Optoma HD800X 1080P - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 142
    Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Talking optoma

solgte min god bless optoma hd70 idag...........
    etter litt goggling fant jeg fort ut at en optoma hd80 var for meg
    dobbelt så bra kontrast vs hd800x er deff vært pluss 4000i pris
    cant wait.................

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en tekninsk tråd, så vennlig hold diskusjonen teknisk. Prisdiskusjon tas i prisjakt kategoriene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bestiling er noen minutter unna, men..

..først må jeg bare vite èn liten ting..det er, som jeg har skjønt, ikke mulig å flytte bildet opp eller ned på denne PJ. Og jeg leste et innlegg her om en person som hadde 240 takhøyde, og at bildet hans ville begynne ca 50 cm fra gulv. Så til spørsmålet: er det da ingen måte man kan flytte bildet ca 30 cm lenger opp med takfeste? Har 250 takhøyde, MEN et oppsett av komponenter og center fremfor lerretet på ca 80 cm høyde..vil avstanden PJ / lerrett foandre høyden..? Kan jo bare bygge ned "racket", men vil helst slippe det.:|

Mvh
    Jan

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo alltids gå ned på bildestørrelsen da......

...........men det frister kanskje ikke?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du kan jo alltids gå ned på bildestørrelsen da......

...........men det frister kanskje ikke?
    Glemte vel å nevne størrelsen på lerrett..har et 200 cm lerrett, som vel skulle tilsvare ca 90 tommer. Som var litt mindre enn jeg hadde håpet på. Men stua er ikke større. Så å gå ned på størrelse frister ikke akkurat.. :-D
    Vil det hjelpe å henge prosjektoren lenger unna? Evt vil bruk av keystone forringe bildekvaliteten?

Active Frode H. sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    370
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flaago
    Vil man legge merke til om man vipper den bittelitt, så bildet kommer 10 cm lengre opp ?
    Det er fra ca 4 meter og 90 cm avstand...

60 cm fra gulvet er litt lite nemlig... skal jo ha forsterkerbenk og senterhøytaler der..
    Du lager jo en keystonefeil. Om den ikke er værre enn at du kan leve med den eller ikke, er nok ikke så lett for andre å svare på... Jeg ville nok gjort alt jeg kunne for å få den mest mulig riktig, så bare sørget for at maskeringen på siden dekker over feilen og levd med det.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, det vil vise seg, for din supre reklame for den, og den gode pris fra komplett gjorde at jeg kjøpte den

Weeee

Newcomer morten2101 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok en jeg og =)

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

optoma

hd800x har ikke fåt noen gode omtaler på nett goggle :neutral: ville vært litt skjeptisk m å kjøped den over hd80 :? så jeg har bestilt en hd80 dobbel kontrast og gode omtaler

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...og det er mange av oss. nettopp bestilt, og nå fikk jeg det plutselig travelt med å få opp lerett, kabler og lignende. Ikke miinst må jeg nå finne tak i ca 12 m HDMI-kabel. Alt skal ligge klart, ikke et sekund å miste når PJ`en kommer inn døra. Da skal BD Predator sees over hele veggen!:-D Takker for mye god info her.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

1080p

blir utrolig kurant m 1080p gleder meg :-D
    får liksom ikke sett ordndlig i et demo rom så superman på bd kurrant bilde
    :-D

men hd dvd er tingen for meg

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Reservepærer

For å sitere en gammel epson reklame, "Alle spør hva pc'en koster, prisen på skriveren svelges rått" Er litt bekymret over at jeg ikke har klart å finne noe sted på nettet som selger pærer jeg med sikkerhet kan si passer i HD800X, og komplett har ikke pærer for optoma i sitt sortiment. Til dere som eier eller har eid HD80 og andre med samme pære, hvor lenge er "2000 timer" med normal bruk? Og koster av/på nevneverdig mye? Evt. hvor lenge varer pæren før den har tapt seg nok til at dere følte den måtte skiftes ut?

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

pære

mener å ha sett pære til hd80 på mamoz til ca 4300
    brukte gammle hd70 aktivt spilling film 670 timer på et år så 2 år holder pæra garantert mest sans lengre oxo :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HD800 virker da veldig interessant.
    Hvordan tror dere den vil være i et rom som har en flate på ca 3,15 x 5,30 m, og er ca 2,35 m høyt? Sitteavstand blir ca 4 m, og PJ skal takmonteres. Håper på et 106" (246 x 145cm) dreamscreen lerret. Hvordan tror dere det passer med tanke på sitteavstand og kastelengde, blir det for stort?

Med helblendende rullegardiner blir rommet ganske mørkt når skumringen begynner. Har (desverre) lyse vegger og tak; vil dette ødelegge mye? Vil dere anbefale grått eller hvitt lerret?

Så, til slutt: Er HD800 en bra førstegangsprosjektor til film i hovedsak fra PC, og hvordan tror dere den gjør seg mot Epson TW700? Beklager mange kanskje innlysende spørsmål, men dette blir min første PJ og jeg er selv helt grønn. Har lite lyst å gjøre velprøvde brølere.

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått min i posten idag. Ikke fått hengt den opp enda, siden takfestet er på vei i posten. Men fikk da testet litt oppå noen pappesker.

Førsteinntrykk: Selve projektoren ser jo veldig bra ut. Blank og fin, men den bråkte endel

Etter litt justerng: Ser ut som lyden reduseres betraktelig ved 24hz som f.eks film. Playstationenen min ser ut til å sende 60hz, og da bråker PJ mye.

Bildet: SYKT bra. Skarpt og fint. Sannsynligvis aldri sett et så bra og skarpt bilde fra projektor før. Var ganske lyst i rommet når jeg prøvde den, så fikk ikke sett så mye på sortnivå osv.

Dette var kun en liten 30min test, tatt å satt opp på noen pappesker, 6m fra et 122" lerret, ingen zoom. ikke stilt på noe annet.

*Glede seg til takoppheng og GTA4 kommer i posten*

Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flere som kan komme med innspill`? Siden dette er min første projektor, så er jeg usikker på hvordan jeg skal stille den inn.

Er det "cinema" som gjelder når det ses film?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Frode H.
    Opprinnelig skrevet av flaago
    Vil man legge merke til om man vipper den bittelitt, så bildet kommer 10 cm lengre opp ?
    Det er fra ca 4 meter og 90 cm avstand...

60 cm fra gulvet er litt lite nemlig... skal jo ha forsterkerbenk og senterhøytaler der..
    Du lager jo en keystonefeil. Om den ikke er værre enn at du kan leve med den eller ikke, er nok ikke så lett for andre å svare på... Jeg ville nok gjort alt jeg kunne for å få den mest mulig riktig, så bare sørget for at maskeringen på siden dekker over feilen og levd med det.
    Er i akkuratt samme situasjon som første qoute, med akkuratt samme målene. Om en tilter bildet 10 cm opp og regner litt på det finner en ut at øverste prosjekterte horisontalplan ligger 1,17 grader over over et utgangspunkt i vater. Om en da tilter øverste del av lerretet tilsvarende ut fra veggen, har en kompensert for tiltingen av PJ, og vil unngå keystonefeil. Med et 106" stort lerret vil det si en utforing på 3 cm - øverst.

Min HD800 blir hentet ut av postkontoret asap etter pinse, og kan da skrive noen ord om den.

Newcomer fsmidt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Støy

Jeg har akkurat kjøpt denne og lurer på hva dere andre mener om støyen i den.

Viftestøyen er absolutt ikke ille synes jeg, men det virker som fargehjulet bråker veldig. Bytte fra f.eks 60-50hz gjør underverker for lyden, men skal den være sånn?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er fargehjulet du hører, og da er det helt naturlig at støyen øker med hastigheten. Til dere som ikke har handlet enda, så finnes det andre alternativ som støyer vesentlig mindre, f.eks Infocus X10 (samme prisklasse). Denne har også mindre offset, og er langt bedre kalibrert fra fabrikk.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Bare tv-signal mangler..

Har nå fått Optomaen i hus, og kan knapt vente med å se hva mitt første PJ-kjøp vil tilbringe stua. Men lurer nå på en ting..hvordan får jeg tv-bilder ut på PJ? har ikke gått over til digitalt tv-signal enda her i nord, så må nok bruke antennekabel et stykke.
    Har en Panasonic dvd opptaker med innebygget tv-mottaker. Men hvordan koble dette videre? Antennekabel i DVD, og kompositt kabel, evt.s-video videre til PJ? Stod ingenting i manual om dette..Kan jeg sende tv-signalet via HDMI-kabel?

Side 6 av 8 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •