Projektor til min planlagte hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer RyGi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til min planlagte hjemmekino

Hei!

Jeg holder på å bygger hus og skal ha et dedikert hjemmekinorom i annen etg.

Det er et 1 1/2 etg hus med et forhøyd veggliv så det kommer til å bli skråtak i rommet fra 1,40 m og opp til 2.40.
    Rommet er 4,2 meter bredt og jeg har regnet ut at om jeg lager en hylle inn i skråtaket på i ca 1,60 m høyde så vil projektoren stå på ca 3,8 m avstand fra lerretet.
    Projektoren vil jo da komme ganske nære hodehøyde fra titterne i sofaen.

Desverre så tror jeg at det kun er i bredden jeg har mulighet da det er et vindu i den ene enden (hvorfor setter man egentlig inn vinduer i hus?)

Det jeg vil komme frem til her at jeg gjerne vil ha hjelp til er å velge ut en projektor.
    Jeg har regnet ca 8000 på projektoren.

Jeg har hatt en projektor tidligere i et hjemmekino oppsett og det var Benq 7800, kjøpte den med en gang den kom ut (2004?) og betalte da over 20 laken for den og nå kan man få kjøpt den brukt for 4 - 5000
    Har derfor tenkt som så at jeg kanskje skal kjøpe en brukt denne gangen. ......før jeg eventuelt oppgraderer:P
    Jeg ser at feks 8720 kan man jo nå få for rundt denne prisen brukt, men så har jo også Benq kommet med W500.

Hjemmekinoen skal ikke være klar for i februar/mars en gang så det gir jo proj. prisene litt ekstra tid på seg til å falle

Jeg setter pris på alle tilbakemeldinger og tips!

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får du lagt din klamme hånd på en brukt 8720 til rundt 5K, så kjøp den før selger får sukk for seg. Går vel helst for litt mer, ellers viss det ikke haster vent å se om BenQ sin W9000 faller litt mer i pris over nyttår og sats på full HD.

Intermediate rayman85 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    504
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da hadde jeg ventet med å kjøpe pj, er så mye som skjer i pj markedet nå, prisfall osv. Det vil også være vanskelig å gi noen tips ang pj anbefalinger pga dette.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som allerede nevnt, vent til det nærmer seg ferdigstillelse. Markedet kan jo se ganske annerledes ut om 4-5 mnd.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer RyGi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kommer til å vente, selv om den evinnelige "kjøpetrangen" er stor akkurat nå

Hva tror dere ellers om rommet? Tror dere at det er mulig å få til en "hyggelig" hjemmekino i et slikt rom?
    Er det noen som har erfaringer med bygging i tilsvarende rom med skråtak?

Mvh

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •