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •