Regnbuer - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 255

Tråd: Regnbuer

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Enda en tråd om regnbuer

Jeg starter enda en tråd om dette, da jeg ønsker å lage en annen spørreundersøkelse enn det som er laget allerede. Dersom noen har problem med dette, så får de ta det opp i rette fora.

Denne tråden er egentlig en forlengelse av denne:

http://avforum.no/forum/digitale-pro...-regnbuer.html

Moderator må gjerne slå denne tråden sammen med den andre for min del. Jeg opprettet denne tråden kun fordi jeg mener spørmålene ble litt uklare, og dermed blir resultatet litt feil for min del. En annen løsning kunne vært å nullstille den andre spørreundersøkelsen, og legge inn spørsmål på nytt.

Viser til problemstilling:

http://avforum.no/forum/generell-chi...rum-faqen.html

Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Prosjektor, DLP eller LCD?: Et kraftig argument mot DLP, er at om ikke man selv har problemer med dette(regnbuer), så får man jo av og til besøk. Dersom man ikke får mye besøk, kan man velge DLP.

Du som ikke vet hva regnbuer er, kan se Sin City på en DLP prosjektor og flytte blikket rundt på skjermen. Du vil muligens se en slags flimring. Dette er en ekstrem film, så problemet er ikke så stort som det kan se ut som på denne filmen.

Noen synes effekten er mildt ubehagelig, mens andre blir fysisk dårlig, og får hodepine eller blir kvalme.

Så bra som prosjektorer er blitt, så er det min mening at dette er det største argumentet mot DLP prosjektorer, da det finnes alternativer, som LCD og SRXD. De fleste andre kvaliteter man bedømmer en god prosjektor på i dag, blir bagateller målt oppimot problemet som kan komme med regnbuer. Om man ikke er plaget selv, så kan det hende at barn eller venner er plaget med dette.

Noen mener dette er et lite problem, mens andre igjen, mener dette er mer utbredt. Derfor denne undersøkelsen.

Personlig har jeg demonstrert dette fenomenet til en rekke med personer, og veldig mange kan se dette, og synes det er irriterende å se på.

Liste over filmer som bør unngås dersom man har problemer med regnbuer:
    1. Sin City
    2. Alle andre

Denne første posten vil bli oppdatert underveis.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå til glede for mange, laget enda en tråd om dette problemet. Moderator må gjerne slå denne tråden sammen med den andre for min del. Jeg opprettet denne tråden kun fordi jeg mener spørmålene ble litt uklare, og dermed blir resultatet litt feil for min del. En annen løsning kunne vært å nullstille spørreundersøkelsen, og legge inn spørsmål på nytt.

Undersøkelse: http://avforum.no/forum/digitale-pro...-regnbuer.html

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sin City er vel RGB flimmerens grusomme svigemor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke sett noen film som har vært værre en denne. Har noen andre forslag til filmer som kan fremprovosere dette?

Lurer på om noen er uenige med spørsmålene i denne avstemningen også, og starter enda en tråd om det samme?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator kommentar:
    Ærlig talt, dette begynner å bli latterlig. Forumet blir helt uoversiktlig med samme tema spredd i mange tråder. Vertigo og Bigtor, disse to trådene blir limt samme til en, og dersom du ønsker undersøkelsen redigert Vertigo, så får du få bigtor til å endre den som allerede er igang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er enig at det er unødvendig med så mange tråder. Det er ikke rart nybegynerene lager ny post i stede for å tråle forumet i måneder. Men det er greit med en undersøkelse som kan bekrefte om dette er et poeng som er viktig å trekke fram og vektlegge i det vide og breie når noen spør om råd. Da synes jeg denne spørsmålsformuleringen gir et mindere tvetydig resultat.

Just my two bits som det heter på godt norsk.

edit: hehe dette ble jo hetl feil svar når den kom i begge tråder Synes spørreundersøkelsen med 3 alternativer og bare mulighet for ett svar funker best og kan få bekreftet utbredelsen (viktigheten) dette den ene eller andre veien en gang for alle. jeg for min del synes det hadde vært veldig greit å vite. Kjekt å kunne bare gi rådet; noen/et fåtall/en del sliter med dette, sjekk om det gjelder for deg. Det er jo alternativene noen, en del eller et fåtall som er avgjørednde for hvor mye det er noe poeng å prente på.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator EDIT:

De to trådene er slått sammen, og siden en tråd kun kan inneholde en undersøkelse, så er den siste slettet. Dersom dere ønsker å nullstille (og eventuelt redigere) den pågående undersøkelsen, skal jeg selvfølgelig være behjelpelig med det. Men da må den henstilligen komme fra bigtor, som jo "eier" undersøkelsen.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei for meg

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Moderator EDIT:

De to trådene er slått sammen, og siden en tråd kun kan inneholde en undersøkelse, så er den siste slettet. Dersom dere ønsker å nullstille (og eventuelt redigere) den pågående undersøkelsen, skal jeg selvfølgelig være behjelpelig med det. Men da må den henstilligen komme fra bigtor, som jo "eier" undersøkelsen.
    Fornuftig gjort Gorm,ellers hadde forvirringen vært komplett!?

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da synes jeg det bør være enda et svar alternativ:

Nei, men det er irriterende at jeg ikke klarer å se de regnbuene som andre ser.

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hatt en del mennesker innom min "stuekino". Familie og venner har vært her og sett film. I tillegg har jeg hatt en rekke kompiser og venners venner her på fotballkamper, spesielt etter at C+ begynte å sende PL i HD. Mange av de som har vært her er selvfølgelig gjengangere. Men det må være et forsiktig estimat hvis jeg sier at minst 50 stk har vært hos meg. Ingen av dise, jeg gjentar INGEN av disse, har noengang ytret at de har vært plaget med RGB-flimmer. Hvis noen HAR vært plaget har de ikke turt/villet fortelle det.
    Innvolverte projer er BenQ PE7800 og BenQ W9000.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator EDIT:

Jeg ser det at det er en del som vil at det kommer inn andre svaraltenativ i undersøkelsen.
    Hvis det da er mulig så vil jeg at du Gorm nuller ut den som ligger der og at du setter inn følgende:Spørsmålet kan jo være det samme men at du da legger inn følgende svaralternativ-1 Ja jeg ser det men det plager meg ikke-2 Ja jeg ser det og det plager meg-3 Nei.
    Ser det greit ut?
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator kommentar:
    Ærlig talt, dette begynner å bli latterlig. Forumet blir helt uoversiktlig med samme tema spredd i mange tråder. Vertigo og Bigtor, disse to trådene blir limt samme til en, og dersom du ønsker undersøkelsen redigert Vertigo, så får du få bigtor til å endre den som allerede er igang.
    Latterlig? Jeg mener at denne undersøkelsen i tråden gir mangefull informasjon. Det er vel ikke tullete av meg å starte min egen undersøkelse. Jeg skrev jo at moderator kunne slå sammen trådene, dersom dette var et problem. Jeg forstår ikke hva som er latterlig med det. Henger dette sammen med at du ikke har noen som helst forståelse for fenomenet/problemet siden du ikke ser det selv?

Det jeg derimot synes er latterlig, er at moderator sletter en undersøkelse som faktisk kunne gi et klart svar på det jeg lurer på. Men gud hjelpe oss hvis det var startet en tråd for mye her på forumet. En annen ting jeg mener er latterlig er at en som er "inhabil" og ikke engang ser regnbuer, ser det som en nødvendighet å slette undersøkelser som omhandler hvor utbredt fenomenet er. Det er også latterlig å kalle en tråd latterlig, når den er saklig formulert og tar opp et spørsmål som mange er opptatt av. Dersom du ikke tåler fokus på den saken, så synes jeg du bare kan la være å lese den.

Bigtor kan gjøre hva han vil med sin undersøkelse. Den er hans, og det er han som bestemmer hva som skjer med den. Det er mulig at han er fornøyd med den, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal be han om å slette den. Han har fått masse respons på den og jeg synes ikke det blir helt riktig å slette den.

Jeg kan ikke skjønne behovet for å sensurere meg. Det var en helt legitim undersøkelse, der jeg prøvde å kartlegge mer om dette problemet.

Når en person i denne tråden kan påstå at han har hatt 50 personer innom, og ingen har kommentert det, mener jeg det på ingen måte kan stemme med virkeligheten. Det gjør bare at jeg synes det er enda mer aktuelt med en ny undersøkelse. Men det er jeg nå avskåret fra å gjøre. Det mener jeg er feil.

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Latterlig? Jeg mener at denne undersøkelsen i tråden gir mangefull informasjon. Det er vel ikke tullete av meg å starte min egen undersøkelse. Jeg skrev jo at moderator kunne slå sammen trådene, dersom dette var et problem. Jeg forstår ikke hva som er latterlig med det. Henger dette sammen med at du ikke har noen som helst forståelse for fenomenet/problemet siden du ikke ser det selv?

Det jeg derimot synes er latterlig, er at moderator sletter en undersøkelse som faktisk kunne gi et klart svar på det jeg lurer på. Men gud hjelpe oss hvis det var startet en tråd for mye her på forumet. En annen ting jeg mener er latterlig er at en som er "inhabil" og ikke engang ser regnbuer, ser det som en nødvendighet å slette undersøkelser som omhandler hvor utbredt fenomenet er. Det er også latterlig å kalle en tråd latterlig, når den er saklig formulert og tar opp et spørsmål som mange er opptatt av. Dersom du ikke tåler fokus på den saken, så synes jeg du bare kan la være å lese den.

Bigtor kan gjøre hva han vil med sin undersøkelse. Den er hans, og det er han som bestemmer hva som skjer med den. Det er mulig at han er fornøyd med den, og jeg ser ingen grunn til at jeg skal be han om å slette den. Han har fått masse respons på den og jeg synes ikke det blir helt riktig å slette den.

Jeg kan ikke skjønne behovet for å sensurere meg. Det var en helt legitim undersøkelse, der jeg prøvde å kartlegge mer om dette problemet.

Når en person i denne tråden kan påstå at han har hatt 50 personer innom, og ingen har kommentert det, mener jeg det på ingen måte kan stemme med virkeligheten. Det gjør bare at jeg synes det er enda mer aktuelt med en ny undersøkelse. Men det er jeg nå avskåret fra å gjøre. Det mener jeg er feil.
    Litt enig med vertigo her altså.

Riktignok begynte det å bli litt rotete her, men å slette den undersøkelsen (som så vidt jeg skjønner viste tydeligere at regnbuer er et reelt problem) var litt uheldig - spesielt når moderatoren tidligere har gitt uttrykk for at problemet er "minimalt og uinteressant" (muligens med annen ordlyd).

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke enig med Vertigo. Hans svaralternativer var bedre, men hvis det skal være
    mulig å finne frem i det forumet her, er det helt håpløst å ha to like spørreundersøkelser gående samtidig. Når en stakkar da senere skal bruke søkeverktøyet for å finne ut om det kan være et problem med disse regnbuene, vil han da finne to tråder på 20 sider hver, og totalt 7 svaralternativer med forskjellig konklusjon av "problemet" i hver tråd.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes alle moderatorene gjør en god jobb her i forumet og prøver og gjøre en umulig jobb mulig er med på å holde en høy standard på forumet.

Er selfølgelig ikke alltid like enig med det som gjøres med f.eks sammenslåing og stengning av interessante tåder osv fordi temaene provoserer såpass mye at ikke alle deltagere klarer å holde en god tone, men det er vel med på å holde oss i sjakk nokk til at vi fremdeles har et godt forum å boltre oss på...

Likte forsåvidt ditt forsøk på å starte en ny undersøkelses tråd om regnbue problematikken vertigo, men det er vel ikke en så veldig stort poeng med å gjøre det heller ettersom det allerede finnes mye bra info om temaet her inne.

Synes man kanskje børr lese litt om regnbue temaet i andre fora også, man kan nesten få intrykk av at de som er plaget med dette bare finner på dette for å ha noe å diskutere om.

Her er noen linker som jeg synes har en del nyttig info om dette.
    DLP - Wikipedia, the free encyclopedia
    Flicker fusion threshold - Wikipedia, the free encyclopedia
    WalVisions - Animated Test Patterns RGB Test
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er undersøkelsen nullstilt, og svaralternativene dere begge (bigtor og vertigo) ønsket, er på plass. Håper dere finner dette akseptabelt.

Antydningen om at jeg har noe "agenda" i forhold til undersøkelsen, skal jeg se i gjennom fingrene med denne ene gangen Vertigo! Du skrev selv at rådene kunne slås sammen, og det ble gjort. Det er fysisk umulig med to undersøkelser i samme tråd, og da "vant" den elste undersøkelsen. Videre diskusjon rundt dette kan tas direkte med meg via PM.

PS: fortsetter du (vertigo) å antyde at alle andre lyver (ref besøkende som ikke ser regnbuer), så får vi diskutere hva vi gjør med tilgangen din til forumet. Det er ikke slik vi ønsker at diskusjonene skal foregå på AVforum. Du kan godt være uenig, men hold deg sakelig! Anse dette som en advarsel.

Siden jeg nå har måttet moderere tråden, holder jeg meg utenfor selve "regnbue-diskusjonen" i denne tråden fra nå av.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får ikke stemt på denne. Jeg får beskjed om at jeg allerede har stemt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Moderator kommentar:
    Ikke vær så grinete, gorm. Jeg syntes at du viser en utrolig aroganse.Hvorfor kan ikke vertigo og bigtor få prøvd seg. Det er mange gamle tråder du kan rydde opp i,så hvorfor på død og liv akkurat denne

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0

DLP - Regnbuer (RGB-flimmer)

Oppretter undersøkelsen på nytt. Beklager at det ikke ordnet seg med en gang.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 6 av 13 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •