Panasonic pt-ae700e. Blå billedstøy - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kanskje ikke et svar på spørsmålet ditt, men sendte inn projektoren til Service-eksperten og de gjorde virkelig en god jobb. De sa det var reparasjoner for 8000 kr og alt gikk på garanti og nå er projektoren flere hakk bedre enn da jeg kjøpte den! Det var en prismeblokk som var ødelagt og en ting til jeg ikke kommer på. Projektoren har fått mye bedre sortnivå, mye bedre kontrast og alt i alt er mye bedre....Så nå kan den holde noen måneder til! :-D

Intermediate zeezar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar!

Mnja.. får se om jeg setter igang med reklamasjon i. o. m. at jeg har Sony projen under bestilling. Det er jo så slitsomt, selv om man lærer et-og-anna kremmertriks under sånne forhandlinger.

Sitter og ser Oudition og har brukt cursor`en under advance-menyen på den gul-grønne tonen som blir for skarp. Bildet er bedre, men jeg ser fram til å prøve ut Sony`en. Langt er framme er det kanskje en Sony VPL-VW60. Fra PriceJapan vil den komme på nesten 20K, ca. 60 % av prisen her i Gnore.

Shiny, shiny!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis projen er mer enn 2 år kan man vel få bytta defekte deler på 5års reklamasjons retten her i Norge? Men da må man kanskje dekke noe selv..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi står sterkt når det gjelder rettigheter som kjøpere her til lands, så lenge varen er kjøpt her til lands. Men så er det dette med å "mase" på de som sitter med bukta og endene, forhandlerne. Det er her man må "ha dagen" og ordlegge seg klokt eller opptre med den rette myndighet og taktikk, er nå mine erfaringer.

Skal uansett ta kontakt denne uka pr. mail og/eller telefon og stille spørsmål ang. mangelfull reparasjon. To-årsgarantien gikk ut i slutten av forrige måned og det er lett å påstå at den gul-grønne fargen er et subjektivt påfunn fra min side.

Altså veltalenhet og retorisk kløkt, pluss en teskje nordnorsk bannskap. Kommer tilbake med erfaringer, det ser ut til at det er en boom hos Pana-eierne på akkurat denne mismatchen for tida.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zeezar

Skal uansett ta kontakt denne uka pr. mail og/eller telefon og stille spørsmål ang. mangelfull reparasjon.
    Jeg jobber med saken. Det må da nytte!?

(Til PanasonicProjektors@jpglobalnet.com)

Hei og godt nyttår!

Jeg må dessverre reklamere på reparasjonen som mailen under forteller om [...]. Før avsendelse var balansen perfekt etter default-verdiene som fabrikken hadde gjort, dvs. gjennomførte nullverdier. Etter service i Cardiff ble fargebalansen totalt forrykket. Skjermbildet er ubrukelig slik det er blitt. Et gjennomgående fargeskjær i gul-grønt over det hele legger seg over alle andre fargetoner.

Nå må jeg inn i advanced-panelet for justering og avvikene i fargene rød og grønn både m.h.t. kontrast og fargeverdi varierer fra -9 til +9 på noen av innstillingene der hele rekka tidligere sto på 0 (null). Denne kalibreringen forårsaker selvfølgelig korrigeringer m.h.t. kontrast generelle lysverdier og andre mindre spesifikke forhold.

Jeg antar, uten å være spesielt kyndig på maskinen, at det røde og grønne fargefilteret ikke er slitt i samme grad som det blå som ble byttet ut. Jeg vet at hele kuben med filtre (color cube) lar seg skifte ut og foreslår at dette blirt gjort. Hvordan må jeg gå fram her?

Med vennlig hilsen (...)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2,442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så sendte jeg Panasonic-projektoren min tilbake etter avtale med Panasonic sentralt. I mellomtida avbestilte jeg Sony`en og kom på toppen av alt opp i en ubehagelig diskusjon med AVshop som solgte denne.

Men reparasjonen som Pana`en ble utsatt for hadde jeg enkelt kunne gjøre sjøl. I rapporten sto det "Cleaned optical parts & colour comfopmity". (Skal vel være conformity.) Tweakinga jeg hadde gjort i menyen sto på de samme verdiene, og når jeg stilte alle verdiene tilbake til 0 (default) så lyste skjermen som en sitron igjen. Stakkers Panasonic, masse penger til humbug-firmaet i Cardiff. Her følger adressen dit, om noen skulle trenge en advarsel:

Panasonic Manufacturing UK Ltd.
    Projektor Service Europe
    Wharfdale Road
    Pentwyn Industrial Estate
    Cardiff
    United Kingdom
    CF23 7XB

Beware!

Skal sende en PM til desken hos Panasonic om erfaringene. For det holder jeg enda på, at servicen fra den kanten var helt topp. (Behøvde ikke å legge ut en krone for returen.) Det er sannsynligvis dassfirmaet i Cardiff som fortjener en fatwa her.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •