Feil på min spillter nye BenQ W10000 - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 149
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Etter å ha fått tilsendt 3 DOA av w10000, fikk jeg tilsendt en ny i dag. Ble veldig overrasket når jeg pakket opp. Det viste seg å være en W20000! Hva gjør jeg? Denne koster jo like mye som w10000 når den kom på markedet, og bør vel være en oppgradering,men er den like god? Den bråker mere enn W10000, 28 kontra 23 hvis jeg ikke husker feil på w10000. Har ikke motorisert focus. Syns også den ikke er like rolig i bilde, sliter litt med panorering faktisk. Hadde problemer med å få den til å ta 1080p 24. (men det skal vel den klare?) Eneste pluss er at den har bedre kontrast.

Vet ikke om de har gått tom for w10000, eller om de ikke turte å satse på at jeg skulle få enda en DOA....

Noen som har lest eller sett noe av W20000, og vet hva som er lurt av meg å gjøre?

Newcomer gizmosis sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    281
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter faktisk og sparer til en w10000 , men etter det jeg leser tror jeg at jeg sparer litt til og kjøper en sony vw60 istedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaco
    Etter å ha fått tilsendt 3 DOA av w10000, fikk jeg tilsendt en ny i dag. Ble veldig overrasket når jeg pakket opp. Det viste seg å være en W20000! Hva gjør jeg? Denne koster jo like mye som w10000 når den kom på markedet, og bør vel være en oppgradering,men er den like god? Den bråker mere enn W10000, 28 kontra 23 hvis jeg ikke husker feil på w10000. Har ikke motorisert focus. Syns også den ikke er like rolig i bilde, sliter litt med panorering faktisk. Hadde problemer med å få den til å ta 1080p 24. (men det skal vel den klare?) Eneste pluss er at den har bedre kontrast.

Vet ikke om de har gått tom for w10000, eller om de ikke turte å satse på at jeg skulle få enda en DOA....

Noen som har lest eller sett noe av W20000, og vet hva som er lurt av meg å gjøre?
    Da er du en av de første i verden som har denne

Ville nok beholdt w20000 ja
    Den har bedre:
    - skallering/deinterlacer
    - Lampe
    - Kontrast (dynamisk Iris i tillegg)

Den er dårligere på:
    Ikke motorisert zoom/focus
    Enda litt dårligere zoom (og kan mest sansynlig ikke moddes)
    Bråker litt mer

Test og kom med tilbakemeldinger iforhold til W10000!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Da er du en av de første i verden som har denne

Ville nok beholdt w20000 ja
    Den har bedre:
    - skallering/deinterlacer
    - Lampe
    - Kontrast (dynamisk Iris i tillegg)

Den er dårligere på:
    Ikke motorisert zoom/focus
    Enda litt dårligere zoom (og kan mest sansynlig ikke moddes)
    Bråker litt mer

Test og kom med tilbakemeldinger iforhold til W10000!
    Ja jeg syns også det var rart at jeg har fått w20000. Trodde ikke den var på markedet enda. Har test litt mere nå. Før kunne 1080p 24 stå på auto på ps3, men nå måtte jeg sette valget "24 på" for å få w20000 til å ta i mot 1080p 24. Da ble det straks mye roligere bilde ja:-) Kan ikke se store forskjeller i bilde mellom de 2, men er bedre kontrast, og bedre sortnivå og mere tegning i mellompartiene også. Bråker ikke noe mere heller syns jeg. Jeg er ikke noe master på testing av projektorer da men...

Ja det er vel naturlig å beholde denn framfor w10000 kanskje

Active big T sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    487
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bytter gjerne med deg jeg hvis ikke ;-)

Må forøvrig si at jeg fikk min W10k for en uke siden og foreløpig har den fungert perfekt her. Har ikke oppdaget noen feil. Krysser fingrene for at det fortserter sånn også...

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ehh, hvis du ønsker å returnere W20000, SEND MEG EN PM FØRST (for jeg tar´n!)... Den har både HQV og DC3-chip - helt klart en oppgradering fra W10000 og en KRAFTIG bommert fra BenQs side...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK, det var bare det at jeg hadde brukt 2-3 mnd for å finne projektor og havnet på w10000 og var storfornøyd, men det var jo feil på den og fikk tilsendt en w20000 som jeg vet lite om. Er vel nesten ingen som har sett eller lest noe om denne. Men OK, da går jeg får w20000 da

Takker for tipset lygren, eneste jeg tror er at den trenger litt mere kalibrering og innstillinger enn w10000, så bare ta kontakt hvis du er hypp på å kalibrere og se hvordan den ter seg

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Der smalt det i w10000 min også. Den høres ut som en industriell støvsuger, bildet er helt hvitt med noen sorte striper over skjermen...

Dette suger. For det første må jeg belage meg på noe tid uten projector nå, for det andre så skjønner jeg at jeg risikerer å få en W20000 i bytte? Er feilene med støy i bildet og overscan rettet på disse eller er de fortsatt ubrukelige?

Intermediate phatbull sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    752
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ....en KRAFTIG bommert fra BenQs side...
    Hva mener du?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når din projecktor er såpass "gammel" får du ingen ny w20000 i retur. Du kan enten velge å repparere din egen, eller å få en annen "brukt" w10000.

Jeg har fremdeles et stående tilbud om å bytte min w20000 tilbake til en w10000, men velger å beholde w20000 da denne er bedre enn w10000 på stort sett alle områder.

Kommer en ny firmware versjon til uka, der overscan skal være fikset!

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er bra. Har ikke tålmodighet til å vente på at BenQ skal fikse firmware problemene sine. Projectoren er jo forøvrig bare 4 mnd gammel så det er iallefall en garantisak.

I allefall er dette ett påskud til å skifte fra Vogel til Chief takfeste.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Der smalt det i w10000 min også. Den høres ut som en industriell støvsuger, bildet er helt hvitt med noen sorte striper over skjermen...

Dette suger. For det første må jeg belage meg på noe tid uten projector nå, for det andre så skjønner jeg at jeg risikerer å få en W20000 i bytte? Er feilene med støy i bildet og overscan rettet på disse eller er de fortsatt ubrukelige?
    Velg bytte PJ,jeg ventet 2 måneder på nytt fargehjul før jeg gidde opp og måtte be om en bytte PJ.
    Utrolig dårlig av Benq og ikke klare å sende Anovo et fargehjul innen 2 måneder.

Det fine med den nye jeg fikk er mangel av strølys på sidene noe det var på den andre.
    1 uke siden jeg fikk bytte PJen .

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt tips, så lenge det er en 10000 jeg får i retur. Orker ikke fly frem og tilbake til anovo for firmwareoppdateringer.

Tenkte ikke over det før posten din, men jeg tror det er fargehjulet som har røket her også. Den jævelige lyden som kom etter smellet, og at det høres ut om om det er løst glass i projctoren når jeg skrudde den ned fra taket kan vel ikke være noe annet?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du får en projektor fra Anovo nå, så inneholder den nok den siste firmware. Så har du mulighet på en w20000 så ville jeg valgt denne, men tror desverre at du ikke har det valget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel ingen garanti for at neste firmware feilfri heller, og å fly frem og tilbake til anovo er uinterresant for min del, så bytte i noe annet enn W10000 er helt uaktuelt. Kansje tazzat sitt fargehjul har kommet frem til dem nå så de kan fikse den

Å vente i to måneder er jo også lite fristende. Innen den tid har opgraderings spøkelset helt sikkert meldt seg. Sikler fælt på Marantz VP-15S1

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte ikke over det før posten din, men jeg tror det er fargehjulet som har røket her også. Den jævelige lyden som kom etter smellet, og at det høres ut om om det er løst glass i projctoren når jeg skrudde den ned fra taket kan vel ikke være noe annet?
    Samme saken hos meg,et smell og en jævlig lyd og risting etterpå så det er nok fargehjulet hos deg og.
    Min var bare brukt knappe 60 timer.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du venta i to mnd. uten projector, før du selv måtte me om byttemodell?!?
    Jeg har venta fem dager nå og holder på å gå på veggen... Det står på hjemmesiden til anovo at de har bestilt deler. Vet ikke hva jeg skal tro når jeg leser det du skriver, men dette lover ikke bra.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du venta i to mnd. uten projector, før du selv måtte me om byttemodell?!?
    Jeg har venta fem dager nå og holder på å gå på veggen... Det står på hjemmesiden til anovo at de har bestilt deler. Vet ikke hva jeg skal tro når jeg leser det du skriver, men dette lover ikke bra.
    Fargehjulet gikk fløyten på min W10000 også. Brukt ca 50 timer da det skjedde.
    Den har nå stått hos Anovo i 6 1/2 uke og står fremdeles som "venter på deler" uten noe estimat eller leveringsdato på deler. De svarer heller ikke på mine henvendelser.
    BenQ support svarer at Anovo venter på deler og har ikkeno' mer info..
    Jeg sendte mail til BenQ tidligere i uken og krevde ny projektor siden de tydeligvis ikke klarer å få utført service i rimelig tid. Har ikke hørt ett pip fra de siden... :-?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Akkuratt det samme opplevde jeg og,plutselig slutta Benq å svare på mail.
    Siste jeg hørte fra di var dette.(jeg hadde spurt om jeg heller kunne få bytte PJ)

11/3
    Vi skall undersöka om det finns något annat alternativ för detta, men först måste vi få svar från Anovo själva.

27/3 gikk bytte pjen fra Anovo.

Sendte 3 mailer etter siste svar.
    Ringte til slutt den 28/3 da var den på vei.

Staus på min(gamle) er forsatt "venter på deler" men vet ikke om denne blir oppdatert lenger..

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og etter 2 måneder ga de deg en refurba 10000 eller en ny?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •