Panasonic PTAE900 og HD

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Panasonic PTAE900 og HD

Hei
    Dette spørsmålet har muligens vært svart på før men jeg spør siden jeg ikke fant noe i andre tråder.
    Hvor stort utbytte har man av å oppgadere til HD på denne prosjektoren?
    Den er HD ready, men ikke full HD. Jeg har blitt bitt av oppgraderings syken og vil ha både HD-DVD og blue-RAY.
    Vil det være mer fornuftig å spare til ny projektor eller gå for HD-DVD og Blue-ray først?

Jeg har en denon DVD 3910 fra før som jeg synes gir ett strålende bilde.
    Projektoren har jo smooth screen som jeg vil anta at kan "ødelegge" for HD egenskapene. Min projektor har desverre også litt "pixel offset/panel unalignment" som også muligens også ødelegger for HD bilde.
    Noen som har erfaringer?

-R

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv en AE900 og har investert i HD-DVD fra Toshiba, og ja, det er stor forskjell på selv en 720p-prosjektor. En del bedre bilde på vanlig DVD også når Toshibaen oppskalerer.

Har Toshiba HD-E1 og ikke "X"'en.

Intermediate gubben sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    2,832
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har samme PJ , den leverer varene med en HD kilde ja , men som du sier , tror den "ødelegger" litt med "tåke" funksjonen Men jeg bytter ikke før den tar kvelden og prisen på de nye HD PJene kommer litt ned........

Active
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tjaa

Vanskelig å bedømme utifra kriteriene.

Det å ville ha alt, og vise det fram på en best mulig måte, er et dyrt ideal.

Selv har jeg nettopp solgt min PT-AE900, jeg har ikke skaffet en ny fordi jeg ikke har råd, og måtte selge fordi jeg trengte penger.

Jeg har både HD-DVD og Blue-ray, og synes kvalitetsforskjellen iforhold til dvd var mer enn merkbar. Du har en god dvd-spiller, jeg har Pioneer-spiller som sender 576i ut over hdmi og har brukt DVDO VP20 som skalerer. HD var fremdeles bedre enn dvd, med eller uten skalerer/videoprosessor til dvds fordel.

Jeg vil si løsningen er en god 1080p, eller en god 720p-projektor. Det er bedre med en god 720p enn en dårlig 1080p-framviser. Mener jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Ja, jeg vet det veldig fort blir dyrt. Men, går jeg ett skritt av gangen så er alt mulig!
    Jeg er opptatt av å få best mulig bilde, og jeg ser nok for meg en skikkelig 1080p projektor i horisonten. Tror nok jeg ender opp med en HD kilde til jul. Må bare nå bli enig med meg selv om hvilket format jeg skal starte med. Og det er ikke lett. Blir ikke klok på krigen så jeg forblir nøytral..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •