Førstegangskjøper av Projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Active unIQue sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Førstegangskjøper av Projektor.

Som dere ser av trådtittelen så vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av projektor. Er som nevnt helt "jomfru" når det gjelder projektorer.
    Har funnet ut at DLP ikke er noe for meg, ettersom jeg reagerer på regnbuer.
    Så har vel egentlig kokt det ned til at jeg skal ha LCD projektor. Pris er jo selvfølgelig også et tema., ettersom dette er "jomfru" kjøpet når det gjelder projektor.

Sitter nå og vurderer en Panansonic PT-AX100, som jeg kan få helt ned i 8000,-.

Ser også at det ligger en Panasonic PT-AE700E på Avtorget, er dette en ok projektor, eventuelt hva bør man gi for en slik?

En annen ting er at jeg har relativ kort avstand til veggen hvor lerretet skal henge (3 - 3,5m). Hvor stort bilde kan man få på en slik kort avstand?
    Dere kan jo se på minhjemmekino for å få et inntrykk av avstand.

Har idag en 50" Pioneer, er det stor "wow" følelse å gå ifra 50" til projektor?

Lydnivå er også viktig, ser at nevnte panasonic modeller ligger rundt 26-27 Decibel, hvordan "høres" det i et stille rom, eventuelt under filmtitting?

Ellers, hadde vært greit med andre erfaringer ifra folk som har projektor i stua, eventuelt andre ting jeg må ta i betraktning.

Mange spørsmål, men håper på noen gode svar.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den du bør vurdere også er Epson TW700 som etter min mening er mye bedre enn AX100.
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av unIQue
    Som dere ser av trådtittelen så vurderer jeg sterkt å gå til innkjøp av projektor. Er som nevnt helt "jomfru" når det gjelder projektorer.
    Har funnet ut at DLP ikke er noe for meg, ettersom jeg reagerer på regnbuer.

Sitter nå og vurderer en Panansonic PT-AX100, som jeg kan få helt ned i 8000,-.
    Det jeg mener er et kraftig argument mot DLP, er at om ikke man selv har problemer med dette, så får man jo av og til besøk. Da tenker jeg som så, at de ikke får mye besøk de som har DLP

Enig med bigtor at TW 700 er det beste kjøpet for tiden. Mange her på forumet mener at pris ikke har noe å si, men for oss som lever i den virkelige verden, så har det selvfølgelig det. Du må ut med minimum det doble for å få 10-20% bedre bilde(min mening).

Sakset fra http://avforum.no/forum/generell-chi...rum-faqen.html:
    Hvilken prosjektor: For tiden Epson TW700 som er 720p.Den er det beste kjøpet for pengene, ca 9500.
    1080p er mer usikkert. Hvis du må spørre om det er noe poeng i å betale det dobbelte for 1080p, så holder det sikkert med 720p. Har du pengene, så kjør på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •