2. retur motatt, fortsatt ikke fornøyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2. retur motatt, fortsatt ikke fornøyd

Hei!

Har etter hvert oppdaget et litt kjedlig problem med prosjektoren. Det er et grønnskjær i bildet på høyre side, og rødskjær på venstre side. Jeg tror dette må ha kommet etter hvert. Husker jeg leste på AVS forumet om en som hadde akkurat samme problemet, og det på to forskjellige prosjektorer (av samme type, TW600). Min er forøvrig en Epson EMP-TW520.

Tok noen bilder så dere kan jo se: Index of /leseesel/epson

Det som er, er at det er et år og tre uker siden jeg kjøpte den, hos Komplett :???: Sendte en mail og spurte, henviste med kjøpsdato osv, men fikk bare til svar at de måtte se på den først. Er dette noe jeg kan få dekt, eller kan jeg risikere å få avslag pga utløpt. garanti?

Newcomer rodrik sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For det første så har du vel to års garanti. Men uansett er dette en evt reklamasjonssak. Etter kjøpsloven har du reklamasjonsfrist på normalt to år, men hvis varen er ment å vare i vesntlig mer enn to år (noe som en projektor er ment til å vare, foruten lampen) så har man 5 års reklamsjonsfrist.
    Godt mulig du har fått løst dette allerede da det er noen dager siden. Lykke til uansett.

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har fått returnert prosjektoren nå. Den er vel hos Komplett i morgen tenker jeg. Noen som har erfaring med evt. erstatning? Får man noen valg (ny prosjektor/penger tilbake/annen vare)? Regner med de vil erstatte den (viss de kommer til den konklusjonen) med en TW620. Hadde vært litt fristende å legge på en tusenlapp og få TW700. Er dette noe butikker går med på?

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kan pæren skape det fenomenet på bildet.?
    da blir bildet bare mørkere eller flimrer..?

Jeg prøvde meg på en slik som du beskrev når jeg måtte returnere en Hardisk til en nettbutikk *uten navn*, hvor jeg ba om å få betale et mellomlegg for en større disk, men dette ble avfeid å fikk en lik disk (uten at de reddet data fra den gamle) tilbake... tap/tap..?

Loven sier lik eller bedre vare i erstatnig, har de ikke samme får du bedre, nærmest det du har...
    Tror kanskje de reparerer denne...
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har det skjedd til her!

Hentet prosjektor i posten i dag uvitende om hva som kom. Fikk melding fra reprasjonen at de hadde "Byttet enhet". Det viste seg å være en Epson EMP-TW620. Stor takk til Epson der :smile:

Det jeg lurer litt på i forhold til det, er om jeg har 90 dagers lampegaranti som jeg fikk med den jeg opprinnelig kjøpte, eller om jeg har samme garanti som man får når man kjøper TW620 ny i dag (dvs. 3 år eller 1700 timer)?

Er det forresten noen forskjell fra 520 til 620? Ser at 620 har 5000:1 kontrast kontra 4000:1 på 520, samt 200 mer ansi lumen. Er det noen merkverdig forskjell?

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jaja, da har jeg problemer med prosjektoren jeg fikk i erstatning også!

Vifta lager er lyd som ikke skal være der. Er dette noe som kan gå seg til, eller er det bare å returnere med det samme?

Er et par andre ting med bildet jeg reagerer på også. Fra midten og til høyre, er det en rød "skygge" fra hvite striper osv, og så har alt som står litt i kontrast en skygge (f.eks hvitt på grått). Er dette akseptabelt? Kan ikke huske at det var sån på den forge. Pirker jeg veldig eller? Har ikke lyst å klage uten grunn liksom...

Så, det med vifta kommer jeg til å klage på uansett om det ikke går seg til. Men bør jeg også klage på bildet? Legger ved noen bilder så dere kan se selv.

Her ser dere rødskjæret som er fra midten og til høyre. Venstre side er det helt fint på.

Her er skyggen. Alle instillinger er fra fabrikk (har prøvd å resette).

Litt nermere bilde av rødskjæret, ser skyggen også.

Intermediate Scorpioen84 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,585
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes kanskje du pirker litt nå ja...
    Sett deg heller 3-5meter unna å se om du i d heletatt legger merke til det...
    Kan se ut som Sharpnes/Sharpening er litt kraftig...

Du må heller prøve å forbedre instillingene, fabrikkinstillingene trenger absolutt ikke å være de beste for deg... Les bruksanvisningen...
    Eventuelt også låne en kalibreings-dvd
    (imklusive en person som kan å bruke den)

Dette er fra min TW700..
    | KK DXD-12012 | KK Quattro | Sherbourne PA160 | Onkyo 818 | TW700 |

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, synest bare det var litt rart det kun er på ene siden av bildet. Men jeg har ikke sjangs til å legge merke til det ellers.

Hjalp å skru ned sharpness på skyggene ja ops:

Uansett er vifteproblemet reelt. Surt om jeg må sende den inn igjen...

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du linseskiften i utstrakt grad? Dette likner på kromatisk aberration som rett og slett kommer av at linsa har forskjellige egenskaper i ytterkant enn den har i midten. Jo lenger man "presser" en linseskift jo mer fremtredende vil en slik forskjel bli (skape forskjell fra den ene til den andre siden av bildet). Hvorvidt det er normalt at den er så framtredende som den er hos deg eller om du har et dårlig eksemplar kan jeg ikke svare på.

Intermediate HenningHG sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    606
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det røde panelet sitter 1 hakk ute av linje med de andre pannelene. det er grunden til det røde. Det er ikke en ukjent at paneler ikke sitter helt som de skal tror ikke du får ny pågrunnav det.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    i tillegg ser det ut til at blått panel er ørlitegrann "off" i motsatt retning. Totalt sett har du da panelalignement som har avvik under 1,5 pixelrader, og det må betegnes som relativt bra. Tror neppe dette kvalifiserer som garantisak, men du kan jo prøve.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Active Xell sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    300
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Husk at det siste bildet er Scorpioen84 sin sammenlikning og ikke detaljbilde av MuV sitt problem. Jeg synes det høres rart ut at et paneloffset skal gi utslag på bare halve bildet.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan godt gi større utslag i en del av bildeflaten, hvis et panel er tiltet/vridd litt i forhold til de andre (om vridningpunktet ikke er sentrert midt i brikken)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for tilbakemeldinger.

Prosjektorlinsa treffer så og si midt på lerrettet horisontalt, og den står på en hylle nesten like høyt som øvre kant av lerrettet, med minimal bruk av zoom (ca 3,30meter kasteavstand).

Bare for å få presisert det, jeg hadde ikke en gang prøvd å få retur på prosjektoren ene alene for pixelforskyvning, men siden vifta har litt problemer må jeg desverre sende den tilbake likevel. Derfor lurte jeg på om jeg burde nevne dette med pixelforskyving. Har ikke vært borte i dette før (på min tidligere TW520). Er også litt redd for at prosjektoren skal ha feil ved mulig videresalg, vil unødig "lure" noen.

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg mottatt prosjektoren etter to returer, og jeg er fortsatt ikke fornøyd. Alt de skrev om hva som var gjort, var "Byttet vifte". Greit nok det, men de kommenterer jo ingenting om konvergensfeil som jeg også nevnte. Tviler på de har sett på det i det heletatt. Bærer preg av hastverk dette her! I tillegg lager de riper på den, og jeg hører at det er ett eller annet løst inni, da det er en klirrelyd som kommer og går. Ikke høyt, men sån skal det ikke være!

Nå ser jeg også at jeg ikke får stilt vekk skyggene jeg har nevnt lenger oppe (bilde). Ser ut som kontrasten er for høy, men uansett hvor lavt jeg stiller den forsvinner det ikke. Hva kan det komme av?

Hvilken rettigheter har jeg i forhold til å få hevet kjøpet? Har gått meg lei dette styret nå. 5-6 uker uten prosjektoren, to returer, to prosjektorer så langt, og fortsatt feil.

Mvh.
    Matias

Intermediate bler sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    580
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får man ikke ny når man sender den inn tre ganger da?

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det jeg har prøvd å finne ut av. Nå har jeg bare sendt den inn to ganger, men kommer til å sende den inn en gang til.

Sendte den først inn, fikk helt ny, men den nye var feil på, så sendte den inn, og fikk den tilbake, fortsatt med feil på. Så jeg er usikker på hvilken rettigheter jeg har. Forsto meg ikke helt på systemet til lovdata. Har dog sendt mail til Komplett, der jeg skrev jeg helst så at kjøpet blir hevet. Men hadde vært greit se svart på hvitt hva jeg/de har rettigheter til å gjøre.

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bler
    Får man ikke ny når man sender den inn tre ganger da?
    Nei,men du kan heve kjøpet ved 3. feil(feilen må være/oppleves som den samme hver gang.)

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MuV
    Er det jeg har prøvd å finne ut av. Nå har jeg bare sendt den inn to ganger, men kommer til å sende den inn en gang til.

Sendte den først inn, fikk helt ny, men den nye var feil på, så sendte den inn, og fikk den tilbake, fortsatt med feil på. Så jeg er usikker på hvilken rettigheter jeg har. Forsto meg ikke helt på systemet til lovdata. Har dog sendt mail til Komplett, der jeg skrev jeg helst så at kjøpet blir hevet. Men hadde vært greit se svart på hvitt hva jeg/de har rettigheter til å gjøre.
    Ring forbrukerkontoret der du bor og hør hva di mener.

Newcomer MuV sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, hvis Komplett vil være vanskelige får jeg ta meg en telefon til forbrukerkontoret her og forsikre meg på hvilken rettigheter jeg har. Om ingen her vet det da, evt vet noen paragrafer jeg kan referere til. Ikke det at jeg har hatt problem med Komplett, er vel heller Infocare jeg ikke er fornøyd med.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •