Hjelp til valg av projektor (opptil 17k)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til valg av projektor (opptil 17k)

Heisann. Jeg skal kjøpe meg en projektor, og lurer på om dere her inne på forumet har noe tips til hva som gir mest for pengene for tiden.

Projektoren skal for det meste brukes til film, men også til noe presentasjoner i jobb-sammenheng (så en fordel om den ikke er _gigantisk_). Vil helst ikke betale mer enn 15k + mva, og en god projektor til 10k er like aktuelt som en veldig god til 17k.

Har hittil sett litt på Mitsubishi HC4900, og ønsker gjerne litt innspill på denne + noen andre kandidater (også i lavere prisklasser).

Mvh Sindre

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Somebee
    Heisann. Jeg skal kjøpe meg en projektor, og lurer på om dere her inne på forumet har noe tips til hva som gir mest for pengene for tiden.

Projektoren skal for det meste brukes til film, men også til noe presentasjoner i jobb-sammenheng (så en fordel om den ikke er _gigantisk_). Vil helst ikke betale mer enn 15k + mva, og en god projektor til 10k er like aktuelt som en veldig god til 17k.

Har hittil sett litt på Mitsubishi HC4900, og ønsker gjerne litt innspill på denne + noen andre kandidater (også i lavere prisklasser).

Mvh Sindre
    Jeg ville gått for en projektor som er best på nettopp det du skal bruke den mest til, ellers blir den ikke virkelig god på noen av delene. Sjekk ut f.eks Optoma HD70 (rimelig alternativ) eller HD73. De er gode til FILM. Selvfølgelig fungerer de til å f.eks kjøre presentasjoner på også, men ville (som den entusiasten jeg er) selvfølgelig gå for en som er best til film.

Har ellers ikke sett den Mitsubishien du nevner, har sett et par andre Mitsubishier med greit bilde. Så om du "trenger" full-HD så er den sikkert ikke dum. Men jeg tror bildekvaliteten vil være bedre på Optomaen i samme prisklasse, allikevel har jeg jo som sagt ikke kjørt de opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mentor1
    Jeg ville gått for en projektor som er best på nettopp det du skal bruke den mest til, ellers blir den ikke virkelig god på noen av delene. Sjekk ut f.eks Optoma HD70 (rimelig alternativ) eller HD73. De er gode til FILM. Selvfølgelig fungerer de til å f.eks kjøre presentasjoner på også, men ville (som den entusiasten jeg er) selvfølgelig gå for en som er best til film.
    Den ser jo veldig ålreit ut (HD73). Hvordan er den ifht Epson TW700? Jeg har hørt at DLP er litt mindre fleksible ifht avstander osv, og det kan være bittelitt problematisk. Hvordan er disse to opp mot hverandre ifht bildekvalitet etc?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,820
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slenger meg på og anbefaler Mitsubishi HC3100 til 14990kr. Utrolig god til film, og passer brra til presentasjon med sitt 1280x768 panel. Iris for maksimal kontrast og sortnivå ved film-titting, som kan slåes av for maksimal lysutbytte ved presentasjon. Den er veldig godt kalibrert rett ut av esken.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •