Optoma H30 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 119

Tråd: Optoma H30

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvis du kan komme med tips for hvordan H30 helst bør være satt opp så kan jeg prøve å få de til å endre til det hvis jeg får tatt turen innom på lørdag...
    Tror egentlig mitt oppsett og deres er såpass ulikt at det er liten vits(dvd/oppkoblingsmåte etc).Har selv brukt DVE ved kalibrering.Men et par ting kan du jo sjekke.
    At de ikke har satt kontrast for høyt(bruker +4.)
    At sharpness ikke er satt for høyt(bruker -17)
    Lite whitepeak gir et "mykere bilde"
    Image mode:Film
    Stort sett var fabrikkoppsettet bra syns jeg.
    Dersom du ser et urolig bilde,prøv resync knappen(tvilsomt,men verd et forsøk).Og selvfølgelig,prøv minst 2-3 filmer.

Skal ha den i helt mørkt rom.Blir mest sannsynlig et 160 cm bredt greyline rammelerret
    Dersom du skulle velge H30 ser jeg at mange på avsforum anbefaler vanlig hvitt lerret.Bruker selv matt hvit med 1,0 gain.Importøren anbefalte meg også matt hvit med gain 1-1,4.Slipper å kompensere for fargeforandringen da,og kontrasten er jo meget bra som den er.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE melle

Gi lyd hvis du hører noen fiks om det urolige bildet. Resync på H30 ved bruk av HTPC som signalkilde var desverre nytteløst. Det må jo være noe som ikke stemmer her :?:

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Diablitou kommenterte urolig urolig bilde tidligere i tråden.Har du fått sjekket dette noe mer?
    Var innom på lørdag igjen, og denne gangen så viste de bildet rett på veggen (for å få et litt større bilde). Og jeg må vel bare innrømme at denne gangen likte jeg bildet mye bedre!

Og fant forklaringen på de vertikale stripene som forstyrret bildet så mye sist jeg var der nede...
    Det var rett og slett lerretet som var bølgete... ops:
    Får si til mitt forsvar, at forrige gang så var min kone med, og da lerretet var en "tensioned" type (med snorer på siden som skal holde lerretet stramt) så slo det meg ikke at det kunne være bølget...

Men, men, med bildet på veggen, så var det en helt annen historie.
    Ingenting som "forstyrret" bilde slik jeg følte det sist jeg var nede, bare klart og tydelig med fine og klare farger. Men så fortsatt pixlene litt for tydelig i tekstingen, men kun hvis jeg så etter de. Så hvis jeg så på filmen, så var det i grunnen ikke noe problem i det hele tatt.

Så på en epson tw-10 om kvelden, og farger og bilde generelt var mye blassere, og pixlene var tydeligere, så ville helt klart valgt h30 framfor den ja, selv om den koster endel mer...

De hadde også utstillt en h56 i butikken, og sammenlignet såvidt med den(men annen film, og annen dvd-spiller), og det var ikke så veldig store forskjellene, hovedsakelig synes jeg det var at pixlene var endel mindre, så måtte litt nærmere for å se de. Og værdt nesten det dobbelte? Ikke i mine øyne... Støymessig var det omtrent det samme. Og begge 2 støyer i grunnen for mye for meg, så jeg får krysse fingrene og håpe at det kommer like gode projektorer, med vesentlig mindre støy til under 20k...

Hvorfor i alle dager kan de ikke bruke større og mer lydsvake vifter? For hjemmekino bruk så trenger jo ikke projektoren være ultraportabel størrelse.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg enig i alt du sier her.Syns også støyen er et lite minus på H30.Bølger ser jeg også ved sideveis bevegelser i bildet,så jeg må nok bytte lerret.Så mye mindre på den forrige PJ,men den var mye blassere osv.
    Artig at du fikk se på H56.Dette understreker det jeg har nevt tidligere;En må se litt på hvilken størrelse lerret en vil ha,sitteavstand etc. ved kjøp av projektor.
    "Guitarman" som startet H30 tråden på avsforum foretrekker faktisk H30 foran sin egen Nec HT1000(har begge).

Newcomer froand sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat skaffet meg en h30 og jeg må si at jeg er KJEMPE fornøyd med bildet
    Men jeg har to ting jeg lurer på: det ene er at med composit kabel(må bruke denne fra satelitt tuner) blir det streker når bildet beveger seg seg, det er vel interlaceren som jobber, ser tydelig at annenhver linje blir lastet ned, etter noen sekunder er bildet krystall klart.. er det noe jeg kan gjøre med det??? kanskje med noe tweaking, eller bare bruke en komponent kabel eller s-video, da måp jeg kjøpe meg en ny tuner

andre spørsmål er: hvilkent bilde format skal jeg bruke, skal jeg kjøre 4:3 eller 16:9, kan jo strekke ut 4:3 til å fylle hele lerret. Jeg kjører 16:9 som fyller ut til sidene nå, men når jeg spiller filmer med widescreen format blir jo bildet sinnsykt smalt, blir nesten latterlig... skal jeg kjøre 4:3 istedenfor?? den har jo zoom men da mister jeg mye av bildet... help me??

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    froand: har du H30 med ny firmware, slik at du utnytter hele 4:3-flaten også i f.eks. kompositt-inngangen? (Den første firmwaren utnytter bare 4:3 på VGA-inngangen).

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    froand: har du H30 med ny firmware, slik at du utnytter hele 4:3-flaten også i f.eks. kompositt-inngangen? (Den første firmwaren utnytter bare 4:3 på VGA-inngangen).
    nei, tror du det kan være at jeg ser linjene fordi det bare er 480 linjer, jeg så ikke disse på benq6100 med samme signal.. Heller ikke fra dvd spiller med komponent.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker s-video fra tuner og det virker helt fint på H30'en min.
    Regner med at tuneren din sender ut RGB på scart.Ta å bruk Scart til VGA overgangen og bruk en god VGAkabel til H-30,isteden for kompositt.Evt scartkabel helt fram og så adapteret.
    Da bør du absolutt få et bedre bilde.

Å se f.eks en 2.35:1 film i 4:3 letterboks blir alt for dårlig syns jeg.Du har jo nesten ikke linjer igjen til å vise filmen
    Personlig bruker jeg ikke 16:9 mode på 4:3 matriale.Syns det ser for jæ... ut.
    Få den nye softwaren asap :wink:

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av froand
    nei, tror du det kan være at jeg ser linjene fordi det bare er 480 linjer, jeg så ikke disse på benq6100 med samme signal.. Heller ikke fra dvd spiller med komponent.
    Ikke for å pirke, men maskert får du bare 450 linjer med H30. Det vil si at du mister 25% av antallet linjer i forhold til å kjøre 800x600 på VGA-inngangen.

Jeg har veldig lyst på Optoma H30 selv, men ikke før de fikser firmwaren som maskerer DMD-chipen. Da er anamorf linse og H30 en bra løsning...

Skjønner ikke helt dette med strekene dine... Du sier det blir linjer når det beveger seg, men som stabiliserer seg etter noen SEKUNDER? Det er MYE i bildesammenheng. Hvis det tar SEKUNDER å stabilisere bildet etter bevegelse, tror jeg ikke det har noe med interlaceren å gjøre....

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Få den nye softwaren asap :wink:
    hvordan får du oppgradert firmware? Tar du med boksen til service?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må dessverre sendes/leveres inn ja.Har ikke fått sendt min inn enda ,men det skjer nok noe i nærmeste framtid.Skal være H30 i butikkene med ny software nå(ref avconcept).
    H30 har faktisk et modus som gir deg 480 linjer i høyden(16:9 Native) med gamle software også.Kutter da selvfølgelig bildet litt på hver side.

Tror som deg Roffe heller ikke det er deinterlaceren som skaper stripene.
    Kabel/kontakter??

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    H30 har faktisk et modus som gir deg 480 linjer i høyden(16:9 Native) med gamle software også.Kutter da selvfølgelig bildet litt på hver side.
    Oj, oj. Kvasi-NTSC i 14:9? :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oj, oj. Kvasi-NTSC i 14:9?
    Nettopp :lol: (Faktisk 15:9 ifølge min noe begrensede mattekunnskap da :wink

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var litt uklar der med sekunder, i mangel for gode beskrivende uttrykk når bildet er lastet ned er det bra, men før bildet er helt nedlastet ser jeg horisontale linjer.

Jeg har en kjip tuner som hverken sender ut rgb eller s-video, skal skaffe med en dreambox om kort tid.

Melle: hvilket format bruker du på din h30?
    • 4:3, 16:9, window, 4:3 native, eller 16:9 native

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4:3 eller 4:3 native til 4:3 sendinger (Fra tv/dvd)
    16:9 eller 16:9 native til 16:9 sendinger (Fra tv/dvd)
    Har brukt litt zoom på letterbox sendinger av og til

Som du sikkert har forstått,har jeg et 4:3 lerret jeg ikke får benyttet skikkelig før jeg har fått oppdatert softwaren

Med ny software skal 4:3 native knappen gi full 4:3 skjerm

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok, takk for det, jeg har også 4:3 lerret, gleder meg til å fylle ut den

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gladnyhet!!

Har nå tilgang til en nyoppdatert H30!!

Kan glede med at 19:9 maskeringen er fjernet, bakgrunnslys i fjernkontrollen og maskerings "linse" til 16:9:!
    Utrolig bra projektor til både film, tv og presentasjoner!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En meget fordelaktig test hos Projector central: http://www.projectorcentral.com/optoma_h30.htm

Kos dere

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arendal
    En meget fordelaktig test hos Projector central: http://www.projectorcentral.com/optoma_h30.htm

Kos dere
    Hei

Synes den også ga et fordelaktig bilde av BenQ PB6100 8) sett ut fra at prisen er vesentlig lavere :wink:

Det har vært spørsmål om hvor en finner uavhengige tester av 6100 og samenlikningen mot H30 er helt greit for meg. :lol: Bekrefter også at PB6100 har 3x hastighet på fargehjulet.

mvh
    Bidda

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En link som kanskje vil interessere noen.Nå er ikke alt som står på siden 100% korrekt,men som generell info er den ikke så verst.
    http://home.sc.rr.com/optomah30/

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •