Regnbuer - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 255

Tråd: Regnbuer

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg var en tur i Stavanger nå i helgen og gikk en tur innom Maxwell hi fi og så på forskjellig utstyr som de hadde og inne i det ene rommet hadde han hengende en projectiondesign projektor og når jeg sa til han at for meg så er det en av værstingene på rgbflimmer så spurte han meg om hvilke strømkabler det var på de jeg hadde sett og når jeg fortalte at det var med orginalkabelen så sa han at da var det ikke rart at jeg så mye rgbflimmer.

Han fortalte at med en annen strømkabel så ville dette problemet være borte noe jeg da svarte han at jeg hadde liten tro på da det jo er et fargehjul som spinner rundt som skaper dette, men dette var ikke et problem sa han hvis man bare byttet til en annen og bedre strømkabel.

Så mitt spørsmål er følgende er det noen her på Forumet som har testet dette og med hviket resultat?
    Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.... Jeg vet jo hvem som har sagt dette, men det er noe av det dummeste jeg har hørt noen gang. Som du sier, er det hastighet på fargehjulet kombinert med kontrastnivå og lysstyrke (pluss noen faktorer til) som lager dette fenomenet. Hvilken strømkabel som er benyttet er HELT irrelevant.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han prøvde vel ikke tilfeldigvis å selge Nordost kabler vel? Hvis man leser beskrivelsen om Valhalla sine egenskaper, kan det jo være det han siktet til? Disse kan nok kurere de fleste problemer virker det som :? Strømkabler | Kabler | Hi-Fi Center Kjeden

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Jeg vet ikke om jeg skal le eller grine.... Jeg vet jo hvem som har sagt dette, men det er noe av det dummeste jeg har hørt noen gang. Som du sier, er det hastighet på fargehjulet kombinert med kontrastnivå og lysstyrke (pluss noen faktorer til) som lager dette fenomenet. Hvilken strømkabel som er benyttet er HELT irrelevant.
    Ja jeg stusset jo litt på dette selv for jeg fikk jo et inntrykk av at han hadde en del kunnskap om mye.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Han prøvde vel ikke tilfeldigvis å selge Nordost kabler vel? Hvis man leser beskrivelsen om Valhalla sine egenskaper, kan det jo være det han siktet til? Disse kan nok kurere de fleste problemer virker det som :? Strømkabler | Kabler | Hi-Fi Center Kjeden
    Nei det gjorde han ikke men han snakket varmt om noen strømkabler til rundt 10K.
    Mvh bigtor

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så han mener at en "enkel" strømkabel kan forbedre en godt designet swichmode strømforsyning? Fantasisk. Hva skulle det ha å si? At hjulet snurrer fortere, saktere eller gjevnere kanskje?

Du kunne jo bare bedt han demonstrere det for deg. Siden pjen hang der og han tydelig vis var intresert i å selge deg dyre kabler.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Jeg var en tur i Stavanger nå i helgen og gikk en tur innom Maxwell hi fi og så på forskjellig utstyr som de hadde og inne i det ene rommet hadde han hengende en projectiondesign projektor og når jeg sa til han at for meg så er det en av værstingene på rgbflimmer så spurte han meg om hvilke strømkabler det var på de jeg hadde sett og når jeg fortalte at det var med orginalkabelen så sa han at da var det ikke rart at jeg så mye rgbflimmer.

Han fortalte at med en annen strømkabel så ville dette problemet være borte noe jeg da svarte han at jeg hadde liten tro på da det jo er et fargehjul som spinner rundt som skaper dette, men dette var ikke et problem sa han hvis man bare byttet til en annen og bedre strømkabel.

Så mitt spørsmål er følgende er det noen her på Forumet som har testet dette og med hviket resultat?

Jeg synes uansett at det er merkelig at man ved å benytte en annen strømkabel skal få dette problemet til å forsvinne.
    Den var god .

Her skal altså DLP projektorens grunnleggende sekvensielle RGB arbeidsprinsipp forandre seg til å vise RGB bildene samtidig fra en bilde brikke med bruk av et spinnende fargehjul, med å la de to til tre siste meterene av kilometere med kabelstrekk bli gjort med en ikke orginal 230v kabel......

Her skinner vel med all ønskelig tydelighet (for en kabel skeptikker i alle fall) mye igjennom av hva kabel debatten, egentlig dreier seg om.

Det største problemet nå slike ting skjer er vel egentlig ikke selgerens utalelse (som vel er der for å også selge dyre kabler), men at hele troverdigheten til og alt annet denne selgeren måtte utale seg om, også må taes med en klype salt, og hele troverdigheten til butikken vil lide av dette.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3-chip DLP er bare tull, det er bedre å blande fargene i strømkabelen - før bildesignalet i det hele tatt når projektoren.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor

Du passet vel på å få en demonstrasjon da du først var der. Jeg regner jo med han da ikke hadde "original" strømkabel til projen i butikken sin..

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3-chip DLP er bare tull, det er bedre å blande fargene i strømkabelen - før bildesignalet i det hele tatt når projektoren.
    Det er viktig å passe på at kabelen da her rød og blå leder i tillegg til en grønn jording. DA burde det ordne seg

Intermediate Spareblære sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,060
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt er strømkabler helt avgjørende. Jeg dro ut kabelen på min, da forsvant regnbueproblematikken helt.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre så fikk jeg ikke noe demo på den men kanskje AK eller noen andre som bor i Stavanger kan ta seg en tur å få en demo på den.

Og så synes jeg at det var mange gode innspill i fra flere her i tråden;-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei desverre så fikk jeg ikke noe demo på den men kanskje AK eller noen andre som bor i Stavanger kan ta seg en tur å få en demo på den.
    Det kunne jeg alltids gjort, men som alle forstår er det liten vits å bruke tid på det...

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kunne jeg alltids gjort, men som alle forstår er det liten vits å bruke tid på det...
    Tja, hvis man leser hva hificenterkjeden skriver om Valahalla. så hadde det jo vært interessant om en nøytral part hadde tatt en test for å se om salgsargumentene deres har rot i virkeligheten. Selv om jeg vanskelig kan se at det vil gi bedre resultater i å legge 20k i en kabel istede for å kjøpe en 20k dyrere projektor.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste var vel at man da kunne stoppet han fra å komme med sånne utsagn til folk som ikke har greie på disse tingene.
    Mvh bigtor

Newcomer balsam sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DLP under 20K skaper stort sett alltid regnbueeffekt. Det nytter ikke å bytte kabler. Dette er hastighet og sammensettning av DLP som bestemmer. Altså kvalitet. LCD projektorer fra 8K og opp klarer bedre kvalitet enn en DLP til under 20K.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balsam
    DLP under 20K skaper stort sett alltid regnbueeffekt. Det nytter ikke å bytte kabler. Dette er hastighet og sammensettning av DLP som bestemmer. Altså kvalitet. LCD projektorer fra 8K og opp klarer bedre kvalitet enn en DLP til under 20K.
    Vel for meg så har det ikke noe å si hva prisen er på de da jeg ser regnbuer på de alle.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var vel å ta i, Balsam. Ikke er det korrekt heller. INGEN LCD til 8-10K er i nærhetn av den bildekvaliteten som en DLP i 15-20K klassen kan gi. Regnbuer eller ikke....

Bigtor: Har du sett Marantz VP-15S1 ? Jeg har hatt en til test, og flere som normalt sett er plaget av fenomenet, sier at det ikke er et problem på VP-15S1.

Verdt å kikke på da den også er veldig bra...

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av balsam
    Ble det sent i går? Merkelig utsagn du kommer med, få deg noe mat og masse væske, det er balsam for kropp og sjel

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bigtor: Har du sett Marantz VP-15S1 ? Jeg har hatt en til test, og flere som normalt sett er plaget av fenomenet, sier at det ikke er et problem på VP-15S1.

Den har jeg også sett ved et par anledninger, og jeg er selv mer enn gjennomsnittlig "rammet" av RGB-flimmer. På Marantz VP-15 derimot var jeg ikke plaget med dette i det hele tatt. Og det uten regnbuemedisin innabords også... ;-)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nei den har jeg ikke fått sett enda men jeg tviler på at jeg ikke ser det på denne da jeg er meget "plaget" av dette med regnbuer.
    Mvh bigtor

Side 11 av 13 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •