PT-AE700E - Vertikalt problem

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

PT-AE700E - Vertikalt problem

Etter flere timers browsing i forumet, og mange forum poster seinere må jeg nesten prøve å forklare problemet, for å høre om noen har en løsning.

Problemet:

På alt av lyse bilder som prosjekteres er det vertikale striper nedover,dvs hver 2-3cm kommer det en ny stripe. Jeg har prøvd ALT av instillinger på prosjektoren (uten at det endres). Jeg har prøvd forskjellig innganger, s-video,scart,component,hdmi,vga, alle har samme problemet. Har i tillegg selvfølgelig prøvd andre typer kilder (xbox,dvdspiller,pc etcetc.)

Så nå boiler det ned til ett par ting.
    1. Lampen har 500 timer på seg, er det feil på apparatet? (en kompis har samme problemet med samme prosjektor!)

2.Lerretet? (Nope har prøvd forskjellige lerret, samme har min kompis!)

3.Er det en feil som skal være der?dvs er jeg for picky? Nei tviler, det er såpass lett å legge merke til og når du ser det irriterer det deg kraftig.

4.Henger prosjektor for langt unna? Er dette en mulighet? han henger ca 5m unna lerretet(skal asap hjem å prøve dette nå) har forøvrig ett 200cm lerret.

Klarer jeg ikke få noe vettug svar, så dumper jeg panasonic dritten... Er så jævlig lei av dette nå Kan legge ved bilde hvis det blir enklere å forstå.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomenet du beskriver er nok "vertical banding": VB. Står mye om det i den gamle PTAE700 tråden og er noe du må leve med.

For å redusere VB på AE700 er det viktig å trekke ut stikkontakten/bryte strømmen til projektoren når den ikke er i bruk! Himmelsk forskjell på min hvis jeg glemmer det.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stikkord for denne tråden