Nec HT-1100

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13

Tråd: Nec HT-1100

Active
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    362
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nec HT-1100

Er det noen i Norge som har fått/testet denne?
    Ser at AVShop har fått denne nå. Hadde vært artig om noen hadde testet den i forhold til feks. HT1000

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk tatt en kikk på den for en ca. en måned siden, men det var kun en kjapp test. Klarte ikke helt å avgjøre forbedringen i forhold til Ht1000, pga. jeg ikke hadde noen side by side test og det er en stund siden jeg så på Ht1000. Jeg testet den for litt andre bruksmåter en hjemmkino, men fikk ikke akkurat noe dårlig intrykk. Kunne godt tenkt meg en slik sak. Spennende å se hva prisen blir.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende å se hva prisen blir.
    ???
    Siden det er Avshop, så regner jeg med det ikke er så farlig å nevne prisen?

Ht1100 koster 1k mer en Ht1000 på www.avshop.no !

Mvh

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns den blir for dyr i forhold til sine 16:9 konkurrenter. (f,eks Zero Five)

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Hei

Det faktum at prisen faktisk er høyere er en merkelig greie, helt enig. Dessverre er eneste leverandør på denne projektoren litt vrang prismessig, og etter min mening bør prisen være en hel del lavere på denne, da spesielt siden det finnes en god del alternativ der ute basert på HD2 som er farlig nære prismessig.

Uansett, fint om vi fortsetter den tekniske diskusjonen, blir feil å tillatte utstrakt prisdiskusjon selv om det er AVshop det er snakk om. Poenget er at forumet skal fremstå oversiktelig, og siden AVshop fører en rekke produkter, kan oversikten bli dårligere hvis det diskuteres priser derfra. I tillegg er det jo litt "unfair", det trenger jo ikke være alltid AVshop som er billigst!

Nok om det! NEC HT-1100 virker som en spennende projektor, men med en veil pris som gjør den litt mindre attraktiv. Uansett får en 3500:1 i kontrast, som jo er på høyde med superavanserte maskiner som Marantz's toppmodell til 120.000 og Sharps toppmodell til 80-100.000. Kontrast er superviktig for en god hjemmekinoopplevelse, men nå skal det jo nevnes at Action!'s nye HD2+ er spekket med 2600:1, og det er ikke ille det heller!

For øvrig er det nevnt fra rimelig tungt hold (Per Ødegaard) at Action! slår HT-1000 på sortnivå, og uten å selv ha sett nyeste HD2+ Action! kan jeg ikke bekrefte dette, men det kan i så fall tyde på at Action! HD2+ kan være helt på høyde med HT-11000... Hadde vært spennende å testet begge!

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder HT1000 og Action M1 med HD2+ er mitt inntrykk at M1 ikke har noe dårligere "oppfattet" sortnivå enn HT 1K.

Om HT1100 overgår HT1000 i så måte, er det kanskje dødt løp?

Jeg synes veil. pris for begge to er for høyt i forhold til 16:9 konkurrentene.
    Med mindre man absolutt ønsker 4:3 da, da er det ingenting som slår dem på ytelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sitter å vurdere denne, men vil jeg bli plaget av bråk fra projektoren?

Jeg leser at den har no høy db.

Dessuten lurer jeg på om den er lyssterk nok til å kunne bruke den i dagslys?

Jeg har aldri hatt projektor privat og er helt ny på markedet. Denne vil bli brukt mest i 16:9 og av ig til i 4:3

den brukes til 90% film 7% tv og 3 % spill

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke støyen er noe å bekymre seg for. det er et større problem med dagslys. ingen pj liker dagslys. ht1100 er ganske sikkert en super pj, men skal du få det beste ut av den( og alle andre for den del) så må du blende rommet mest mulig. jo mørkere rom, jo mer glede og filmfølelse vil du få ut av pj. arendal og lygren har sikkert masse godord å komme med ang nec siden de begge har erfaringer her. jeg har i allefall bare hørt godord
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for flott svar.

Jeg er som sagt helt ny på markedet og har egentlig ikke skjønt forskjellen på lcd , crt og dlp prosjektorer. Om sommern er det jo lyst på kvelden og jeg bruker denne kun på kveldstid. Jeg har dessverre begrensede muligheter til å dekke til vinduene, da disse er meget store.

Er dlp best for meg?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her kan du lese litt om lcd og dlp. begge deler har sine fordeler og ulemper. det vil lønne seg å få sett det med egne øyne. de vil bli avholdt en shootout i oslo i april. der vil du kunne få se mange prosjektorer opp mot hverandre. jeg personlig gleder meg som en unge til denne shootouten, og det tror jeg mange av mine avforum kollegaer gjør også!

når det gjelder tilldekking av vinduer så vil en kombinasjon av persienner og litt tykke gardiner være tilstrekkelig for de fleste. persienner er jo særs konevennlig også 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tusen takk for en herlig velkomst moderator. Jeg har jo vært medlem en stund før jeg postet her, men nå spør jeg kanskje litt dumt:

Hvor og når er denne hendelsen for jeg kommer mer enn gjerne.

Har du noen link til den også?

Beklager at jeg er litt off topic her, men jeg er helt ny her....

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate Rusty sin avatar