Regnbuer - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 255

Tråd: Regnbuer

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg får heller ikke stemme så det er noe galt her Gorm.

Jeg håper også at du ordner det sånn at vi kan se hva den enkelte har stemt.

Jeg håper også at de som stemte første gangen også gir sin stemme nå.
    Mvh bigtor

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå skal det være i orden

Jeg "klistrer" også tråden en periode, så den syns godt
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja nå er det iorden:-)
    Mvh bigtor

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Bra jobba Gorm, vi har alt for mange identiske tråder liggende... ...og de det gjelder, vennligst ikke gå i strupen på moderatorer som prøver å skape orden her inne, blir det for mye mas ender vi opp med at ingen orker å rydde opp til slutt.

Da får vi regne med at denne tråden igjen blir matnyttig, regnbuer er jo absolutt et viktig tema, spesielt nå som DLP med W9000 i spissen igjen gjør sitt inntog og mange igjen vurderer å bytte ut sine tidligere erobringer med 1080P. Erfaringer og konstruktive innspill er det vi bør fokusere på nå, det er altså mange som sitter på gjerdet og lurer på om ikke disse regnbuene bør gjøre at de skal droppe innkjøp av DLP i Full-HD og heller gå for en 3-chips-løsning, og da er det nettopp våre glimrende diskusjoner for og mot som hjelper til i denne avgjørelsen.

ER det faktisk noen som har erfaring med f.eks. W9000 og regnbuer som samtidig har sett f.eks. BenQ 8720? Har det skjedd en forbedring? Action M25 har etter mitt syn langt mindre regnbuer enn hva som tidligere har vært et faktum, hva skyldes dette? De benytter 6x fargehjul såvidt jeg vet, kanskje det er det som skal til? Samtidig så jeg svært lite også på 48Hz (antar det er det som kjøres når 1080p@24fps benyttes som innsignal) og da går vel fargehjulet på rundt 4x? Er det da noe annet, de ekstra fargene i hjulet kanskje, som bidrar til lavere grad av regnbuer?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av NBA
    Ikke vær så grinete, gorm. Jeg syntes at du viser en utrolig aroganse.Hvorfor kan ikke vertigo og bigtor få prøvd seg. Det er mange gamle tråder du kan rydde opp i,så hvorfor på død og liv akkurat denne
    To identiske tråder er ingen tjent med på sikt, det håper jeg du forstår. Hvis noen skal bruke søkefunksjonen i fremtiden så blir det umulig å få med seg hele diskusjonen når den er spredd i flere like tråder.
    Hvis du vet om andre tråder som trenger moderering så håper jeg du bruker muligheten som finnes til å rapportere disse? Det er ikke lett å være alle steder på en gang, og moderatorene er helt avhengig at slik rapportering.

EDIT: der var sjefen meg i forkjøpet.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare en ting Gorm,du svarte meg ikke på om du tar imot besøk?;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har jeg alltid gjort, og det gjør jeg fortsatt. Du er selvsagt velkommen bigtor.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det og skal huske på det neste gang jeg er i området:-)
    Mvh bigtor

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    ER det faktisk noen som har erfaring med f.eks. W9000 og regnbuer som samtidig har sett f.eks. BenQ 8720?

Kjørte i "eco-mode" på filmen 300 (blu-ray, 1080p24), og da så jeg litt rgb-flimmer. Kjørte den tilbake i "normal" modus, og da forsvant rgb-flimmeren.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Videre diskusjon rundt dette kan tas direkte med meg via PM.

PS: fortsetter du (vertigo) å antyde at alle andre lyver (ref besøkende som ikke ser regnbuer), så får vi diskutere hva vi gjør med tilgangen din til forumet. Det er ikke slik vi ønsker at diskusjonene skal foregå på AVforum. Du kan godt være uenig, men hold deg sakelig! Anse dette som en advarsel.

Siden jeg nå har måttet moderere tråden, holder jeg meg utenfor selve "regnbue-diskusjonen" i denne tråden fra nå av.
    Å si at videre diskusjon taes på PM for deretter med å true meg med utestengelse i åpen tråd, faller ikke helt i smak hos meg.

Jeg føler meg kneblet, og forsvarsløs, da jeg føler jeg ikke kan imøtegå uriktige påstander, og ufine kommentarer som fremsettes i åpen tråd.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du quote, så gjør det riktig.

Antydningen om at jeg har noe "agenda" i forhold til undersøkelsen, skal jeg se i gjennom fingrene med denne ene gangen Vertigo! Du skrev selv at rådene kunne slås sammen, og det ble gjort. Det er fysisk umulig med to undersøkelser i samme tråd, og da "vant" den elste undersøkelsen. Videre diskusjon rundt dette kan tas direkte med meg via PM.
    Henstillingen til å diskutere via PM gjaldt det faktum at det ikke er mulig å legge to undersøkelser i en tråd.

At du føler deg kneblet, som fikk det akkurat som du ville i denne tråden (undersøkelsen ble omskrevet for deg), finner jeg noe merkelig. Uansett, denne tråden handler ikke om hverken deg eller meg, den handler om RGB-flimmer. Jeg foreslår at vi fortsetter den diskusjonen, på en sivilisert måte.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei folkens!

Jeg har så smått planer om en dedikert kino for hele familien, basert på projektor. Barna er fra 3 til 10 år. Forventer ikke at de kommuniserer noe særlig om regnbueproblemer hvis det skulle dukke opp.

Bør jeg unngå DLP for sikkerhets skyld? Eller er det greit med DLP så lenge en kjøper en nyere modell i (relativt) høy kvalitet/prisklasse?

Har også lurt på om problemet varierer med størrelsen på lerretet eller om det sjenerer uansett oppsett.

Det er mulig det står noe om disse tingene andre steder, men er takknemlig for innspill fra folk med erfaring her. Kan kanskje ha interesse for andre i samme situasjon.

mvh Odd J

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Odd J
    Har også lurt på om problemet varierer med størrelsen på lerretet eller om det sjenerer uansett oppsett.
    Ting tyder på at det er mer sannsynlig å oppfatte "regnbuer" jo større del av synsfeltet lerretet dekker. Dette fordi det blir mer flakking med blikket.

Så svaret blir vel ja - størrelsen på lerretet har litt å si (vel og merke ved samme sitteavstand!).

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er "RGB-flimmer" skadelig for øynene?
    Hvis ikke - hvorfor skal man ta hensyn til det?

Kanskje RGB-flimmer er like skadelig som det å lytte til musikk utenfor SweetSpot?

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Det er vel mer snakk om ubehagelig enn skadelig... Det er vel ikke skadelig dusje i kaldt vann heller, men jeg skrur på varmen for det ;-)

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje RGB-flimmer er like skadelig som det å lytte til musikk utenfor SweetSpot?
    Noen ganger tror jeg du har drukket når du poster innlegg Flageborg

Er vel ikke det som er poenget. Har du glede av å lytte til musikk dersom lyden er dårlig? Har du glede av å se/høre film dersom ikke basstrykket er godt nok? (det tror jeg vi vet svaret på)

Blir vel det samme med dem som lider av dette fenomenet. Det blir et stort irritasjonsmoment. Ta deg en pils til du og juster subbene:-D

Newcomer Wes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    147
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dersom du mister fokus på filmen pga at du ikke sitter i sweetspot kan det nok oppfattes som like skadelig

Vi er alle skrudd sammen forskjellig /selv om enkelte barnesanger vil ha det til at vi er like innvendig/ så effekten vil variere. Noen takler ikke levende lys engang .. andre reagerer på elektromagnetiske felt.

For min del fikk jeg problemer hver eneste gang jeg blunket. Normalt tenker en jo ikke over en slik handling, men duverden så slitsomt det blir når en får satt farger på det hele. Jeg er nok også en av de som er litt underlig skrudd sammen. Min optiker har blant annet problemer med å bestemme seg for hvilket som er mitt dominerende øye. Mulig det kan ha noe å si...

Jeg ser forøvrig ikke regnbuer på Plasme, var vel gorm som etterlyste noe slik. Har en Panasonic TH-42PV70E, mulig det er pga avstand og størrelse. Eller at jeg ikke er så "følsom" som jeg innbiller meg

- Wes

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Tja, hypotetisk sett hvis man skulle være så dum at man i villt raseri pga en dyr innkjøpt DLP, hodepine og forstyrrende RGB flimmer røsket ut øynene sine og hiver disse i lerretet i stedet for å gå lør på DLP en med slegge... , da kan det jo være litt skadelig for øynene....

Tror vel ikke det er en aktuell problemstilling akkurat, men det å stadig bli kastet ut av filmopplevelsen pga regnbuer og hodepine kvalme osv, er kanskje ikke spesiellt heldig for resten av organismen det heller, hva med blodtrykket for eksempel.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får quote Flageborg, jeg og...

Tror jeg velger å sammenligne effekten av RGB-flimmer mer med lyttetretthet fra høyttalere med for kvass diskant. Ikke skadelig, men ubehagelig over tid og tilslutt gidder man ikke mer. Det tar rett og slett bort gleden fra opplevelsen.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Jeg får quote Flageborg, jeg og...

Tror jeg velger å sammenligne effekten av RGB-flimmer mer med lyttetretthet fra høyttalere med for kvass diskant. Ikke skadelig, men ubehagelig over tid og tilslutt gidder man ikke mer. Det tar rett og slett bort gleden fra opplevelsen.
    Skadelig er det vel ikke men det er jo ikke gøy å se på film når du får vondt i hodet og blir kvalm og å sammenligne det med kvass diskant blir feil i allefall for meg.
    Mvh bigtor

Side 7 av 13 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •