Epson eller Hitachi

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Epson eller Hitachi

Jeg har en eldre prosjekter som nå er moden for utskifting. Den jeg har er en Hitachi PJ-10 og har fungert bra og gjort nytten i mange år.

Men nå tenker jeg å bytte ut til en med bedre oppløsning og HDMI inngang. Jeg har en psykologisk grense på 10.000.- og ser på blant annet Epson TW700 og Hitachi PJ-300.

Siden jeg ikke er en ekspert på dette kan kanskje noe her hjelpe meg. Hvilken av disse er best ? Hitachien begynner kanskje "å bli gammel teknologi" samtidig som den alltid har fått gode skussmål. Epson er nyere modell men finner ingen skikkelige 3. parts tester av denne på nettet.

Prosjekter skal monteres i en loftstue (med mørke gardiner) og jeg har i dag en lerret på 1,5 m bredde (16:9). Kommer til å øke til 2,0 m bredde. På grunn av plassering må jeg ha en prosjekter med lens-shift funksjonalitet, både horisontalt og vertikalt.

Noen som kan hjelpe meg ? Jeg må ha en LCD fordi med DLP så merker jeg regnebue-effekten godt (bortsett fra på de veldig kostbare og de er ikke aktuelle for meg).

Tips av alle, og særlig de som har prøvd begge, mottas med takk.

/Øystein

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde helt klart valgt Epson tw700 da jeg synes den gir det beste bildet og den har jo også veldig god lampegaranti.
    Mvh bigtor

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    236
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Epson TW700 lens-shift på samme måte som Hitachi PJ-300 ?
    Dvs. både horisontalt og vertikalt ?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det har den.
    Mvh bigtor

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PJ 300 var vel i samme klasse som TW600 når den kom. TW 700 er vel nyere og presumptivt bedre.

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik henvendelser er alltid vankelige å svare på. Poenget er at de eneste som vil svare er de som enten har Hitachi eller Epson. Og jeg tror begge gruppene er meget fornøyd med projektorene sine. Jeg hadde samme valg som deg for noen måneder siden og gikk tilslutt for hitachi (helt tilfeldig egentlig). Men så klarte selgeren i AVShop å overbevise meg om at jeg heller skulle gå for Epson 700. Jeg lot meg overtale og er nå veldig fornøyd. Største svakheten slik jeg ser det er det svake bildet i mørke scener. Ellers har den veldig fine farger og gir stor kino-opplevelse.

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wasimza
    Slik henvendelser er alltid vankelige å svare på. Poenget er at de eneste som vil svare er de som enten har Hitachi eller Epson. Og jeg tror begge gruppene er meget fornøyd med projektorene sine. Jeg hadde samme valg som deg for noen måneder siden og gikk tilslutt for hitachi (helt tilfeldig egentlig). Men så klarte selgeren i AVShop å overbevise meg om at jeg heller skulle gå for Epson 700. Jeg lot meg overtale og er nå veldig fornøyd. Største svakheten slik jeg ser det er det svake bildet i mørke scener. Ellers har den veldig fine farger og gir stor kino-opplevelse.
    Jeg har ikke Hitachi eller Epson og uttaler meg kun på det jeg har sett de levere billedmessig og som sagt så synes jeg at TW700 er den beste av de.
    Mvh bigtor

Intermediate wasimza sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    546
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var hyggelig å høre, må jo si meg enig!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •