Veldig problemer med regnbuer ( Nec-HT-1000)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veldig problemer med regnbuer ( Nec-HT-1000)

Dette er litt rart. Har monert ned en Davis cinema one og montert opp Nec'en. Dyre component kabler med gull fra DVD spiller til prosjektor. Har testet alle mulige innstilinger i eco mode og regulert på all fargesetting, kontraster, sweet vision , farge temp. og gamma verdier. Fortsatt er det betydelig med regnbuer. Så langt kan jeg si at kontrasten er veldig bra , men helhets intrykket står ikke helt til forventningene. Er det noen som kan hjelpe meg ? Det var til og med noen sjeler som ville montere opp cinema one i gjen...huff og huff. Alle innstillinger på DVD spiller er ikke testet enda....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Snausen.
    Dette med RGB flimmer (Takk Lygren) er noe ikke alle er plaget av. Det mindretallet av mennesker som er plaget med dette tror jeg ser det på alle DLP projektorer, og derfor er det viktig å få demonstrert slike projektorer grundig før man velger å kjøpe DLP. Vet også at med rette innstillinger kan problemet reduseres, men jeg kjenner ikke HT-1000 så jeg kan ikke hjelpe deg med det. Dere andre HT-1000 frelste har vel sikkert noen tips til Snausen. Jeg har selv DLP, men kan heldig vis ikke se noe RGB flimmer. Jeg er tydelig vis ikke disponert for å kunne se det.

MVH Gorm

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er nok ikke 'disponert' mer enn andre for å se regnbuer, og dette har ikke vært et problem på gamle cinema one. Innser vel at bedret kontrast kan gi mer utslag av renbuer. Cinema one har kontrast forhold på 1:500. Nec'n har 1:3000. Dette er ren gjetting fra min side........

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ja, høyere kontrast kan nok gi mer utslag av RGB flimmer. Imidlertid vil flimmeret reduseres om du benytter en 60 hz kilde (NTSC film eller HTPC). Jeg så og ser litt flimmer nå og da, men er betydelig mindre plaget av dette fenomenet nå enn i starten...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er veldig rart siden CinemaOne har voldsomt med regnbuer iforhold!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    99
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er rimelig 'grønn' på sourse..... Forskjellen på NTSC og HTPC ? Hva må jeg da ha av utstyr for å komme ned i 60hz? Takk for rask tilbakemelding fra dere som er her !

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    NTSC-signaler får du fra vanlige sone 1 filmer i enhver DVD spiller. HTPC står for HomeTheaterPC, altså en PC.

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv rett og slett og koble til PC'en via VGA/DVI og se film hvis du har muligheten.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sikt får vi få oss en PC som gir signal til Prosjektor. Ser at det er blitt bedring etter at maskinen får kjørt seg litt. Denne Nec'n blir montert i en liten kino som har kvalitet i alle ledd, så jeg får nok mer penger til nødvendige oppgraderinger. Har kjøpt en Nec-HT-1000 selv og angrer litt på at jeg ikke testet maskinen før kjøpet. Hele oppsettet mitt blir nok en del dyrere før jeg er fornøyd.......Har en bærbar PC som jeg ønsker å bruke som signal kilde. Er det mulig å oppgradere en maskinen til dette bruket ? I tillfelle, hvor ?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Hei

Problemet med regnbuer har du på samtlige DLP projektorer, da inkludert dyrere HD2 baserte enheter. Alternativet ville vært LCD, med sine relativt mange bakdeler. Ingen av teknologiene er perfekte enda, men jeg tør nok påstå at totalt sett gir DLP deg best bilde i dag.

Dette trenger ikke bety at det om noen år kan komme løsninger som vil være vesentlig bedre enn i dag... Problemet er at om en skal vente til den perfekte løsning er tilgjengelig, må en nok vente en gooood stund. Jeg synes i alle fall NEC HT-1000 har kommet svært langt sammenlignet med tidligere modeller og andre tilgjengelige teknologier.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av snausen
    Har en bærbar PC som jeg ønsker å bruke som signal kilde. Er det mulig å oppgradere en maskinen til dette bruket ? I tillfelle, hvor ?
    Det vanskelige med bærbare et muligheten til å sette inn et bra grafikkort.
    Det som finnes er ikke mye å skryte av, men utviklingen går jo utrolig raskt.

MVH Gorm

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Enig med Gorm. I tillegg koster eksterne lydkort med optisk ut en del, men disse er i ferd med å falle i pris etter hva jeg har forstått... En del bærbare selges med Radeon 7500 og selv 9000 kort. Imidlertid koster fremdeles en bærbar med slike kraftige grafikkort 15-20.000, avhengig av konfigurasjon...

En stasjonær er med andre ord både rimeligere i innkjøp og enklere (rimelgere) å oppgradere senere.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •