Innstillinger TW700 - Hjelp, jeg gir opp!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Innstillinger TW700 - Hjelp, jeg gir opp!!

Jeg beklager, men jeg er bare ikke flink nok til å lage kalibrere min projector godt nok. Nå gir jeg opp. Kan noen være så snill å poste sine innstillinger? Jeg har:

106 tommers grått rammelerret på ca 4 meters avstand. God lyskontroll med mørke vegger og hvitt tak.

Ideer?

DVE klarer jeg ikke. JEg trenger en quick fix.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kalibrering varierer jo fra rom til rom (og så vidt jeg har forstått kan det være individuelle foreskjeller på samme modell også), så andres oppsett vil aldri være ett substitutt for egen kalibrering. I tillegg kommer problematikken med forskjellige signalkilder. Når det er sagt så har jeg nogenlunde samme oppsett som deg, så jeg kan jo alltids gi deg mine innstillinger:

Modus: Theatre black 1
    Epson super white: on
    Black level fra +1 til -2 alt etter om du vil ha mørkest mulig svart, eller se mer detajler i mørke områder.
    White level 0
    Color saturation mellom -5 og -15 ett sted.
    Skin tone 3-4
    Color temperature 7.500K (dette er bittelitt "kaldt" men jeg liker det slik)

Dette oppsettet spretter deg nok ikke i øynene som umiddlebart imponerende, men jeg syns det virker mest naturlig og behagelig over tid. Vil anbefale at du ihvertfall ser på en hel film når du vurderer det.

Jeg ser mest på hd-materiale via htpc samt spiller en del med xbox 360. Videoutsignalet er standard fra pc, med unntak av gamma som er satt til 26 % (dette er en Nvidia innstilling, andre drivere kan ha andre måleenheter). Endringer i utsignal fra pc påviker bildet MYE. Edit: Kalibreringen er gjort med pc-signal, men funker fint på 360 også. Der bruker jeg imidlertid også å sette sortnivå i selve spillene, hvis de har mulighet for det.

Edit: kan faktisk ta enda mer ned på color saturation også. Angående sortnivå, så får jeg mørkest mulig bakgrunn på det helt sorte, f.eks sorte striper ved 2,35:1 og helt mørke scener med black level på -1. Ved å sette det til -2 mister jeg altså litt detaljer i mørke scener, men det ser allikvevel pent ut. Er ganske fornøyd med bildet nå, men det har litt rødstikk. Dette kunne sikkert ha blitt fikset med individuell rgb gamma, men på ett eller annet tidspunkt må man slutte å fikle og heller nyte det store fine bildet !

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk kompis, dette skal jeg prøve.