Feil på min spillter nye BenQ W10000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 149
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Moby
    Kjøpte først en W9000 fra avshop. Denne virket ikke IRIS på.
    Fikk ny w9000 ANOVO etter 1 mnd. Denne var helt strøken.

Når W10000 kom på tilbud kastet jeg meg på den.
    Kjøpte en på netthandelen. På den virker ikke lens shift 100%, død pixel, samt det er endel mørke flekker når iris er nesten lukket.
    Venter på ny W10000 fra ANOVO.

For å sjekke om projektoren er brukt, er det bare til å gå inn i service meny for å sjekke hvor mange ganger pæren er resetet.

Min W10000(som skal være ny) er reset'et 6 ganger....
    Hmmm... Kjøpte min på netthandelen. Var inne i servicemenyen og tittet og den var reset'et 6 ganger hos meg også. Er du sikker på at ikke dette gjøres ved f.eks. testing/setup før de sendes ut fra Benq? Min(med tilbehør) ser da splitter ny ut, ikke noen merker/slitasje av noe slag, og jeg finner heller ikke noen feil på den. Ble litt bekymret når jeg leste dette... Er det flere med W10000 som kan sjekke hvor mange reset pæren har?
    EDIT: Skrev at jeg ikke fant noe feil på den. Kom på at det første jeg måtte gjøre når jeg innstalerte den var å gå inn i servicemenyen og justere opp CW delay til 112. Dette kan vel kanskje ikke sees på som en feil, men uten tilgang til sevicemenyen hadde jo dette vært en feil som ville gjort projektoren så og si ubrukelig. For folk som ikke sitter inne med samme info/kunnskap som oss her på forumet hadde jo dette vært et stort problem...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere andre som venter på ny projektor sånn som meg, er det greit å bruke den vi har fått fram til de kommer og bytter den ut eller? Og hva skjer egentlig med de projektorene etterpå? Virker jo bare som de blir reparert og sendt ut igjen...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klart det er greit å bruke frem til du får ny.
    De "gamle" bilr nok nye igjen

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

det var også masse problemer med 8720 da den var på tilbud.når det gjelder service så er benq helt på trynet hvis det da ikke er avono sin feil og når det gjelder cw delay så har vel 50% av de som har kjøpt benq hvert der og justert så noe vilt galt må det jo være med disse projektorene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder det Frøy skrev, jeg gikk også inn i service menyen på min splitter nye W1000 fra netthandelen.no. og den var resat 4 ganger.Er det noen mulighet for at de tester også resetter osv? pga min ser helt strøken ut,ikke en ripe

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg fikk meg ny w9000, så var pæren reset'et kun 1 gang, så jeg tror det er det riktige på splitter nye projektorer

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    W1000 fra netthandelen.no resatt 3 ganger.
    Helt strøken,så flett ny ut.
    Time antallet(pære/pj bruk) mellom menyen og service menyer er ikke det samme,ca 10 timer mere i service menyen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg får ta og sjekke timene på pæra,tazzat har du hatt noen problemer med din enda?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om projektoren er resatt 1 eller 10 ganger spiller vel ingen rolle? Min fabrikknye W10000 var resatt en haug med ganger, det betyr bare at de har jobbet med projektoren før den har forlatt fabrikken. Det motsatte ville bety at den kom rett fra samlebåndet, uten noe som helst kontroll eller kalibrering. Det er en grunn til at uvitende ikke har noe i service menyen å gjøre. ;-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nja... skeptisk!
    Slike ting produseres vel på samlebånd i tusentalls pr uke, og dersom alle projektorene kontrolleres en haug med ganger så har de jammen mye å gjøre. Kontrollen burde i så fall tydeligvis skje rett før salget til sluttbruker, for de har tydeligvis ikke kontroll på hår i optikken, strølys, bruksmerker og døde pixler på 'nye' projektorer jf tråden her.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du når du ser Ferrari solgt til Skoda-pris? ;-)

At projektorene går i gjennom en kalibreringsrunde etter samlebåndet er ikke akkurat noe hokus-pokus. Det er også mange komponenter i en projektor, og disse feiler med relativt stor frekvens i produksjonen. Dermed må komponentet byttes, og projektoren prøves på nytt. Dette er ikke noe særegent for BenQ, selv om deres sluttkontroll kan virke mangelfull.

Hvor har du det fra at det var hår i optikken? Fordi en kjøper syns det så slik ut? Vet du at det var hår? Du nevner også døde piksler (flertall)? Jeg har testet rimelig mange DLP'er, og har aldri opplevd en eneste død piksel, ergo ikke noe utstrakt problem. Jeg prøver ikke å forsvare noen her, men syns denne tråden bører preg av fjærene som ble til en hel hønsegård (selv om det i dette tilfelle er vel mange fjær).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig er vel bytteordningen til BenQ (ved service/reparasjoner) relativt godt kjent? De bruker jo til og med dette i reklamen sin. For brukere på AVforum burde det i hvert fall være kjent, for dette har jo vært diskutert i flere år. For noen oppfattes det positivt, for andre negativt. For meg spiller det liten rolle om det er et merke eller to på projektoren, så lenge jeg vet den har fått full overhaling innvendig. Det er jo tross alt bildet på lerretet jeg skal se. Hadde den hengt midt i stuetaket hadde det sikkert stillt seg annerledes.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan godt være enig med noe av det du sier Gorm, det er kanskje samme om den har et par riper etc,men herregud da folk her har sendt inn øddlagte PJ og får "nye" øddlagte tilbake da må det jo være noe galt. Greit nok at de er på tilbud til fine priser,men betyr det da at vi skal få ting som har vært overhalt og sånn det ser ut for mange her,at de er øddlagt i tilegg

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Forøvrig er vel bytteordningen til BenQ (ved service/reparasjoner) relativt godt kjent? De bruker jo til og med dette i reklamen sin. For brukere på AVforum burde det i hvert fall være kjent, for dette har jo vært diskutert i flere år. For noen oppfattes det positivt, for andre negativt. For meg spiller det liten rolle om det er et merke eller to på projektoren, så lenge jeg vet den har fått full overhaling innvendig. Det er jo tross alt bildet på lerretet jeg skal se. Hadde den hengt midt i stuetaket hadde det sikkert stillt seg annerledes.
    Husk at riper og skrammer ikke akkurat gjør underverker den dagen du skal selge, det gir inntrykket at du har vært uvøren.
    Er man så uheldig å få riper på lekene sine, ja da skal man ihvertfall ha gjort det selv

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ganske overasket over hvor mange som har problemer med benq projektoren. Ser ut som da du sender til " reperasjon " så gidder de ikke å reparere engang, men sender til da en annen som også sendte til reparasjon " :P Det er hvertfall min intrykk over den saken. Helt på trynet

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kabbern
    jeg får ta og sjekke timene på pæra,tazzat har du hatt noen problemer med din enda?
    Bare strølys.God del på ene sia men det plager meg ikke når jeg ser film.
    Er det noe å gjøre med dette?uten drastiske tiltak?

Regner med at di 10 timene er kalibreringen..

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ved DOA bør det ikke være en slik ordning. Når man kjøper et nytt produkt og det viser seg å være en feil, bør man få et annet NYTT produkt tilbake.

Det stiller seg selvfølgelig anderledes hvis det er snakk om en projektor som er brukt flere måneder.

Tror de fleste projektorene det blir referert til her går under DOA!

PS: Hadde du feks godtatt et par riper i en helt ny Skoda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om projektoren er resatt 1 eller 10 ganger spiller vel ingen rolle? Min fabrikknye W10000 var resatt en haug med ganger, det betyr bare at de har jobbet med projektoren før den har forlatt fabrikken. Det motsatte ville bety at den kom rett fra samlebåndet, uten noe som helst kontroll eller kalibrering. Det er en grunn til at uvitende ikke har noe i service menyen å gjøre. ;-)
    ehh, jo! Det spiller rolle hvis feks pæra har egentlig gått 1000 timer, men telleren står på 0...

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var det jeg tenkte meg - og ville høre;-). Ingen grunn til å bekymre seg da.
    Da var det bare å sette seg tilbake å nyte bildet, for det er helt topp!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva forventer du når du ser Ferrari solgt til Skoda-pris? ;-)

At projektorene går i gjennom en kalibreringsrunde etter samlebåndet er ikke akkurat noe hokus-pokus. Det er også mange komponenter i en projektor, og disse feiler med relativt stor frekvens i produksjonen. Dermed må komponentet byttes, og projektoren prøves på nytt. Dette er ikke noe særegent for BenQ, selv om deres sluttkontroll kan virke mangelfull.

Hvor har du det fra at det var hår i optikken? Fordi en kjøper syns det så slik ut? Vet du at det var hår? Du nevner også døde piksler (flertall)? Jeg har testet rimelig mange DLP'er, og har aldri opplevd en eneste død piksel, ergo ikke noe utstrakt problem. Jeg prøver ikke å forsvare noen her, men syns denne tråden bører preg av fjærene som ble til en hel hønsegård (selv om det i dette tilfelle er vel mange fjær).
    Eller; hva jeg forventer av en ny skoda tidligere solgt til Ferraripris? En Skoda fri for bruksriper OG at det som er mellom skiltene virker slik det skal. Skoda er forøvrig bra biler.
    Hår eller sytråd, strikk eller utstrukken binders; dét er ikke poenget, men at det er en stripe over bildet som projiseres.
    Er alle projektorene du har testet BenQ? Det er ikke problemene med alle ikke-BenQ Wxxxx(x) som diskuteres her, men de påfallende tilfellene med nye pj kjøpt for en billig penge, som inneholder feil og som bærer preg av å være brukt.
    Kanskje det er hønsefjær i optikken som lager striper på BenQ Wxxxx(x)?

Side 3 av 8 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •