Xbox og X1 - interlace problemer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Xbox og X1 - interlace problemer

Har hatt X1 et par måneder og kjører kun xbox på den. For å spele DVD filmer bruker eg MS sin software og for alt annet bruker eg XBMC (siste offisielle versjon). Kjører 10m ganske tjukk Clas Ohlson s-vhs kabel.

Saken er at eg er meget lei alle interlace problemer slik det er no. Har prøvd meg fram med alle instillinger i XBMC uten hell. Uansett ka eg gjer så blir eg ikkje kvitt det at even/odd linjene vises som dei EGENTLIG er (samtidig liksom). Altså med mykje bevegelse så blir det veldig plagsomt. Et enkelt eksempel er dersom eg speler av ein film og går til menyen slik at filmen bare vises nede til venstre, vil filnavnet på filmen rulle for at ein kan lese heile navnet. Hos meg bytter den "rulleteksten" på å sjå bra ut og ikkje bra. Altså 5 sekunder ser dei heilt fin ut og kanskje neste 5 sekunder er even/odd linjene forskjøvet slik at teksten ser veldig taggete ut.

Nåken som veit ka problemet skyldes?
    Kabel?
    Xbox softwaren XBMC?
    Feil oppsett på X1?

Gjennom s-vhs porten så skulle vel den Farouidja (?) chip'en fiksa alle interlace problemer uansett eller?

XBOX: PAL, PAL 60 enabled. 720x480 i XBMC
    X1: PAL modus, presentation preset (betyr preset modus nåke for de-interlacing?)

mvh
    Kjelli

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    134
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Den vil linjedoble og kose seg på svideo porten ja, men den vil ikke kunne ta alt rett og slett fordi du kan få linjedobblere til mer enn hva en ny BMW koster og denne her sitter i en prosjektør til under 10.000,-.

Skal sies at jeg ikke har opplevd noe merkbare problemer med dette når jeg har brukt xbmp (liker ikke xbmc men må vel bytte når jeg får meg komponent opplegg) eller spillt spill.

Men det hører vel også med til historien at xbox'en ikke akkurat er tidenes beste dvd spiller.. om det ikke har kommet noe ny software i det siste som klarer jobben finfint.. :roll:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •