HJELP! meg å velge!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HJELP! meg å velge!

Jeg skal kjøpe meg en projektor men det er ikke så lett som jeg trudde det skulle bli.

Jeg har sett spesielt på disse:
    Infocus X1
    Panasonic PT-AE500

Jeg kommer til å bruke projektoren til en god del PC spilling og PS2 spilling noe som da Infocus scorer på siden det er en 4:3 projektor. Og selvsagt en god del filmer!

Jeg har tenkt meg et lerret som er 200 cm brett! Og begge projektorene klarer å fylle lerret mitt (Det har jeg funnet ut på projectorcentral.com)

Når det gjelder plasseringen blir det litt være. Projektoren må henge i TAKET, og etter det jeg har skjønt må jeg da bruke keystone på AE500 for å få bildet helt 100%. Noe som da vil gjøre bilde dårligere. X1 kan henges helt oppe i taket, takket være den gode måten den sender ut bilde på.

Oppløningen på AE500 er betydelig mye bedre en på X1. Noe som gjør at det blir et bedre bilde når en sitter nærmere lerretet. Jeg kommer til og sitte ca 3 meter fra lerretet.

Så hva bør jeg velge? Hvis jeg henger AE500 oppe i taket og bruker keystone, blir bilde dårligere en på Infocus X1 uten keystone korrigering? For jeg har forstått det slik at AE500 har et bedre bilde en X1 ut i fra diverse tester. Hjelp meg vær så sinn. Er det eventuelle andre projektorer som kan være idielle for mitt bruk i prisklassen 0-15000 ?? På forhånd takk!

Carpo - MÅ ha projektor snart!

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at du skal få råd som passer DITT bruk, bør du oppgi dimensjonene på rommet (dvs. den horisontale avstanden fra lerret til der projektoren skal monteres i taket). Dette fordi kastelengde og zoom er ulike fra projektor til projektor.

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rommet er ca 4.5 meter langt og 3 meter bredd!

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hjelp meg!!!

Intermediate dvdtom sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv X1, og kan absolutt anbefale den. Bruker en ikea rullegardin som lerret, og er godt fornøyd med bildet. Har også en X-box tilkoblet med s-video kabel, og bildet er meget bra. Er jo stor prisforskjell mellom disse to, så valget burde være enkelt som jeg ser det.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: HJELP! meg å velge!

Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Når det gjelder plasseringen blir det litt være. Projektoren må henge i TAKET, og etter det jeg har skjønt må jeg da bruke keystone på AE500 for å få bildet helt 100%. Noe som da vil gjøre bilde dårligere. X1 kan henges helt oppe i taket, takket være den gode måten den sender ut bilde på.
    AE500 kan henge opp/ned i taket uten å bruke keystone den også, men da må den henge litt ned fra taket, anslått til 20-30 cm ut fra oppsett jeg har sett. Har du god takhøyde (2,4 meter er norsk standard), så har du fortsatt 2 meter klaring under projektoren, noe som burde holde.

Her ser du hvordan AE500 kaster bildet sitt (man MÅ altså ikke bruke keystone-justering på AE500, så lenge den har litt klaring til taket):

Og her er tilsvarende for X1 (illustrasjonen viser bordstående projektor, men snu bildet opp/ned, så er det lett å forstå at X1 kan plasseres HELT oppunder taket):

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •