Projektor til profesjonell fotograf

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Projektor til profesjonell fotograf

Hei .

Jeg er på utkikk etter en projektor som viser bildene mine rettferdighet. Projektoren skal brukes til bildespill med mest stillbilder, men også video. Jeg antar at det vanligvis vil være i lokaler opp til klasseromstørrelse. Kanskje noen ganger litt større.

Budsjettet ligger på omkring 30.000,-. Jeg har erfaring med en Canon EXEED 50 X (Tror i alle fall at det var noe slikt den het). Etter kalibrering er denne ganske bra, men gror litt igjen i skyggedetaljer. Ganske bra på høylys. Har litt problemer med fargemetta bilder. Altså ikke helt fornøyd.

Jeg har hørt at EPSON og SONY skal ha et par modeller. Tenker på EPSON EMP-TW2000 og SONY VW60.

Kan noen si noe om hvem av disse projektorene som er best til bruken jeg skisserer.

på forhånd takk.

med vennlig hilsen

Jan-Eilert Pedersen
    Villmarkshistorier- på eventyr i ødemarka

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    ...begge de to kandidatene du her nevner er meget gode. Epson er noe mer lyssterk, og i tillegg viden kjent for sine svært korrekte farger. Sony på sin side har veldig mettede og fine farger den også, spesielt på rødt, der pæreteknologien hos Sony gjør noe veldig spesielt med denne grunnfargen. Epson på sin side benytter sine berømte fargefiltere, som også gjør en veldig god jobb.

Sonys har langt høyere pikseltetthet, over 90% mot ca. 55% på Epsonen. Dette har ikke så mye å si når oppløsningen er såpass høy, men til ditt bruk kan det jo ha en viss betydning hvis du planlegger å dytte nesa di helt opp i lerretet for å studere detaljer...

...jeg vil si at du egentlig ikke kan gå feil på noen av disse to. Sonyen er nok hakket bedre totalt sett, men koster også en 5-6-7000 mer. Epsonen tror jeg på sin side gjør en veldig god jobb til prisen, og den er også langt mer lyssterk, 1800 vs. 1000 AL, som absolutt kan ha noe å si på resultatet hvis rommet ikke alltid er stappende mørkt. Nå bør du nok uansett ha relativt dempet lyd når du bruker disse projektorene, og min erfaring er videre at Sony VW50 leverte masse lys på 900AL, så jeg tror ikke det bør være det aller vektigste argumentet...

Good luck!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takk for et konkret og godt svar. Det underbygger mine egne vurderinger ut fra hva andre har sagt.

Når tid kommer Epson sin til Norge? Noen som vet?

Jan-Eilert

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •