Regnbuer - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0

Vis meningsmålingsresultat:

Velgere
0. Du kan ikke stemme i denne meningsmålingen
  • 0 0%
Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 255

Tråd: Regnbuer

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Razortec
    Hvilket problem er det?

Skal handle projektor når kinorommet nermer seg ferdig, så kunnevært kjekt å vite hvilke problemer de enkelte har, som jeg har lært av erfaring så er ikke gode spesifikasjoner alt.
    Fargeujevnhet fra hjørne til hjørne, panelmønster (jeg mener ikke screendor) og konvergensfeil. Jeg har ikke sett nye generasjonen hjemmekinomodeller.

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes det offentlige kinoer som benytter seg av DLP-teknologien?

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Audiomur
    Finnes det offentlige kinoer som benytter seg av DLP-teknologien?
    DLP teknologien benyttes så vidt jeg vet til digital visning av filmer i mange av landets offentlige kinoer, men det er vel hovedsakelig (mer høyoppløste enn fullHD) 3xchip modeller som jo ikke har noe fargehjul med regnbue effekt. Til reklamevisning osv, benyttes ofte mindre påkostede digitale modeller, og der finner man nok en del fargehjuls DLP modeller.

Sjekk f.eks side 42 og 43 i denne fila om Fonix kino i Kristiansand , med hva salgs utstyr de bruker/har brukt.
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Det Gorm sier er at dette er et problem som kun berører et lite antall mennesker og det er ikke jeg enig i.

Og det kommer av at jeg har vært i kontakt og kjenner såpass mange mennesker som har dette problemet.

Men å komme med noe prosentvis del av befolkningen som har dette problemet er jo vanskelig å si men det må jo være lov til ikke å være enige om akkurat dette som går på hvor stor del av befolkningen som har dette problemet.
    Jeg fatter ikke at du bryr deg jeg. Er RGB flimmer noe problem?! Det er som å komme i butikken når de er utsolgt for Cornflakes og det eneste som står på handlelista fra kona er frokostblanding. Det finnes tusen andre du kan velge. Du har løst det selv ved å kjøpe RS1 og er fornøyd. Hva er problemet? Om mange eller få påvirkes, spiller det noen rolle når det er en overflod av alternativer?

For meg virker det bare som du er bitter fordi du selv er påvirket, men samtidig ser de utrolige fordelene 1 chip DLP har. Det blir pest eller kolera for deg. Uskarpe bilder, eller en fargeopplevelse som om du skulle vært på tivoli.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ballis
    Jeg fatter ikke at du bryr deg jeg. Er RGB flimmer noe problem?! Det er som å komme i butikken når de er utsolgt for Cornflakes og det eneste som står på handlelista fra kona er frokostblanding. Det finnes tusen andre du kan velge. Du har løst det selv ved å kjøpe RS1 og er fornøyd. Hva er problemet? Om mange eller få påvirkes, spiller det noen rolle når det er en overflod av alternativer?

For meg virker det bare som du er bitter fordi du selv er påvirket, men samtidig ser de utrolige fordelene 1 chip DLP har. Det blir pest eller kolera for deg. Uskarpe bilder, eller en fargeopplevelse som om du skulle vært på tivoli.
    Er litt enig med deg at det nå finnes mange gode alternativer til DLP for de som er råka av RGB flimmer, men slik har det vel ikke alltid vært, og det er vel også en prismessig side ved dette.

Litt av problemet for de som er råka er at de ikke kan bruke mange av de projektorene som gir mye bilekvalitet pr krone, slik som BenQ sine 8720, W10000 modeller osv.

Har selv testet W10000 en tid i hjemmekinoen, og det var en possitiv opplevelse det borstett fra at hodepinen kom i løpet av de første 5 minuttene hver gang, samt at RGB forskyvingene som kom av og til, og virket forstyrrende for filmopplevelsen.

Ellers blir det etter min mening også litt feil når en som ikke er plaget med regnbue effekten angir at det ikke er noe problem overfor en som er plaget med det, og atpåtill tillegger dem egenskaper som at de er bittre osv.

Hadde personen som skulle kjøpt frokostblanding fått alergiske problemer og fysiske plager med 50% av de tusen forskjellige og måtte kjøpe de generellt sett dyrer frokostblandingene som butikken hadde i stedet for Cornflakes, da hadde vel vedkommende ikke sammen grad av frie valg som en som ikke er alergisk, og en slik begrensing av frie valg kan vel skape litt frustrasjon, eller?

Edit: hentet fra en annen tråd
    Jeg ringte dem, de lovte å ringe tilbake med tilbakemelding, har ikke hørt noe enda. Fått tilbud fra USA på 6000$. Fristende med lav dollar og alt men usikker hva man gjør vedrørende rep etc på disse. Fargehjulet røyk nettop på den jeg har nå. Rimelig behagelig med en ukes behandling hos anovo gratis, i stedet for å sende tilbake til USA.

Det med inskrenkete valg av projektor modeller blir vel ikke verre å forstå enn at du f.eks ser problemet med at ikke PD8150 blir solgt i Norge, og de forskjellige problemstillingene rundt det....

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Ellers blir det etter min mening også litt feil når en som ikke er plaget med regnbue effekten angir at det ikke er noe problem overfor en som er plaget med det, og atpåtill tillegger dem egenskaper som at de er bittre osv.
    Hehe - nei, det oste vel ikke akkurat av empati av den, nei ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den billigste 1080 projektoren akkurat nå er en DLP, synes jeg prisargumentasjonen din blir i tynneste laget. Utvalget av projectorer er enormt og det finnes nok av rimelige modeller som ikke har RBE. DLP projectorer har ingen historikk for å være billigst i klassen.

Bitterhet? Hva **** skal jeg kalle det, når en som har løst problemet for sin egen del fortsatt engasjerer seg så til de grader?

Problemer med Cornflaksen? Det finnes tusenvis allergikere i Norge i dag. De syter ikke på forum, men omgår problemene eller tar pilla si. Å se regnbuer er et vesentlig mindre problem enn det de har, likevel takler de det vesentlig bedre enn enkelte her på forumet.

Ingen PD8150 i Norge? Nei vel, da blir det kansje noe annet. Hva jeg kan garrantere deg at det i allefall ikke blir, er side opp og side ned med syting, klaging, og avstemninger her på forumet over problemstillingen. Jeg er 32 år, og allerede for veldig lenge siden forsto jeg at jeg ikke kan få alt jeg peker på, ei heller at alt kan bli som jeg ønsker.

Empati? Ikke i det hele tatt.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om den billigste 1080 projektoren akkurat nå er en DLP, synes jeg prisargumentasjonen din blir i tynneste laget. Utvalget av projectorer er enormt og det finnes nok av rimelige modeller som ikke har RBE. DLP projectorer har ingen historikk for å være billigst i klassen.

Bitterhet? Hva **** skal jeg kalle det, når en som har løst problemet for sin egen del fortsatt engasjerer seg så til de grader?

Problemer med Cornflaksen? Det finnes tusenvis allergikere i Norge i dag. De syter ikke på forum, men omgår problemene eller tar pilla si. Å se regnbuer er et vesentlig mindre problem enn det de har, likevel takler de det vesentlig bedre enn enkelte her på forumet.

Empati? Ikke akkurat.
    Ser du skriver at utvalget av projectorer er enormt, men du kan jo sette opp to forskjellige lister som de med/uten problemer med RBE kan bruke, over de aktuelle 1080p hjemmekino aktuelle projektorene som man har det norske markedet i dag, og ta f.eks med pris, så kan vi diskutere denne problemstillingen videre.

Det var vel i det øyeblikket BenQ dumpet prisen på PE8720 at det skjedde en ganske markant prisdreining der ikke lenger DLP ble dyrest, men ble ganske så aktuell pris/ytelses messig. Sist jeg kjøpte en digital lampeventil, hadde jeg pga ønske om bilde kvalitet og pga følsomhet for RBE bare valget mellom VW60 eller HD1.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo to gode alternativer det der og det finnes flere andre, panasonic, epson, mits, sanyo. Om du mener DLP skiller seg ut som en billigere teknologi enn alternativene får det være din sak. Med alt fra Sim2 til Optoma blir det en for omfattende diskusjon å gå inn på for min del.

Om du synes alternativene er for dårlige, eller om synes disse priser seg helt ut av markedet, bør du vel kansje heller fokusere på dette, enn å bruke tiden din til å fokusere på en teknologi som for deg uansett ikke er ett alternativ.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo to gode alternativer det der og det finnes flere andre, panasonic, epson, mits, sanyo. Om du mener DLP skiller seg ut som en billigere teknologi enn alternativene får det være din sak. Med alt fra Sim2 til Optoma blir det en for omfattende diskusjon å gå inn på for min del.
    De LCD modellene du reffererte til her var ikke aktuelle på dette tidspunktet, og det er først etter at epson kommet med en ny generasjon med ganske spreke LCD paneler at LCD leiren har kommet litt inn på banen igjen.

Mener ikke at 1chip DLP er en billigere teknologi, men at mange av de fordelene og ytelsene dette DLP prinsippet har, må man betale ganske mye for og gå ganske høyt opp i pris for å kunne matche for 3xchip LCD? , D-ILA og SXRD modellene.

Synes ellers det er litt rart at du som i en annen tråd skriver at du foretrekker måten DLP projektorene viser bildet på, ikke helt skjønner problemet de har, de som pga RBE ikke kan bruke slike DLP projektorer.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du synes alternativene er for dårlige, eller om synes disse priser seg helt ut av markedet, bør du vel kansje heller fokusere på dette, enn å bruke tiden din til å fokusere på en teknologi som for deg uansett ikke er ett alternativ.
    Kan ikke helt si jeg skjønner hva du mente her.
    Mener du at med det at jeg først som sist bare burde sette på skylappenen mot 1chip DLP leiren og begynne å konstruere og produsere bedre og billige 3chip modeller selv? :?

Det er ikke arbeidsprinsippet som er så veldig viktig, men bildeytelsene, pris og om jeg faktisk kan bruke projektoren er for meg viktige parametere.

Heldigvis har det tidliger vært meget gode alternativer i CRT projektor leiren, så DLP savnet har ikke vært så veldig stort, men nå som man kan lese om verdige og sammenlignbare DLP konkurenter til HD1, så begynner vel savnet å komme. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Synes ellers det er litt rart at du som i en annen tråd skriver at du foretrekker måten DLP projektorene viser bildet på, ikke helt skjønner problemet de har, de som pga RBE ikke kan bruke slike DLP projektorer.
    Er det jeg som er målestokken her? Hva jeg foretrekker er vel ikke sikkert alle andre gjør. Og du må ikke høyt opp i pris (alt er relativt) for en god 3 chip løsning (ref. epson). Og om så var at tre chip løsninger kosta det hvite ut av øye, så ville jeg vel iallefall rettet fokusen mot det, i stedet for å rette fokusen mot en teknologi som uansett ikke var aktuell. Regnbuer er kommet for å bli! LED er fortsatt et stykke unna.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg som er målestokken her? Hva jeg foretrekker er vel ikke sikkert alle andre gjør. Og du må ikke høyt opp i pris (alt er relativt) for en god 3 chip løsning (ref. epson). Og om så var at tre chip løsninger kosta det hvite ut av øye, så ville jeg vel iallefall rettet fokusen mot det, i stedet for å rette fokusen mot en teknologi som uansett ikke var aktuell. Regnbuer er kommet for å bli! LED er fortsatt et stykke unna.
    Nei det er forsåvidt ikke du som er målestokken her Ballis, men synes meningene dine er viktige for å om mulig forstå litt av RBE probelmatikken der de som kan bruke DLP virker som ikke skjønner de som ikke kan bruke DLP, og velger å bagatelliserer dette osv.

Ellers så lurer jeg på hva det hjelper meg å rette fokuset mer på den 1chip DLP frie projektor leiren, når jeg via testing har sett styrkene DLP har, og også liker disse?

Det er klart at utviklingen av projektor teknologiene går videre, der bildeytelsene og projektorene ofte blir billigere og bedre osv, så jeg ser ikke bare neggativt på dette rundt valg av projektor modeller, men som RBE råket har jeg store problemer med å skjønne argumentasjonen til de som ikke er det, og spessiellt det i en tråd som dette.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det første jeg vil spørre deg om er hva som er ditt problem og hvorfor du kommer med påstander om mine motiv om dette problemet?

Ja jeg har valgt en annen teknologi og er fornøyd med den men jeg må jo få lov til å sette spørsmålstegn til at folk som ikke har dette problemet sier at det ikke er noe stort problem når jeg har en annen oppfatning.

Og så synes jeg at det må være lov til å komme med sine synspunkter på forumet uten at man skal bli beskylt for å være det ene eller andre og at man kan spare seg for kommentarer som går på person.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det første jeg vil spørre deg om er hva som er ditt problem og hvorfor du kommer med påstander om mine motiv om dette problemet?
    Om du virkelig leser det jeg skriver påstår vel ikke jeg noe om dine motiver, jeg yttrer min oppfatning av deg. Der du ser problemer, ser jeg løsninger, noe du tydeligvis også har klart, i ett øyeblikks klarhet når du kjøpte JVC`en.

Ja jeg har valgt en annen teknologi og er fornøyd med den men jeg må jo få lov til å sette spørsmålstegn til at folk som ikke har dette problemet sier at det ikke er noe stort problem når jeg har en annen oppfatning.
    Som sagt, ett øyeblikks klarhet har tydeligvis gjort deg i stand til å se forbi problemene, og å finne en løsning, men er du virkelig så naiv at du tror sannheten om RBE vil avdekkes her? Om du virkelig er interesert finnes det helt sikkert mer vitenskapelige undersøkelser på området, enn de svarene du får fra en gruppe som hverken er tilfeldig utvalgte, eller langt fra mange nok til å kunne danne noe som helst troverdig statestikk.

Og så synes jeg at det må være lov til å komme med sine synspunkter på forumet uten at man skal bli beskylt for å være det ene eller andre og at man kan spare seg for kommentarer som går på person.
    Enasjementet ditt rundt dette "problemet" er vel heller det jeg stiller spørsmålstegn ved, enn deg som person. Jeg synes det vitner om bitterhet over et kompromiss du skulle ønske du slapp. Personangrep er det definitivt ikke.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du virkelig leser det jeg skriver påstår vel ikke jeg noe om dine motiver, jeg yttrer min oppfatning av deg. Der du ser problemer, ser jeg løsninger, noe du tydeligvis også har klart, i ett øyeblikks klarhet når du kjøpte JVC`en.

Som sagt, ett øyeblikks klarhet har tydeligvis gjort deg i stand til å se forbi problemene, og å finne en løsning, men er du virkelig så naiv at du tror sannheten om RBE vil avdekkes her? Om du virkelig er interesert finnes det helt sikkert mer vitenskapelige undersøkelser på området, enn de svarene du får fra en gruppe som hverken er tilfeldig utvalgte, eller langt fra mange nok til å kunne danne noe som helst troverdig statestikk.

Enasjementet ditt rundt dette "problemet" er vel heller det jeg stiller spørsmålstegn ved, enn deg som person. Jeg synes det vitner om bitterhet over et kompromiss du skulle ønske du slapp. Personangrep er det definitivt ikke.
    Vel når du yttrer din oppfatning av meg så går vel det på min person og ikke på sak?Og synes det at flere av de tingene du yttrer her vitner om at du ikke greier å skille disse tingene og derfor ikke fortjener å bli besvart av meg når du ikke greier å holde deg til sak.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg ser hvorfor du oppfatter det slik, og det beklager jeg.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,804
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil ikke kommentere akkurat hva som er personangrep eller ikke og ser du beklager noe av dette så det er vel greit nokk.

Synes imiddlertid hvis ikke du allerede har gjort det at du burde lese bigtor sitt initielle inlegg i denne tråden som det jo var han som startet, det synes for meg i alle fall som en ganske så konstruktivt tilnærming til RBE, når han skriver
    "Jeg håper at man her vil legge inn sine erfaringer med dette problemet om man ser det eller ikke og hvilke DLP projektorer som vær og en synes er de verste på dette."
    Det velger jeg å se på som et forsøk for å om mulig sile ut de værste modellene for om mulig finne de DLP modellene som kunne være brukbare for de som har en mild form for RBE følsomhet.

Ellers synes jeg også det kunne vært litt interessant å hørt hva du Ballis har oppfattet de som har svart "Ja jeg ser det, og det plager meg" egentlig har av problemer, når du velger å angi dette rundt RBE som "problemet".

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser denne tråden gikk litt over styr, men syns den har hentet seg inn igjen. Jeg velger derfor å ikke moderere den på nåværende tidspunkt, så lenge debatten fortsetter i en hyggelig tone. Hvis noen likevel skulle ønske den moderert, er det bare å sende en PM.

Jeg ønsker også å presisere at diskusjon rundt "person" er uakseptabelt i en teknisk tråd. I disse forholder vi oss til tema.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var en tur i Stavanger nå i helgen og gikk en tur innom Maxwell hi fi og så på forskjellig utstyr som de hadde og inne i det ene rommet hadde han hengende en projectiondesign projektor og når jeg sa til han at for meg så er det en av værstingene på rgbflimmer så spurte han meg om hvilke strømkabler det var på de jeg hadde sett og når jeg fortalte at det var med orginalkabelen så sa han at da var det ikke rart at jeg så mye rgbflimmer.

Han fortalte at med en annen strømkabel så ville dette problemet være borte noe jeg da svarte han at jeg hadde liten tro på da det jo er et fargehjul som spinner rundt som skaper dette, men dette var ikke et problem sa han hvis man bare byttet til en annen og bedre strømkabel.

Så mitt spørsmål er følgende er det noen her på Forumet som har testet dette og med hviket resultat?

Jeg synes uansett at det er merkelig at man ved å benytte en annen strømkabel skal få dette problemet til å forsvinne.
    Mvh bigtor

Side 10 av 13 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •