Har noen erfaring med Epson EMP TW10 ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 43
    Intermediate TomH sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Skal legge ut info om mine erfaringer med den så snart jeg har testet den.

Har lagd meg 16:9 lerret av gipsplate og malt den med S2000 lady silkematt. Prøve å se hvordan det blir før jeg prøver noe annet.
    Har maskert rundt med lister trekt i svart stoff. Ble ganske stilig. :P

Str ble 195x110 bildestørrelse. Tilsvarer vel enn 90".

Etter som jeg har sett ut fra bruker manualen til tw10 (lastet den ned) , så blir bilde projektert rett ut fra midten av linsa, noe som vil si at jeg må ha projektoren et stykke ned fra taket, da lerretet er montert ca 50cm ned fra taket. For min del går det greit, da den ikke er i veien selv om den henger litt ned. Vil helst unngå keystone korrigering.

Gleder meg til imorgen...! :wink:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg fått tw10 i hus, foreløpig står den på et bord, da jeg ikke får mekka takfeste før mot helga.

Har testa med Monster Inc, Vertical Limit og noe xbox spilling, og jeg må si jeg er veldig fornøyd med bilde. Kjører også bare s-video kabel av kjip kvalitet, så det kan jo bare bli bedre! Skal ha component.
    Ser ingen tendenser til "hønsenetting" på sitteavstanden min, som er litt over 3 meter på et 95" bilde, må faktisk så nære som 1 meter for å se antydninger. Mulig jeg ikke er noe ekspert, men jeg er ihvertfall kjempe fornøyd med bilde!

Funker også med et ganske lyst rom om man setter den på Dynamic (mest lyskraftigeste innstilingen)

Gode og fine farger, vifte støyen plager meg ikke, man hører den er den når det er stille, men ikke noe man plages av.

Nå skal jeg teste mer og se en film.. :P :lol: :P

Legger ut noen bilder i morgen om jeg får tak i et digitalkamera!

Eiv: Gled deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg investerte også i en TW10 for ca. 2 uker siden og må bare konkludere med en ting: jeg tviler på at du finner en annen prosjektor der du får like mye for pengene. Stille, lettplassert (vifte i front, bilde projiseres fra senter av linse og opp), stor zoom (stort bilde på lite rom), billige pærer. Har foreløpig kun fått testet med en standard s-video kabel, men får snart er en 10 m skjermet VGA kabel i hus og jeg må si at jeg er spent på kvalitetsforskjellen på bildet. Jeg syntes bildet med s-videoen var bra jeg... :roll:
    Det har vært skrevet litt om at TW10'en har for dårlig oppløsning, men jeg kan ikke si at det plager meg. Sitter på en avstand på ca. 3.5 meter fra lerretet og bilde 2 m. bredt og plages ikke av den beryktede hønsenettingen. Jeg kan bare varmt anbefale denne prosjektoren til alle som vurderer å tre inn i hjemmekinoens fantastiske verden. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Epson EMP TW 10 etter en dag

Fikk prj i hus i går og satte den på en pappeske i sofaen ved siden av meg. Har laget meg et lerret bestående av papp der jeg har stiftet på plottepapir.
    Ikke kjempebra, men der funker for nå.

Lydmessig er Epson TW 10 kjempebra synes jeg. Den satt ved siden av meg, og jeg tenkte ikke over lyden i det hele tatt.

Avstand til lerret ca 3m+. Leide meg Master&Commander og så på den.
    Jeg kjørte på minst mulig zoom (ingen zoom).
    Hønsenettingen er ikke noe problem hittil for meg.
    Men med zooming kunne jeg se antydninger i teksten.

Alt i alt førnøyd etter dag 1. Skal se flere filmer i dag, og teste PS2.
    Skal skrive en ordentlig anmeldelse når jeg har fått testet den mer.
    Dette er nok en prj jeg beholder.

Bruker dere andre zoom?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt zoom, ikke tenkt over at det kan gi "dårligere" bilde.... *må stikke å teste med en gang om bilde blir bedre uten*

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Zoomen på TW10 er optisk. Dette betyr at bruk av zoom ikke skal ha noe å si for bildekvaliteten. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. igjen.

Du har sikkert rett. Men er det ikke noen noen regler mtp sitteavstand i forhold til bredde på lerret.

Jeg synes jeg så at pixlene bedre i teksten (Hvitt på svart) da jeg zoomet. Men jeg kan ta feil. Jeg var nærvøs for hønsenetting på forhånd, og det gjorde at jeg lette overalt etter den. :lol:

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger ut et par bilder, ble ikke så veldig bra, tatt uten blitz. Bilde er mye bedre....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes bildene så bra ut :wink:

Har kommet er test av TW10 på www.bigscreen.se Den fikk bra kritikk.

Hvordan kobler du opp xbox (antar at det blir samme prinsipp med ps2) til prj. Fra ps2 går det 3 ledninger, rød, hvit og gul (Kan ikke navnene). Rød og hvit kobles til lydanlegg, og gul til prj. Kan jeg bare kjøpe en slik gul på 10 meter? Og fra DVD spiller?

Gjør dere det sånn? Eller er det noen bedre måter? :?:

Hvordan er du fornøyd med prj TomH? Tror dette er et bra kjøp.

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ta å lese den testen nå.....

Jeg kobler også foreløpig tl Xbox med den gule kabelen (som heter composit forresten). Du kan kjøpe en ti meter composit kabel (er i grunn bare en helt vanlig signal kabel, med bare en leder i), og så må du vel da ha et skjøtestykke, om du da ikke får tak i en composit kabel med hun kontakt i ene enden og han kontakt i andre.

Jeg har en liten plan om å bruke s-video kabel fra xbox'n, men da må jeg først bytte ut den kabelen man kobler til xbox'n slik at jeg får s-video ut, istede for composit. Gir sikkert litt bedre bilde, men ikke som natt og dag når det gjelder spilling tror jeg. Så det blir rent psykisk...

Fra DVD spilleren ville jeg brukt minst en S-video kabel, helst component om dvd spilleren din har det. Testa med begge deler i går, ble litt renere og mer farger i fargene om du skjønner... hehe
    Men som samboeren min sa..... forskjellen er ikke så stor at det er verdt å bruke 1000,- på en dyr component kabel.... er vel litt enig egentlig.
    Jeg er nok tydeligvis en skikkelig newbie enda.... :roll:

Så jeg kommer til å bruke enten s-video fra dvd'n eller se om jeg får tak i en component kabel av en litt rimligere penge.... evt. lage selv.

Jeg er veldig fornøyd med pj hittil, har fått den opp i taket også, brukte et høyttaler oppheng fra biltema som kan justeres, er foreslått av flere her på forumet. Fungerte greit. Og kosta 150,- for 2stk.
    Måtte justere litt med keystone, men jeg ser nå ikke forskjell jeg, så da er det bedre for meg å ha den helt oppi taket, enn 50 cm ned...

Eiv: Er du fornøyd da? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser bra ut hittil. Skal hende den opp med en hylle eller noe og teste den i helga. Har ikke fått sett mer enn en hel film ennå. Tror jeg har valgt rett .

Så at på www.bigscreen.se så er Hitachi beste kjøp LCD nå.
    Jeg synes TW10 virker bra i forhold til den prisklassen jeg ville legge meg i. Går man opp 4-5 tusen vil man jo få noe bedre, men det gjelder nesten alle projektorer.

Skal se noen filmer i helga 8) Og så skal jeg si hva jeg synes

Newcomer Worms sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt på å kjøpe Espon TW10. Men lurer på om det kommer til å bli noe dårlig bilde på et 200cm bredt lerret?? Og hvor langt i fra må jeg sitte?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Worms:

Mitt lerret er 195 bredt, og det går så det suser, blir enn 90" i 16:9.
    Jeg sitter ca 3 meter unna, og det er helt perfekt for min del.
    Antar du kan sitte nesten så nære som 2 meter, men da begynner bilde å bli litt svært da... hehe

Det fine med tw10 er at om du har litt lite rom, så kan den prosjektere et stort bilde på kort avstand

Jeg anbefaler den gjerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan går det TomH?

Bruker du komponent kabel rett fra DVDspilleren?
    Og hva synes du om screendoor på TW10?
    Jeg ser den litt nå og da. Ikke på alle filmer, men ganske mye på Terminator 2. Har du justert innstillingene?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eiv: Joda, stor koser meg jeg, har hatt en del kamerater på besøk som ikke har hatt noe annet enn positivt å si , men så skal det ikke så mye mer enn et stort bilde til for å imponere de heller da..

Bruker foreløpig s-video da jeg ikke har tatt meg tid til å kjøpe en komponent kabel, men blir nok til at jeg gjør det, ble bedre farger når jeg testet med en kort en....

Ser også screendoor effekten om jeg ser etter den, men om jeg følger med på filmen i stede for å finne feil, så tenker jeg ikke noe over det... hehe...

Men det er som du sier at det er værre på noen filmer enn andre.... vet ikke om jeg var ekstremt trøtt, eller hva det var, men så en film her om dagen og ble helt surrete i hode... hehe... har hørt at screendoor kan gjøre at men blir sliten i hode.... hm.... så Bruce Almighty forresten. Var en del panorering i den...

Men så klarer jeg ikke karuseller heller da.... hehe

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men det er som du sier at det er værre på noen filmer enn andre.... vet ikke om jeg var ekstremt trøtt, eller hva det var, men så en film her om dagen og ble helt surrete i hode... hehe... har hørt at screendoor kan gjøre at men blir sliten i hode.... hm.... så Bruce Almighty forresten. Var en del panorering i den...
    Du blir neppe sliten i hodet av screendoor. Det er regnbuer man kan bli sliten i hodet av og de finnes ikke på LCD projektorer, bare på DLP projektorer.

Screendoor kan være irriterende hvis man sitter for nær, men det vil nok variere fra person til person hvor følsom man er.

Det som er min erfaring er at man kan bli litt sliten i hodet den første tiden etter at man har skaffet seg projektor fordi det er litt uvant å se såpass mye på et stort bilde, men det går over etter kort tid.

John Roger

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,153
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel rett i det John Roger.

Er nok mest at det er uvant med stort bilde, pluss at jeg hadde spilt en del xbox på forhånd... 3D grafikk på tv har jeg aldri taklet særlig bra i lengden... hehe.. blir surrete i hode...

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jorojo
    Du blir neppe sliten i hodet av screendoor. Det er regnbuer man kan bli sliten i hodet av og de finnes ikke på LCD projektorer, bare på DLP projektorer.

Screendoor kan være irriterende hvis man sitter for nær, men det vil nok variere fra person til person hvor følsom man er.

Det som er min erfaring er at man kan bli litt sliten i hodet den første tiden etter at man har skaffet seg projektor fordi det er litt uvant å se såpass mye på et stort bilde, men det går over etter kort tid.

John Roger
    Der tar du skammelig feil.
    Det er mye mer uro i bildet på de fleste LCD projektorer og spesielt på TW10. Uroen skyldes VB og er MYE mer irriterende en "regnbuer". Hver gang kameraet beveger seg eller bildet panorerer er hele bildet fylt med uro på grunn av VB stripene. Blir en ikke sliten av det, er i hvert fall ikke "regnbuer" noe problem.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer froand sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    94
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mye mer uro i bildet på de fleste LCD projektorer og spesielt på TW10. Uroen skyldes VB og er MYE mer irriterende en "regnbuer". Hver gang kameraet beveger seg eller bildet panorerer er hele bildet fylt med uro på grunn av VB stripene. Blir en ikke sliten av det, er i hvert fall ikke "regnbuer" noe problem.
    Vel det er vel litt opp til hver enkelt det, jeg har hatt lcd proj. i 3 år nå og ble ikke sliten i hodet av denne, men da jeg gikk over til dlp (benq6100) ble jeg sliten i hodet både av regnguene og det urolige bildet, det var liksom ikke noe flyt i bevegelsene.. men kanskje det bare er meg.. Jeg sendte tilbake benq og tenker på å kjøpe ae500 eller denne epsonen..

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    386
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå var det først og fremst screendoor vi diskuterte fordi det antagelig ble forvekslet med regnbuer. Hvis VB (Vertical Banding) virkelig er så ille som du sier så har ikke jeg VB på min AE100. Så fremt jeg har forstått hva VB er, så har jeg det på min AE100, men det er vel ganske lite siden jeg ikke lar meg forstyrre av det. Jeg hadde planer om å oppgradere til f.eks. AE500, men har blitt litt usikker etter å ha lest om at den skal ha mye VB. Siden jeg ikke har sette den i aksjon er det vanskelig for meg å vite hvor ille det er.

John Roger

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •