Feil på min spillter nye BenQ W10000 - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 149
    Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    refurba

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg refererte til deres erfaringer, og fikk ny projector idag, dvs en uke etter jeg leverte den, så det var ikke gæærent.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått svar fra Anovo idag.
    Årsaken til at bytte av fargehjul tar så lang tid å fixe, er iflg dem at Benq har flyttet delelageret sitt og dette har skapt større logistikkproblem.
    De har fått bekreftet levering av deler mandag 21 april og da håper jeg virkelig ventetiden er over for min del... blir da tilsammen 8 uker min projektor har vært på service (hvis jeg får den tilbake neste uke vel og merke :? )

Active Colargol sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Har fått svar fra Anovo idag.
    Årsaken til at bytte av fargehjul tar så lang tid å fixe, er iflg dem at Benq har flyttet delelageret sitt og dette har skapt større logistikkproblem.
    De har fått bekreftet levering av deler mandag 21 april og da håper jeg virkelig ventetiden er over for min del... blir da tilsammen 8 uker min projektor har vært på service (hvis jeg får den tilbake neste uke vel og merke :? )
    Hmm. Da høres det ut som det er håp for min 8720 også. Stått på delevent (feil på fargehjul) over en måned nå.

Men har sjekket i listene til A Novo (De er mulig hvis man bruker produktkode ved søk. F.eks. 8720 har produktkode 9J.J0B77.B81) og der er projektorer som har stått på delevent siden februar. Så det er nok de som har ventet lengre enn meg.

Men etter å ha purret både til A Novo og Benq support, har de bestemt seg for å sende en garantireparert enhet. Sjekket opp serienummeret i listene til anovo, og det viser seg at jeg får en mye eldre projektor. Min har prod.dato march 2007, mens enheten som blir sendt er fra 2006.

I tillegg var min bare brukt 261 timer. Så skal bli interessant å se brukstid på bytteprojektoren. Viser det seg at denne er brukt vesentlig lengre kan det bli tungt å svelge et slikt bytte. Men ved å sende inn enda en gang blir det vel enda en måned eller lengre ventetid. Frister ikke å være uten så lenge ...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et par mnder etter siste innlegg, men i dag skjedde det samme med min W10000 også. Et stort smell og deretter helikopterlyd fra taket. Jeg antar det var nok et fargehjul som tok kvelden
    5-6 mnd gammel og veldig lite brukt. Har ikke sjekket men jeg antar ca 50timer på telleren.

Uff gruer meg nå. Hvor lang tid vil jeg være uten PJ, et par mnd?
    Om jeg får en byttepj, hvordan ser den ut, hvor mange timer har den på pæra, og ikke minst; funker alt på den?

Jeg har min hengende "midt" i stuetaket, så ikke pokker om jeg vil ha en ripete sak med slitte knapper hengende der........

Men, men ikke noe å gjøre med. Benq har tydeligvis hatt en stort problem med fargehjulet på denne modellen i hvertfall.

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av norcad
    Et par mnder etter siste innlegg, men i dag skjedde det samme med min W10000 også. Et stort smell og deretter helikopterlyd fra taket. Jeg antar det var nok et fargehjul som tok kvelden
    5-6 mnd gammel og veldig lite brukt. Har ikke sjekket men jeg antar ca 50timer på telleren.
    Etter å ha lest om benq problemer gang på gang venter jeg bare på at det skjer med min W10000 også. -og det er dårlig reklame for benq! -Keep us posted norcad.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av phatbull
    Etter å ha lest om benq problemer gang på gang venter jeg bare på at det skjer med min W10000 også. -og det er dårlig reklame for benq! -Keep us posted norcad.
    Det samme har jeg tenkt etter å ha lest denne tråden. Vel nå slipper jeg å sitte og vente på at noe skal skje lenger...........
    Spørsmålet er om dette er en prod feil på fargehjulet som de har fått bukt med, eller om det nye hjulet de setter inn holder like dårlig?

Intermediate Megawatt sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    536
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det oppstår feil på min 8720 som ikke er gått mange timene så bærer det rett på dynga med den.. Jeg har ikke tålmodighet til det Anovo og BenQ driver med..

Og da blir den nye av et merke som er allt annet enn BenQ. Visst er det et supert bilde (må justere CW men..), men med en slik service så holder ikke at bildekvaliteten er RÅ..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leverte inn min benq i vår med defekt fargehjul.
    Tok nesten 2mnd før saken løste seg.
    Måtte purre mange ganger til både anovo og benq.
    Etter den siste henvendelsen jeg hadde til benq support, fikk jeg spørsmål om jeg ville ha en bytteprojektor. Noe jeg ikke var interessert i, siden den jeg sendte inn hadde gått bare 260 timer, og så helt strøken ut. Var dessuten en av de siste som ble produsert.
    Endte med at benq support fikk anovo til å sende en uansett. Var veldig skeptisk, men endte med at jeg fikk tilsendt en som hadde gått bare 40 minutter eller noe sånt. både når det gjaldt pære og brukstid.
    Fikk sjekka opp historikk via serienummeret, og viste seg at det hadde vært en DOA som hadde blitt fikset. Var en eldre utgave, og har også problemer med lens-shift, men for å slippe mere venting sa jeg meg fornøyd.
    Litt usikker på om dette med låneprojektor, men jeg fikk ikke tilbud eller mulighet til dette selv etter 5 ukers venting.

Tror gunnen til at det var så ekstremt treigt i vår, var at benq flyttet varebeholdningen/fabrikken den perioden. Selv 6 uker etter at anovo bestilte fargehjul fra benq, var det ikke å oppdrive på fabrikken. Det ble nevnt noe om problemer med lagersystem etter flytting.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sendte en mail til Benq support 29/6 hvor jeg forklarte hva som hadde skjedd, og lurte på om min PJ ville bli reparert eller om jeg fikk en annen i erstatning.

1/7 fikk jeg svar, og de var rimelig sikre på at det var fargehjulet som var defekt, at de ville reparere min PJ, og at dette var estimert til 5 dager pluss frakttid frem og tilbake. Fikk link til skjema jeg skulle bruke for å registrere feilen.

3/7 fikk jeg mail om at feilen var registrert, og at jeg skulle få nærmere beskjed ang sending.

Og dermed hadde første uka uten PJ passert..................

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjedde meg også en tid tilbake. Jeg ringte anovo daen etter jeg leverte min og refererte til at jeg hadde lest om problemet her på AVforum, fikk ny PJ i løpet av en uke.

Om dere ikke engasjerer dere, kan det godt ende dette tar tid, men om dere maser går det antakelig vesentlig fortere.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    601
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar reperasjonen mer enn en uke har du krav på låneprodukt, men det sier Anovo ingenting om uoppfordret.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en sannhet med modifikasjoner.
    Jeg husker ikke lovteksten ordrett, men en har altså krav på låneprodukt hvis det ikke medfører vesentlige kostnader for selger. En låneprojektor representerer en vesentlig kostnad, og jeg har heller aldri hørt om noen som har fått det. Det er mange gode intensjoner i det norske lovverket, men det er dessverre også fullt av "unntaksregler" slik at ola-forbruker likevel sitter igjen med skjegget i postkassen. :|
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ingen grunn til å kreve noe låneprodukt, PJ er tross alt ikke livsviktig for meg heller
    Når det er sagt mottok jeg sendelapper i dag, og om reperasjon tar et par uker skal jeg ikke klage. Det er greit nok.
    Men hvis det drar ut i månedsvis som enkelte her har blitt utsatt for er det for drøyt. Ikke minst når dette tydeligvis er en standardfeil, hvor de da både burde ligge med deler på lager, og selve jobben burde være plankekjøring.

Hvis det skulle vise at de faktisk klarer dette på 5 dager pluss frakttid, er det jo litt dumt at de "roter" bort en uke, før man får sendt den av gårde.
    Kunne betalt frakten selv jeg, og sendt den med en gang, hvis jeg visste at de var effektive i resten av prosessen.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering ang min defekte w-10000
    Havarerte 28/6
    Sendte mail til BenQ support 29/6
    Mottok svar 1/7
    Fyllte ut registreringsskjema 1/7
    Feil registrert hos A Novo 3/7
    Mottok sendelapper 5/7
    PJ sendt 7/7
    Mottatt hos A Novo 14/7 (?)
    Påbegynt av tekniker 14/7
    Satt på delevent 14/7

Har fortsatt ingen grunn til å klage, men det er jo tydelig at systemet kunne gjøres mer effektivt.
    Første uka gikk altså i registrering av feilen, og få tilsendt sendelapper.
    Andre uka påstås det at Posten brukte på å få fraktet denne esken 10 mil !?
    Og så venter vi på deler, og ventetiden vet de ikke, fordi de har for liten erfaring med leverandøren av denne delen?

Nå kan det være at det er mer enn fargehjulet som tok kvelden, men synes det er merkelig at de ikke har deler på lager, når dette tydeligvis er en gjengangerfeil. At de ikke har erfaring nok med leverandøren til å anslå ventetid er også merkelig, av samme grunn.

Men som sagt, dette er (foreløpig) ikke noen grunn for meg til å klage på servicen. Jeg legger det ut her til info.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får dem deler av benq så går det nok raskt,men det er der problemet var når jeg hadde min inne for det samme.
    Ring A Novo og hør om di har fått noen fargehjul av benq til W10000 noe det virker som du aldri har fått.

Nå er det en god stund siden min tok kveld og jeg måtte krype til korset å be om bytte PJ, men virker ikke som det er blitt noe bedre..

Bytte PJen jeg fikk var strøken,ikke noe å si på den.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En oppdatering ang min defekte w-10000
    Havarerte 28/6
    Sendte mail til BenQ support 29/6
    Mottok svar 1/7
    Fyllte ut registreringsskjema 1/7
    Feil registrert hos A Novo 3/7
    Mottok sendelapper 5/7
    PJ sendt 7/7
    Mottatt hos A Novo 14/7 (?)
    Påbegynt av tekniker 14/7
    Satt på delevent 14/7

Har fortsatt ingen grunn til å klage, men det er jo tydelig at systemet kunne gjøres mer effektivt.
    Første uka gikk altså i registrering av feilen, og få tilsendt sendelapper.
    Andre uka påstås det at Posten brukte på å få fraktet denne esken 10 mil !?
    Og så venter vi på deler, og ventetiden vet de ikke, fordi de har for liten erfaring med leverandøren av denne delen?
    Akkurat slik gikk det for seg da jeg sendte inn min w10000 også. en uke + på venting av sendelapper og videre til mottatt/påbegynt/satt på delevent ca 1 uke etter at jeg sendte den...

Samme beskjed fikk jeg, "ikke nok erfaring med denne til å estimere leveringstid osv.."

Det hele endte med 8-9 uker (!!) uten projektor, med påfølgende beklagelse fra Anovo & BenQ support. Forklaring var da (fra Anovo) at BenQ var midt i flytting av delelager og hadde store logostikkproblemer.

Projektor har fungert feilfritt siden, og jeg håper jeg aldri mer trenger å ta kontakt med Anovo eller BenQ for mer "support"... :-?

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I går fikk endelig min W-10000 status som FERDIG.
    Det tok altså nesten 4 uker med deleventing, men nå har det jo vært ferie også som sikkert kan forsinke noe.
    Jeg har kun kontaktet A Novo en gang, pr mail, i forrige uke. Og fikk da til svar at de fortsatt ikke visste når delene dukket opp.

4 uker tåler jeg, og ser ingen grunn til å klage på det.
    Men som nevnt før, burde de kanskje ha disse delene på lager, da det tydeligvis er en standardfeil.

Nå blir det litt spennende å se da om alt fungerer som det skal når jeg får den tilbake.

Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ kom i posten i dag (eller rettere sagt i går, det er visst natt nå!)
    Har dessverre ikke fått tid til å henge den opp igjen og teste den enda.
    Ble litt nervøs når jeg så at posten har klart å slå et hull i esken! Dvs jeg antar at det har skjedd under frakten.
    Måtte bare riste på hodet når jeg åpnet esken, de hadde ikke akkurat lagt noe flid i pakkingen. Slik den var pakket var det 10 cm "spillerom" for PJ og skli frem og tilbake i esken. Isoporbitene jeg hadde brukt for å fylle opp dybden på esken, hadde de bare satt på hver side av PJ, der de ikke gjorde noen nytte. Merkelig.
    Servicerapporten var revet i stykker, det samme var posen PJ ligger i. Også merkelig.

OG på servicerapporten stod følgende:
    Arbeid utført: Byttet CW
    Part: Assy CW 80mm 8segs....

Mao det er kun fargehjulet som er skiftet, og det har de ikke på lager, bruker 4 uker på å skaffe, og vet under den tiden ikke hvor lang tid det tar?
    Det burde være unødvendig!

PS! Jeg er ikke så surmaget og misfornøyd som det kanskje kan høres ut. Dette er bare en evaluering av service systemet til Benq. Og konklusjonen er at dette ikke er direkte kritikkverdi, men de har et forbedringspotensiale.
    Når sånne standardfeil er kjent, burde de ligge med delene på lager. De har tross alt brukt kun to dager på mottak, demontering og montering. Resten var venting på deler............

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    451
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ kom i posten i dag (eller rettere sagt i går, det er visst natt nå!)
    Har dessverre ikke fått tid til å henge den opp igjen og teste den enda.
    Ble litt nervøs når jeg så at posten har klart å slå et hull i esken! Dvs jeg antar at det har skjedd under frakten.
    Måtte bare riste på hodet når jeg åpnet esken, de hadde ikke akkurat lagt noe flid i pakkingen. Slik den var pakket var det 10 cm "spillerom" for PJ og skli frem og tilbake i esken. Isoporbitene jeg hadde brukt for å fylle opp dybden på esken, hadde de bare satt på hver side av PJ, der de ikke gjorde noen nytte. Merkelig.
    Servicerapporten var revet i stykker, det samme var posen PJ ligger i. Også merkelig.

OG på servicerapporten stod følgende:
    Arbeid utført: Byttet CW
    Part: Assy CW 80mm 8segs....

Mao det er kun fargehjulet som er skiftet, og det har de ikke på lager, bruker 4 uker på å skaffe, og vet under den tiden ikke hvor lang tid det tar?
    Det burde være unødvendig!

PS! Jeg er ikke så surmaget og misfornøyd som det kanskje kan høres ut. Dette er bare en evaluering av service systemet til Benq. Og konklusjonen er at dette ikke er direkte kritikkverdi, men de har et forbedringspotensiale.
    Når sånne standardfeil er kjent, burde de ligge med delene på lager. De har tross alt brukt kun to dager på mottak, demontering og montering. Resten var venting på deler............

Opplevde noe lignende når jeg sendte inn min 8720.
    Sendte den i original strøken embalasje, med tilhørende "pose" og isopor. Da jeg fikk tilbake projektoren var embalasjen delvis ødelagt. Det var hull og det var tydelig at hele pappesken hatte blitt trykt helt sammen. Original isoporen som skal ligge på sidene manglet. I stedet var det lagt inn annen isopor som ikke dekket godt nok i eska til at projektoren lå stødig. Den var dog tapet ganske kraftig.

Jeg fikk en helt ny PJ etter at jeg sendte inn min. Men har nå også fått problemer den nye PJ'en (støv innenfor linsa og trøblete lens shift), men har ingen embalasje å sende inn i. Dessuten må man jo rekne med å bli uten noen måneder. Så den får stå foreløpig.
    Kanskje de ødelegger embalasje for å slippe og få de i reture flere ganger :? ...

Side 7 av 8 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •