Problemer med s-video på infocus x1

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Problemer med s-video på infocus x1

har akkurat kjøpt meg monster s-video kabel, da jeg tenkte at de skulle bli en fin oppgradering fra en jalla composit kabel jeg brukte før. koblet den opp nå, med det ble skuffende. virket som om kontrast og lysstyrke var satt på full guffe, selv om det stod på 50/50. koblet om på composit, og da var bildet normalt igjen. kjørte en reset til fabrikkinnstillingene, men det hjalp ikke. kan det være kabelen som er føkka, eller er det inngangen på projektoren, evt utgangen fra xboxen?

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sender xboxen ut svideo signal? kanskje det er noen innstillinger på den som må gjøres?
    Og har du prøvd å stille ned kontrast og lysstyrke på pjen? Kanskje du kan spare pæren? :roll: :wink:

Du har ikke en dvdspiller med svideo ut som du kan prøve med?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har kjøpt en sånn s-video ting til projektoren, som jeg har brukt før uten problemer.

hvis jeg stiller lysstyrke og kontrast til 0 (!!!) så blir bildet noenlunde levelig. prøvde på tven oppe nå, og det ble litt lysere når jeg brukte s-video, men ikke på langt nær like ille som når jeg bruker projektoren. skal se om jeg finner en dvd-spiller her nå, har vel noe liggende, og så prøve med den. tror ikke det er kabelen hvertfall, frykter at det er kilden jeg. tok meg lissom 3 uker å få tilsendt den kabelen fra hong kong, orker ikke vente så lenge en gang til ass.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er der nok xboxsen som skaper problemet. Har du sjekket om det er noen innstillinger på den som må forandres. Som å sette videoout til svideo eller noe slikt?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    den sender ut signaler på begge kildene samtidig, har aldri hatt problemer med det før. har riktignok modda xboxen siden sist jeg brukte den, kan jo kanskje ha noe med saken å gjøre. faen så irriterende!!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har testet med en dvd-spiller nå, og det funket som bare det. ergo det er ikke kabel eller s-video inngang på projektor som er føkka. får en ny xbox på døra om en time eller to, så da finner vi ut om det er xbox, eller s-video pakka til den som er gåen. sykt irriterende er det uansett!!

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en monster xbox s-video sak som jeg bruker. Dette fungerer helt utmerket, billigere xbox s-videokabler fungerer også greit. Men det noe du skriver, jeg ikke skjønner noe av:

Hvordan kan du ha testet xbox s-video kabelen på en dvd-spiller ?! Den har jo en helt annen plugg som bare passer inn i en xbox, og ikke i en dvd-spiller. Dette høres veeeeeldig merkelig ut, eller har jeg misforstått helt? Snålt problem.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget annonser
    1
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Mad Catz av-unit til Xbox.
    Det er en kloss man kobler til boxen. Denne klossen kan man tappe diverse signaler fra som s-video, rca, optisk meg her og phono meg der.

Har selv også modda xbox (selvfølgelig!). Ingen problemer med å kjøre s-video både i X1 og tv. Samme FINE bildet uansett.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan du ha testet xbox s-video kabelen på en dvd-spiller ?! Den har jo en helt annen plugg som bare passer inn i en xbox, og ikke i en dvd-spiller. Dette høres veeeeeldig merkelig ut, eller har jeg misforstått helt? Snålt problem.
    Tror han testet kabelen her. Utelukker feilkilder.

Fått testet med en annen xbox nå?

Intermediate polkalizer sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    1,199
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er jo den jeg snakker om?

Sitat Opprinnelig postet av veggiss
    har kjøpt en sånn s-video ting til projektoren, som jeg har brukt før uten problemer.
    Hva er dette?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har bommet litt her! :roll: Trodde han hadde en "dings" mellom xbox og svideo. Det blir litt uklart hva han faktisk tester, er det kabelen eller pj inngang...Får vente å se hva han sier. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    516
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oioi, her ble det mange svar gitt.

polkalizer: http://www.lik-sang.com/info.php?cat...s_id=1722&

fikk testet med en annen xbox, og den hadde ikke problemet i det hele tatt, så da kan vi utelukke alt, bortsett fra min xbox. skal prøve å flashe den opp med ny bios i morgen, og se om det hjelper, men jeg skjønner fint lite av dette ass. virker som brightness står på 100 lissom. hvis det er ønskelig kan jeg sikkert ta noen bilder av det. fungerer dog utmerket når jeg bruker composit utgangen på den dingsen jeg linket til der oppe. kan til og med ha koblet begge inn i projektoren samtidig, og når jeg switcher mellom dem, så er det føkka signal kun på s-video. ARGH!!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •