Tv-bildet opp på prosjektor-skjerm??.. Ny W500 =)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Tv-bildet opp på prosjektor-skjerm??.. Ny W500 =)

Heysann!
    Endelig fått bestillt en ny BenQ W500 etter 8 laaange månder uten projektor. Har i tillegg fått en dekoder og tv på kinorommet som jeg har lyst til å få max ut av ved å ha muligheten til å få tv-bildet opp på lerretet med prosjektoren?

Hvordan får jeg til dette? Er ikke S-video kabelutgang fra tven... er en helt standar tv... Jeg bruker s-video fra DVD-spilleren til projektoren!

Thanks!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må enkelt og greit ha en tv-tuner med billdeutgang :-)
    Dette kan være f. eks. en DVD/HDD-opptaker eller en Riks-TV/sat./cabel-tuner, som jeg forstår du har, da du skriver du har "dekoder".
    Aller helst skulle du hatt HDMI ut fra en slik extern tuner til projen. Har du ikke HDMI ut, må du ta til takke med en av de analoge utgangene. Du har minimum en kompositvideo-utgang via scart. Hvis du benytter en god koax-kabel vil du få godkjent bilde selv fra en slik utgang (forutsatt at kam-filteret i projen har en noenlunde god kvalitet).
    Nøkkelordet er altså ekstern tv-tuner, i en eller annen form, med billedutgang.
    Lykke til! :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Du må enkelt og greit ha en tv-tuner med billdeutgang :-)
    Dette kan være f. eks. en DVD/HDD-opptaker eller en Riks-TV/sat./cabel-tuner, som jeg forstår du har, da du skriver du har "dekoder".
    Aller helst skulle du hatt HDMI ut fra en slik extern tuner til projen. Har du ikke HDMI ut, må du ta til takke med en av de analoge utgangene. Du har minimum en kompositvideo-utgang via scart. Hvis du benytter en god koax-kabel vil du få godkjent bilde selv fra en slik utgang (forutsatt at kam-filteret i projen har en noenlunde god kvalitet).
    Nøkkelordet er altså ekstern tv-tuner, i en eller annen form, med billedutgang.
    Lykke til! :-)
    Sjekket nå og det er en HDMI kabel ut fra dekoderen.... Hvordan skal jeg da koble dette og hva slags ledninger trenger jeg?... den må sikkert være 10 m.. så hvis den blir j**** dyr så dropper jeg det =P

Blir det slik: Fibernettkabel fra vegg-uttaket --> dekoder --> kabel fra HDMI utgang til projektor?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant 10 M HDMI kabel til 349,- på Biltema =P Fattern kjøpte ca 100 m USB kabel der i sommer når han la inn fibernett/tv/tlf i sommer.. Det har funket gull, så jeg ser ikke noen grunn til at ikke denne skal fungere også!??

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nop,

Sitat Opprinnelig postet av Simmy
    Fant 10 M HDMI kabel til 349,- på Biltema =P Fattern kjøpte ca 100 m USB kabel der i sommer når han la inn fibernett/tv/tlf i sommer.. Det har funket gull, så jeg ser ikke noen grunn til at ikke denne skal fungere også!??

Funker nok gull det også ja, har selv en 5 meter fra clasO som gjør en grei jobb fra pc til reciver.
    Men jeg ville råde deg til å oppgradere kabelen fra dvdspiller til prosjektor til HDMI. du vil få langt bedre bilde da.
    Om dvd spilleren ikke har HDMI så bruk component kabler i steden.
    Da kan du ha tv og dvd spiller koblet til samtidig. har nok de kablene du trenger på biltema.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •