Feil på min spillter nye BenQ W10000 - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 149
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av flaco
    Fikk ny w10000 tilsendt i dag. Dette er den 3 jeg har mottat. Denne var faktisk helt ny. Kobler opp og alt virker greit. Justerer zoomen og lensshift og alt fungerer. Så skal jeg justere focus. Men nei, focusen funker dessverre ikke. Er det mulig å ha så uflaks? Da må vel denne sendes inn også? F-a-e-n så synd. Jeg digger projektoren, den produserer fantastisk bilde. Jeg håper bare jeg får en som alt fungerer på snart. Jeg er ikke kravstor, men de feilene som har vært på de jeg har mottatt går det ikke an å leve med...
    Har du prøvd å justere lens shift noe tilbake, og så prøve å justere fokus?
    Jeg hadde en slik en, og der virket alt tilsynelatende ok. Men, når lens shift var nær 'ytterpunktet' virket ikke fokusjusteringen. Det holdt med å justere lens shift 20-30% tilbake, stille fokus der, så lens shifte tilbake. For meg var det såppass irriterende at jeg returnerte hele sulamitten likevel.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lurte,har dere som har fått brukt og sendt inn igjen tatt dette direkte med Benq eller har dere gått gjennom butikker/nettbutikker?

Newcomer Triton sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Hvis man får en brukt W10000/W9000, så er den pakket på nytt. Man kan dog se det på "lappen" på esken. Får man en "gammel" projektor ser lappen slik ut:

Vedlegg 27645

Får man en ny w10000/w9000 (som ikke er pakket om) ser lappen slik ut:

Vedlegg 27644

Kilde: Hemmelig
    Dette stemmer ikke .
    Har akkurat mottatt min tredje w10000 og den var pakket som den på siste bildet . .
    Dette er også en bytteenhet med steingammel firmvare uten mulighet for
    jestering av overscan og brukt i over 30 timer . . . . . . . . . . . . . . . .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Triton
    Dette stemmer ikke .
    Har akkurat mottatt min tredje w10000 og den var pakket som den på siste bildet . .
    Dette er også en bytteenhet med steingammel firmvare uten mulighet for
    jestering av overscan og brukt i over 30 timer . . . . . . . . . . . . . . . .
    Jepp, dvs at den IKKE er pakket om.
    Jeg sier ikke at de med den siste lappen er "siste versjon", men at disse er ikke blitt tuklet med/byttet til ny eske...

Hvilken dato står det på enheten? (under)

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis man får en brukt W10000/W9000, så er den pakket på nytt. Man kan dog se det på "lappen" på esken. Får man en "gammel" projektor ser lappen slik ut:

Vedlegg 27645

Får man en ny w10000/w9000 (som ikke er pakket om) ser lappen slik ut:

Vedlegg 27644

Kilde: Hemmelig
    Dette tror jeg ikke noe på. Min projektor var splitter ny og hadde den første lappen. Den var reset'et noen ganger, men som Gorm sa her tidligere i tråden så er det testing som blir gjort før de forlater fabrikken. Største forskjellen jeg kan se på de lappene er at den første projektoren er produsert i Kina(hvor den antageligvis er sendt ifra), mens den andre er produsert i Taiwan. At etikettene ikke er like er jo ikke så rart da. Hva som havner på esken til syvende og sist kommer sikkert an på hvor de er produsert, hvor de sendes fra og hvilken tur de har vært på før de havner på døra di.

EDIT: Måtte endre litt på en setning.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, dvs at den IKKE er pakket om.
    Jeg sier ikke at de med den siste lappen er "siste versjon", men at disse er ikke blitt tuklet med/byttet til ny eske...

Hvilken dato står det på enheten? (under)
    Desember 2006 .

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil gå så langt å si at man antagelig er tryggere på å få en ny projektor ved å få en med etikett nr.1 på seg sammens med de andre etikettene(spesifikasjoner, advarsler, forsendelse) i tillegg. Dette indikerer jo at projektoren er kvalitetssikret og sendt sammen med ett større parti av projektorer fra Kina, mens det på etikett nr.2 ikke spesifiseres annet enn at det ligger en W10000 i esken.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå brukt min W10000 i ca 20 timer og har ikke oppdaget noen av de feilene som er nevnt i denne tråden, heldigvis!
    Den eneste lyten jeg har sett er like etter første oppstart, når jeg så igjennom menyene, begynte den å "blinke" dvs den vekslet mellom to lysstyker i bildet. Men jeg har ikke sett dette siden, verken når jeg ser på dvd, blu-ray eller ved spilling. Jeg benytter PS3 som kilde.
    Noen forklaring på dette?
    Men såfremt projektoren er fri for riper og merker, hvordan mener dere da å vite om den er ny eller ikke?

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er noe jeg har opplevd på to av eksemplarene jeg har hatt og kommer sansynligvis av att projectoren har problemer med å levere jevn spenning til pæren . Problemet har som regel forsvunnet av seg selv etter noen minutter , men hvis ikke kan du kjøre pæren på 250w i 20-30 sekunder . . . . . .

Newcomer tomsun sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha lest litt i denne tråden har jeg forsøkt å leke meg litt ekstra med PJ'n.
    Min er montert i taket horisontalt rett mot lærettet. Jeg måtte ha lærettet høyere på veggen pga TV'n.
    Når jeg forsøker å bruke vertical lensshift, så får jeg ikke stilt den ned., men kan stille langt opp i taket.

Noen mente at dette kunne være en treghet, er det noe jeg kan gjøre for å "løsne" dette?

Bortsett fra dette finner jeg ingen "feil", å min så splitter ny ut når jeg fikk den. Selv med lappen som viser gammel.

Har også kontaktet en venn av meg som skal undersøke dette med re-pakking

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=norcad]Jeg har nå brukt min W10000 i ca 20 timer og har ikke oppdaget noen av de feilene som er nevnt i denne tråden, heldigvis!
    Den eneste lyten jeg har sett er like etter første oppstart, når jeg så igjennom menyene, begynte den å "blinke" dvs den vekslet mellom to lysstyker i bildet. Men jeg har ikke sett dette siden, verken når jeg ser på dvd, blu-ray eller ved spilling. [QUOTE]

Det samme skjedde hos meg. w10000 virker nå perfekt

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tomsun
    Etter å ha lest litt i denne tråden har jeg forsøkt å leke meg litt ekstra med PJ'n.
    Min er montert i taket horisontalt rett mot lærettet. Jeg måtte ha lærettet høyere på veggen pga TV'n.
    Når jeg forsøker å bruke vertical lensshift, så får jeg ikke stilt den ned., men kan stille langt opp i taket.
    Du har vel nådd maks lensshift da!?
    Du får ikke justert lensshift lenger enn til at linsen er i nedre/øvre kant av bildet.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiop
    Har du prøvd å justere lens shift noe tilbake, og så prøve å justere fokus?
    Jeg hadde en slik en, og der virket alt tilsynelatende ok. Men, når lens shift var nær 'ytterpunktet' virket ikke fokusjusteringen. Det holdt med å justere lens shift 20-30% tilbake, stille fokus der, så lens shifte tilbake. For meg var det såppass irriterende at jeg returnerte hele sulamitten likevel.
    Jada jeg har prøvd både å justere lesns shift og zoom, men ikke noe respons på focus. Gulfargen ligger også 3 pixler for lagt ned og blå 2 pixler. Vet ikke om dette bedrer seg når den kommer 100% i fucus men... Akkurat på dette punktet er jeg blank. Man kan kanskje også juster misspasset på fargene, men fant ikke noe innstilling for det.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min ca 4 uker gamle W9000 begynte plutselig å vibrere kraftig, samt lage en ufin lyd. Fargene ble helt borte, med et vibrerende grått bilde som resultat. Noen som har opplevd dette før? Hva gjør jeg? Om eg skal returnere den, kontakter eg da BenQ eller AVShop?

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TheRat
    Min ca 4 uker gamle W9000 begynte plutselig å vibrere kraftig, samt lage en ufin lyd. Fargene ble helt borte, med et vibrerende grått bilde som resultat. Noen som har opplevd dette før? Hva gjør jeg? Om eg skal returnere den, kontakter eg da BenQ eller AVShop?
    Kontakt alltid leverandøren i første runde, i ditt tilfelle AVShop.

På meg høres det ut som om fargehjulet har sviktet.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ringte BenQ siden AVShop hadde stengt i går kveld, og mannen i telefonen mente projektoren hørtest ut som en gressklipper

De bad meg sende den inn til reperasjon.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Kontakt alltid leverandøren i første runde, i ditt tilfelle AVShop.
    Benq ordner opp i dette så det er ingen poeng i å kontakte selger angående dette.
    Dette gjelder mange produsenter.Det går mye raskere å gå direkte på produsent da di fleste har egne retur rutiner.

Produsenter med egne retur rutiner

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prolem med fjernkontroll?

Noen som har hatt trøbbel med fjernkontrollen?

Min fjernkontroll lyser opp når jeg setter i batteriene. Problemet er bare at lyset ikke slukker og den virker ikke.

Noen som har erfart det samme?

Mvh
    wukka

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wukka
    Noen som har hatt trøbbel med fjernkontrollen?

Min fjernkontroll lyser opp når jeg setter i batteriene. Problemet er bare at lyset ikke slukker og den virker ikke.

Noen som har erfart det samme?

Mvh
    wukka
    Det er ikke "lys" knappen som har hengt seg opp da?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er ikke "lys" knappen som har hengt seg opp da?
    Nope - ingen respons på prosjektøren når jeg trykker på de andre knappene.
    Og jeg har forsøkt å trykke på "lys"knappen flere ganger for å sjekke dette.

(Med universalfjernkontrollen min fungerer alt som det skal)

-wukka

Side 5 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •