Flimmer, oppløsning, dårlig kontakt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Flimmer, oppløsning, dårlig kontakt?

Jeg har et BOSE LS med VS-2. En Projection Design-prosjektor Action! model one mk II med DVI-inngang, en 10 meter HDMI-kabel fra Clas Ohlson og en HDMI-DVI-overgang også fra CLas Ohlson. Og en Canal Digital-parabolboks.

Bildet "hopper ut", og bildet flimrer. Det ser ut som om den sliter med oppløsningen. Setter jeg BOSE-anlegget på lavere oppløsning, ser det ut som om bildet holder seg. (Canal digital går også fra 4:3 til 16:9 hvis jeg velger en lavere oppløsning)
    Og drar jeg kontakten ved prosjktoren hender det at bildet er stabilt en stund igjen.
    Har noen vært borti det samme el.l. og har en løsning?
    Er det Clas som har skylda...?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Clas har skylda!

Jeg bytta ut en PE8720 med en W9000 (som jeg forøvrig hadde to uker før jeg igjenn oppgraderte til W10000) og fra å ha flotte bilder i 720p med den 15 meter lange supra kabelen min, ble alt bare dritt i 1080. Blå snø, bilde som falt ut og rare farger var symptomer som dukka opp.

En kjapp telefon til AVshop, en svipptur ned på alnabru og en dreamscreen kabel senere, og problemet var løst!

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut!!! Og høres ut som om vi har/hadde de samme symptomene.
    Da forsøker jeg dette;-)
    Men når jeg setter BOSE,n i "fixed" resolution ( Ikke "adjustable"), så virker det som om bildet holder seg. (Men anlegget står på "adjustable" når jeg skrur av og på anlegget. Litt slitsomt.)
    Så akkurat en film nå, uten probs...
    Fristende å forsøke en ny kabel.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heh. fixed res løser mye. Jeg har xbox 360, htpc og tv tuner fra viken fiber kobla til. problemet er størst i forbindelse med endring av kilde. kjører 1080p/60 fra pc. skifter jeg til tv tror projectoren jeg kjører 1080i/60 mens jeg egentlig kjører 1080i/25. Bildet hakker i disse tilfellene. Skifter jeg tilbake til PC blir bildet lilla aktig. For å korrigere må jeg slå recieveren av og på.

Xbox 360en har merkelig nok nesten aldri problemer, foruten noe blå snø innimellom. Å slå recieveren av og på retter det stort sett opp.

For min del var dette uansett uholdbart, og jeg klødde meg fælt i hue før jeg innså hvor problemet lå. Bytte av kabel retta opp problemet for meg, og det er en relativt beskjeden kostnad som sparer deg for mye irritasjon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det dumme er jo at jeg har spikra og gjemt kabelen fra Clas, så godt jeg kan.
    Litt mas å skifte den ut, men absolutt nødvendig hvis jeg skal overleve;-)
    Men hvis BOSE,n hadde greidd å bli stående i "Fixed",etter å ha bli av og påskrudd, ville jeg avventet kabelskiftet... ( Er "fixed" høyeste oppløsning, mon tro...?)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •