Burde jeg bytte fra benq pe8720 til benq w9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer kyrie neslie sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Burde jeg bytte fra benq pe8720 til benq w9000

Jeg vurderer og bytte fra pe8720 til w9000, men er kommet litt i tvil. er redd for at svartnivå faktisk er bedre på 8720 da den er basert på dc3 og w9000 er basert på dc2 er det noen som har sett begge projektorene i bruk?
    lurer også på om forskjellen på 720p og 1080p er så enorm .Det må også være nevnt at jeg har ganske stort lerret 120 " og jeg så fort at det var i største laget når jeg så på dvd.Men det fungerte greit på hddvd. Håper på noen gode svar..

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har W9000 og har sett PE8720, men aldri samtidig så det jeg skriver her er fra en stadig mer elendig hukommelse:

Jeg mener å kunne si at PE8720 har bedre sortnivå, ikke mye men synes å huske at den var litt bedre. Dette kan også bero på kalibrering og kilde. Det som jeg var mest skuffet over på PE8720 var at jeg så tydelig så "hønsenettingen" på normal sitteavstand, den skal jeg veldig nær for å se på W9k. På 120 toms lerret er kanskje denne enda mer synlig men det avhenger jo av hvor nær du sitter.

Visning av SD signaler som DVD vet jeg ikke om er noe bedre eller værre på den ene kontra den andre, dette beror bla på kvaliteten på oppskalering til hhv 720 vs 1080. Men jeg ser veldig god forskjell på DVD'er med høy bitrate vs lav bitrate på W9k. Det er jo når en føder med Full HD at en sitter med god-smilet. Jeg er på vei over til Full HD, så det er mitt hovedargument for å forlate 720p.

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    120" på 3,5-4m avstand er ikke noe problem hos meg ifm. hønsenetting på 8720. Min vurdering av spørsmålet til trådstarter er "Nei". Jeg venter med å oppgradere 8720 til det kommer en som er signifikant bedre, og det er ikke W9000 etter min oppfatning. Jeg går foreløpig glipp av 1080p/24 og høyere oppløsning, men kan leve med det - til 2008 en gang :-)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hellnoob
    120" på 3,5-4m avstand er ikke noe problem hos meg ifm. hønsenetting på 8720. Min vurdering av spørsmålet til trådstarter er "Nei". Jeg venter med å oppgradere 8720 til det kommer en som er signifikant bedre, og det er ikke W9000 etter min oppfatning. Jeg går foreløpig glipp av 1080p/24 og høyere oppløsning, men kan leve med det - til 2008 en gang :-)
    Siden du sier dette så går jeg ut i fra at du har sett w9000 i bruk?????????

Newcomer bigscreen sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du bruker søkemotoren til denne siden finner du flere tråder angående dette, her er en:http://avforum.no/forum/digitale-pro...forskjell.html

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg byttet fra pe8720 til w9000 for to uker siden og hadde det ikke vært for at den i ganske stor grad brukes med en HTPC, hadde jeg byttet tilbake. Den økte oppløsningen har særdeles lite å si for mitt 220 cm lerret når jeg ser på film. Den har dårligere sortnivå som er svært irriterende. Windows desktopen er imidlertid 10x bedre med w9000.

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett både 8720 og w9000, og mener at sortnivået er tilsvarende likt på disse projektorene. Sort nivå er noe som jeg setter veldig høyt, så dette har jeg sjekket ganske nøye. Om det er verdt oppgraderingen, er vel spørsmål om hvor mye penger du må ut med. Har du BD eller HDDVD og har mulighet til å kjøre 1080p24 så frister vel det litt????

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kyrie neslie
    Siden du sier dette så går jeg ut i fra at du har sett w9000 i bruk?????????
    EDIT: (Tok bort en feilaktig referanse). Nei, men har lest en del erfaringer fra andre, bl.a. forskjeller i kontrast- og sortnivå (9000 har DC2, 8720 DC3). Kombinert med min gode erfaring med 8720, og det faktum at det ligger 340 8720 til salgs for tiden, velger jeg å sitte på den.

Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Har du BD eller HDDVD og har mulighet til å kjøre 1080p24 så frister vel det litt????
    Ja, mer enn litt også, men jeg satser på at 2008 blir et sinnsykt bra år å kjøpe 1080p-PJ i.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av dirtyboy
    Har sett både 8720 og w9000, og mener at sortnivået er tilsvarende likt på disse projektorene. Sort nivå er noe som jeg setter veldig høyt, så dette har jeg sjekket ganske nøye. Om det er verdt oppgraderingen, er vel spørsmål om hvor mye penger du må ut med. Har du BD eller HDDVD og har mulighet til å kjøre 1080p24 så frister vel det litt????
    Som jeg skrev i inledningen så har jeg jo en hddvd spiller TOSHIBA HD-XE1 som gir 1080p + etter oppgradering 24bilder i sekundet. Med andre ord hvis ikke w9000 roter til svartnivå i serlig stor grad vil jeg jo ha større glede av den.En annen ting er jo at 8720 er jo ikke akkurat konge på svartnivå den heller,og den er også DÅRLIG på panoreringer (uklare bilder) Grunnen til at jeg klager på svartnivå er at jeg hadde en trerørskanon før.den var bra på svartnivå......

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel jeg har (fortsatt) både PE8720 og W9000, og når det kommer til sortnivå er PE8720 den beste. Når det kommer til panoreringer opplever jeg dem som like. Når det kommer til skarphet når jeg ser på film ser jeg ingen eller liten forskjell på ett 220 cm lerret fra ca 3 meter.

Skarpheten oppleves som betydelig bedre i Windows på W9000.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eneste grunnen til å bytte som jeg ser det må være for å få støtte for 24 fps.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •