Helt død PT-AE700

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Helt død PT-AE700

Hei!

Jeg hadde en tråd tidligere hvor jeg skrev at pæren var defekt på min AE-700. Dette ser ut til å ikke stemme, pæren er helt i orden, men det ser ut til at det er noe inne selve projektroen som er defekt.

Det begynte for en stund siden, da det viste seg å være vanskelig å "få start" på projektoren.

Tidligere vekslet den mellom å tenne varsellamper for temp og lampe, samt å slå seg av og på med grønt og gult diodelys.
    I den senere tid virker det som om den knapt nok får på diodene, der de veksler mellom å ikke komme på - være diffus grønn/gul og kraftig lys. Når man får kraftig lys i diodene så begynner/prøver den å slå seg på, får gjerne start på pæren og hele greia, men slår seg av etter kort stund og gjentar gjerne sekvensen ovenfor nesten i det uendelige. Enkelte tilfeller har dioden bare slått seg som grønn, viften går, men ikke noe lus i pære eller noe.

Nå sitter jeg med den i fanget, og nå er den helt død.....

Er det noen som har tips hva dette kan skyldes?

Er det strømforsyningen som har røket på den?

Nå hender det at jeg har "gull" og diodelyset tenner seg gult - litt grønt for så å slå seg død igjen...

Har sjekket kontakter i pæreområdet, og har åpnet å sett inni den om det var noen komponenter som var svidd eller om det var dårlig kontakt noe sted. Lest manual etc om evt tips for hva det kan være, men ingen av de tilfellene der. Prøvd å koble fra og deretter til strømnettet etc, noe som har vist seg å virke enkelte ganger, men nå hjlper ingenting.

Tar gjerne i mot alle meninger om hva dette kan skyldes.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg tippar det er strømforsyninga. Min var slik som din. Totalt apekatt.. ;-) Og det var strømforsyninga som var gåen på min.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva det koster å reparere PS'en på AE-700?

Intermediate Muffinman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,127
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Burde vel gå på reklamasjonsretten dette, så lenge det ikke er pæra som er gåen...

Newcomer sandalius sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde samme problem. kjoepte min gjennom avshop. Fikk da beskjed om aa sende den til service ekspreten i Oslo, som da ordnet resten med panasonic. jeg fikk da projektoren tilbake med oppgradert firmware, uten aa betale en krone. Det er 5 aars reklamasjon, saa det burde ikke vaere noe problem.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •