Innfocus in 76 Garantert ikke Regnbue effekt.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Innfocus in 76 Garantert ikke Regnbue effekt.

:???: Var innom Hificenter kejden. for og Prøve og bli litt Klokere på valg av Projektor.

Selger anbefalte meg en Innfocus in 76. Da jeg spurte selger om hvordan regnbue effekten var på den sa han. På denne projektoren finnes ikke dette.
    dette kommer du ikke til og oppleve. han begrunnet det med at. Infocus in 76 har mange flere frager i fragehjulet sitt og at derfor blir det ikke Regnbue effekt.

Andre som har Gode eller dårlige Erfaringer med Infocus 76

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en pølsevevforklaring fra selgeren.

Fikk du ikke sett den i aksjon? Da kunne du jo sett selv.

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Njaaa, dette er ikke helt korrekt. Jo flere segmenter i fargehjulet, jo MER regnbueeffekt. Det er hastigheten på fargehjulet som bestemmer hvor mye regnbueeffekt du ser. Infocus er kjent for å ha ganske stor regnbueeffekt nettopp på grunn av segmentene i farghjulet.
    Du må bare se på forskjellige prosjektører for å se om du legger merke til regnbuer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger anbefalte meg en Innfocus in 76. Da jeg spurte selger om hvordan regnbue effekten var på den sa han. På denne projektoren finnes ikke dette.
    dette kommer du ikke til og oppleve. han begrunnet det med at. Infocus in 76 har mange flere frager i fragehjulet sitt og at derfor blir det ikke Regnbue effekt.
    Ta med noe stort og tungt neste gang, og slipp det i hodet på selgeren du snakket med. Vedkommende har tydeligvis ikke peiling. Makan til tull !!

Njaaa, dette er ikke helt korrekt. Jo flere segmenter i fargehjulet, jo MER regnbueeffekt. Det er hastigheten på fargehjulet som bestemmer hvor mye regnbueeffekt du ser. Infocus er kjent for å ha ganske stor regnbueeffekt nettopp på grunn av segmentene i farghjulet.
    Ikke helt korrekt... Eksempel:

To fargehjul har samme hastighet, eksempelvis 200Hz på 50Hz materiale. Det ene er et RGB fargehjul, det andre et RGBRGB fargehjul. RGB fargehjulet kan oppdatere hver grunnfarge 4 ganger per bilde. RGBRGB kan oppdatere hver grunnfarge 8 ganger per bilde. Ergo kan fargehjulet med flere segmenter gi mindre regnbuer.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ikke helt korrekt... Eksempel:

To fargehjul har samme hastighet, eksempelvis 200Hz på 50Hz materiale. Det ene er et RGB fargehjul, det andre et RGBRGB fargehjul. RGB fargehjulet kan oppdatere hver grunnfarge 4 ganger per bilde. RGBRGB kan oppdatere hver grunnfarge 8 ganger per bilde. Ergo kan fargehjulet med flere segmenter gi mindre regnbuer.
    OK. Men er ikke poenget med de flersegmenterte fargehjulene til Infocus at de ikke består av RGBRGB, men segmenter med forskjellige nyanser (blandt annet to forskjellige grønne, om jeg ikke tar feil?) slik at hjulet må snurre lengre for å komme til den riktige fargen? Eller er jeg helt på jordet?

Det var ikke meningen å spre feilinformasjon

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forøvrig finnes det vel ikke hjemmekino projektorer i salg i dag med kun RGB fargehjul. Enten er det RGBRGB, RGBCMY (cyan, magenta og gul) eller RGBRGBndG (natural density green).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    OK. Men er ikke poenget med de flersegmenterte fargehjulene til Infocus at de ikke består av RGBRGB, men segmenter med forskjellige nyanser (blandt annet to forskjellige grønne, om jeg ikke tar feil?) slik at hjulet må snurre lengre for å komme til den riktige fargen? Eller er jeg helt på jordet?

Det var ikke meningen å spre feilinformasjon
    Du er delvis "på jordet", for oppdateringen av primærfargene er like rask som på andre DLP'er. NdG segmentene "bremser" ikke fargehjulet. Dette med mindre produsenten, av andre årsaker, ønsker å redusere hastigheten på fargehjulet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklart av Gorm..
    Det vil ikke måtte snurre lengre, men tiden "på hver farge" vil være kortere.

Forøvrig finnes det vel ikke hjemmekino projektorer i salg i dag med kun RGB fargehjul. Enten er det RGBRGB, RGBCMY (cyan, magenta og gul) eller RGBRGBndG (natural density green).
    Brukt kun for å illustrere

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Du er delvis på jordet, for oppdateringen av primærfargene er like rask som på andre DLP'er. NdG segmentene "bremser" ikke fargehjulet.

OK. Da legger jeg meg flat. Skal ikke være så rask ute og påstå noe jeg ikke kan helt neste gang, nei. Takker!

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum er jo til for å diskuterer

Nå venter vi bare på 10X fargehjul (I wish), slik at regnbuene er en sagablott

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kommer "brilliant color" driveren til kort regner jeg med. Tenk hvor vanvittig mye informasjon som skal overføres fra driveren og ut på DMD'en! Over to millioner bildepunkter som skal oppdateres så mange ganger i sekundet! Tror også hengslene til de små speilene vil "gå varme" med slik arbeidsbelasning.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer Kooyo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo så den i bruk men etter min meneig på feil bilde han demonstrerte den på en konsert dvd med veldig mye mørke sener.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dra tilbake å test med Sin City eller The Gladiator (den første slagscenen). Blir du ikke plaget på noen av disse bør du være rimelig trygg

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at in76 er "fri for RGB-flimmer", er i beste fall en misforståelse. Jeg skal ikke kalle det blank løgn, men det er jammen ikke langt unna.

IN76 har i likhet med flertallet av DLP-projektorene i prisklassen, 6 segment fargehjul. Imidlertid spinner det kun på 4x RGB, altså lavere enn gjennomsnittet (som er 5x). Dette betyr at det er mer sannsynlig at en ser RGB-flimmer på denne, enn på mange av konkurrentene.

Uansett, er en ikke plaget med fenomenet er det jo ikke noe "issue". IN76 er jo en fenomenal projektor, som er svært godt kalibrert fra fabrikk
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette som han påstår at det ikke er regnbuer på den er bare noe tull og det viser vel også at de ikke har peiling på hva de snakker om.Jeg så det veldig godt på den da jeg var på demo av den.
    Mvh bigtor

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne tråden omhandler regnbuer så hadde det vel vært like greit å lagt den inn i den tråden som jeg startet Gorm?du ville jo ikke ha for mange tråder om samme tema;-)
    Mvh bigtor

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •