Mest for pengene av 1080P projektorer ? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 115
    Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    VW50 og VW60 takler 576i inn over HDMI og den har en veldig god bildebehandling.

Ingen av de DVD eller Blu-ray spillerene jeg har testet har kunnet slå VW50 når den får ett bra 576i signal fra spilleren.
    Dette inkluderer spillere med Realta briker og hele ruklet.

Sist jeg sjekket taklet ikke HD1 576i over HDMI og da er den uaktuell for meg i hverfall.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Spørsmål: Hva gjør HD-1 med 1080p24 signal forresten?
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Viser det som 1024p48.
    Hmmmm...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers så omhandler jo tråden hvilken projektor som gir mest for pengene. Med tanke på at du nå får en ny VW50 for 25k og du må opp i snaut 50k for en HD-1 synes jeg nok at VW50 gir en mer bilde pr krone enn HD-1- Bildet på HD-1 er vel ikke dobbelt så bra som VW50?

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Ellers så omhandler jo tråden hvilken projektor som gir mest for pengene. Med tanke på at du nå får en ny VW50 for 25k og du må opp i snaut 50k for en HD-1 synes jeg nok at VW50 gir en mer bilde pr krone enn HD-1- Bildet på HD-1 er vel ikke dobbelt så bra som VW50?
    Du er inne på kjernen i tråden her Anfield Personlig så synes jeg at bildet på HD1 VAR mer enn dobbelt så bra som WV50 på Projektor 2007 (selv om det var din WV50 med feil brukemode). Det var en fantastisk mulighet til å sammenligne under like forhold som skjelden kommer. ( håper det blir en tilsvarende Projektor 2008 ??? :razz: )
    Synes Tklev sine betraktninger om WV60 er veldig interesante. Har jo ikke sett WV60. Husker godt at Gorm ikke synes det var så veldig forskjell på WV50 og 60 til å begynne med men ble mer begeistret etterhvert.
    Ak gikk jo rett fra WV50 til HD1 så det han sier om forskjellene bør tas alvorlig.

Kjempebra med innspill fra dere med så stor innsikt i disse projektorene.

Gleder meg veldig til å se WV60 og TW2000

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm...
    Endret til 1080p24 i den opprinnelige posten...

Ak gikk jo rett fra WV50 til HD1 så det han sier om forskjellene bør tas alvorlig.
    Etter min mening har value for money kurven en relativt bratt stigning opp til rundt ca 20K, deretter flater den veldig ut. Det gjelder også fra VW-50 til HD1. Er HD1 dobbelt så bra? Neppe, men det kommer veldig ann på hvilke parametre man bryr seg mest om. Er støynivået det viktigste, er jo VW-50 den man bør velge. Er maksimalt sortnivå (skiller ikke så mye) og høyest mulig bildedynamikk det viktigste, ja da er HD1 veien å gå. Grunnen til at jeg byttet, er ganske sammensatt, men jeg ønsket et skarpere bilde og høyere bildedybamikk. Det fikk jeg ved å bytte fra VW-50 til HD1.

Begge er forøvrig gode projektorer, og begge har endel mangler

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Du er inne på kjernen i tråden her Anfield Personlig så synes jeg at bildet på HD1 VAR mer enn dobbelt så bra som WV50 på Projektor 2007 (selv om det var din WV50 med feil brukemode). Det var en fantastisk mulighet til å sammenligne under like forhold som skjelden kommer. ( håper det blir en tilsvarende Projektor 2008 ??? :razz: )
    Synes Tklev sine betraktninger om WV60 er veldig interesante. Har jo ikke sett WV60. Husker godt at Gorm ikke synes det var så veldig forskjell på WV50 og 60 til å begynne med men ble mer begeistret etterhvert.

Kjempebra med innspill fra dere med så stor innsikt i disse projektorene.

Gleder meg veldig til å se WV60 og TW2000
    Jeg er i pirkehjørnet og siden du konsekvent skriver "WV" vil jeg påpeke at de heter "VW"... ;-)

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

i lyd og bilde som etter de flestes mening er ganke seriøse så hang vw50 hakk i hel på hd1.vw60 skal være en del bedre enn vw50 og i følge Gorm som etter min mening er guruen her på forumet så foretrakk han vw60 fremfor hd1 så vi snakker uansett om 2 jevne pj.De har ant.begge sine svakheter og styrker men er den god nok for Gorm og hans favoritt fremfor hd1 så er ikke jeg i tvil om hva jeg gjør hvis økonomien tillater det.står mellom w9000,vw50 eller vw60 hos meg

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått med meg at Gorm foretrekker VW60 fremfor HD1.

Uansett så finnes det enda ingen perfekt PJ, og jeg har enda ikke sett noe som slår HD1(har ikke sett VW60 enda men jeg tviler den er bedre enn HD1). Men nå er HD100 rett om hjørnet og den gleder jeg meg til å se i min egen kino i form av Cinerversum sin versjon, tipper på Black Wing Three.

Men om den gir mest for pengene vet jeg ikke enda, og den blir jo enda dyrere enn HD1/BW2. Men jeg skal uansett ha en...
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Via RCP får jeg nå justert fargerommet perfekt i forhold til HDTV-standarden (bt709), resulterende i helt korrekt fargegjengivelse. Dette løfter VW60 inn i en annen divisjon enn forgjengeren. Akkurat dette vil nok få enkelte entusiaster til å foretrekke VW60 fremfor high-end maskiner som HD1 fra JVC. Dette fordi korrekt fargegjengivelse for mange veier tyngre enn dynamikk/kontrast. Undertegnede er blant dem.
    Når dette er sagt, å justere fargerommet tilnærmet perfekt er en svært vanskelig oppgave. Det er umulig uten måleutstyr, og som AK påperker, RCP systemet til Sony er på ingen måte perfekt. Jeg klarte "bragden" på 4. forsøk, men på veien dit var det ikke rent lite frustrasjon som fikk utløp. Imidlertid var det mulig, mens det på HD1 er umulig. Jeg er definitivt av den oppfatning at fargekorrekthet er en svært viktig faktor, men det betyr ikke at det betyr like mye for alle andre. Svært mange av dere (flertallet tipper jeg) foretrekker oversaturerte farger, fordi det fører til mer punch i bildet.
    Når det gjelder AK og valg av projektor, så er det ikke rart han foretrekker HD1 i sin kino. Jeg har nemlig vært på besøk i den særdeles imponerende kinoen hans, og kan konstantere at han, i motsetning til de fleste, får fullt utbytte av projektorens kontrastnivå. Hele kinoen til AK er nemlig kullsort. I hans kino er det ingen tvil om at HD1 er det rette valget, skjønt det hadde vært rått om den var like skarp som en 1080 DLP. Eller hva sier du AK? ;-)
    Det er ikke alltid like lett å formidle alle aspekter på tre sider i bladet. Ofte må jeg skjære ned på teksten for å "få plass" til det mest essensielle, i dette tilfellet at det var mulig med et strøkent fargerom, og at det for mange video-entusiaster er et svært viktig aspekt.

Og bare så det er sagt, ingen LCoS basert projektor er min favoritt-projektor akkurat nå. Til det er jeg alt for opptatt av bildeskarpheten. Det er liksom min greie. :-)
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate Andreas21 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Drammen
    Poster
    3,730
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått med meg det jeg Gorm.

Er ikke i tvil om at VW60 er en knall Projektor! Men i min "batcave" er jeg meget fornøyd med min BW2.

Gorm du får ta deg en tur til Drammen når jeg får den nye Cineversumen, så får du se den på 2.35:1 oppsett. Så kan vi se om den går an å stille perfekt fargerom på den??

Hvilken er din favoritt nå da Gorm??
    Mvh Andreas

THX II kalibratør. Projektor/TV.
    Software: Calman Pro og Lightspace
    Colorimeter: Klein K10A Spectroradiometer: Jeti 1501
    TPG: Murideo Fresco Six G og DVDO

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett nærmere på prisene på de respektive projektorene nevnt i denne tråden er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at VW50 er en kanongod kandidat til tittelen "mest PJ for pengene" (som tross alt tråden dreier seg om). Den er billigere enn samtlige 1080-oppløste LCD-projektorer (VW50 går nå for 25k). Den er halve prisen av HD-1 (som jeg har nevnt tidligere) og omtrent samme pris som DLP-projektorene HD-81 og W9000. For de som "allergiske" for enten screendoor (selv om den er kraftig minimert på en 1080-LCD) og regnbuene til DLP så er en SXRD-projektor til 25k i mine øyne en killerpris...

Forundrer meg ikke om 1080-LCDene snart får en prisjustering de og...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andreas21

Hvilken er din favoritt nå da Gorm??
    Tipper at Gorm tenker på Model Three enda jeg....

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OleM
    Jeg er i pirkehjørnet og siden du konsekvent skriver "WV" vil jeg påpeke at de heter "VW"... ;-)
    Den eneste unnskyldningen er at jeg gjør det konsekvent Har nok en liten dyslektisk hang up på dette.....

Takk for bemerkning, skal prøve å skjerpe meg.

(Husk; VW VW VW VW ikke WV)

Intermediate Arendal sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at det er lite snakk om Epson sin 2000 modell.

Er den "for dyr" eller hva?

Den havner ve li nabolaget rundt 30K og skal etter hva jeg har lest ha både god skarphet og "riktige" farger.

Den er i hverfall intressant for meg som har litt sære behov ( kort kasteavstand og kraftig lens shift ).

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter å ha sett nærmere på prisene på de respektive projektorene nevnt i denne tråden er jeg ikke et øyeblikk i tvil om at VW50 er en kanongod kandidat til tittelen "mest PJ for pengene" (som tross alt tråden dreier seg om). Den er billigere enn samtlige 1080-oppløste LCD-projektorer (VW50 går nå for 25k). Den er halve prisen av HD-1 (som jeg har nevnt tidligere) og omtrent samme pris som DLP-projektorene HD-81 og W9000. For de som "allergiske" for enten screendoor (selv om den er kraftig minimert på en 1080-LCD) og regnbuene til DLP så er en SXRD-projektor til 25k i mine øyne en killerpris...

Forundrer meg ikke om 1080-LCDene snart får en prisjustering de og...
    Nå har vel ingen av oss sett HC4900 men til en pris på 16K vil den gjelde i like stor grad som VW50 i forhold til HD1 ??

TW 1000 kommer også snart med vesentlig redusert pris fikk vi vite av Epson i går. Spennede å se hva det kommer til å bli. Dag Inge ville ikke si noe konkret men at siden TW2000 kommer til å koste 32500 vil TW 1000 ikke havne på 26K sa han..... Skal vi tippe 19900?

Forøvrig er det helt trygt å hevde at både den billigste og den dyrest gir mest for pengene i denne tråden.
    Selv vet jeg faktisk ikke lenger helt hva jeg mener, bortsett fra at alle de nye 1080P projektorene har strålende gode bilder på HD matriale og i mitt hode stråler HD1 mest enn så lenge.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja HC4900 er jo også ett meget godt alternativ for de som vil ha minst mulig støy ifra projektoren med sine 19db.
    Jeg er i alle fall meget godt fornøyd med HD1 så langt så får vi se hvor lenge det varer:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    1,168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Du er heldig du da som ikke har det problemet.
    Det er også er forskjell på å være i stand til å se regnbuer og å legge merke til de. Jeg ser regnbuer hvis jeg vil, men meget sjeldent under filmtitting, og for meg er det ikke plagsomt. Det er fordeler med 1-chip DLP.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tahustvedt
    Det er også er forskjell på å være i stand til å se regnbuer og å legge merke til de. Jeg ser regnbuer hvis jeg vil, men meget sjeldent under filmtitting, og for meg er det ikke plagsomt. Det er fordeler med 1-chip DLP.
    Ser jeg for lenge på DLP så blir jeg kvalm og får vondt i hodet så DLP kan ikke jeg bruke i min hjemmekino.
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer iallefall for VW60 som mest for pengene.. (Spesielt dersom en tar en titt på prisene en kan få fra den andre siden av kloden.)

Den har bedre on/off kontrast som HD1, bedre skyggedetaljer, perfekt alignment, 1080p96(Sony) vs 1080p48(HD1), bedre farger OOTB fra VW60, skarpere bilde og den støyer mindre.

Greit nok, HD1 har fortsatt noe bedre panelkontrast, noe som resulterer i litt mer "pop" i halvmørke scener, men foruten det så virker det som om VW60 slår den?

PS: Har jeg sagt at jeg er veeeldig fornøyd med min sorte perle?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg stemmer iallefall for VW60 som mest for pengene.. (Spesielt dersom en tar en titt på prisene en kan få fra den andre siden av kloden.)

Den har bedre on/off kontrast som HD1, bedre skyggedetaljer, perfekt alignment, 1080p96(Sony) vs 1080p48(HD1), bedre farger OOTB fra VW60, skarpere bilde og den støyer mindre.

Greit nok, HD1 har fortsatt noe bedre panelkontrast, noe som resulterer i litt mer "pop" i halvmørke scener, men foruten det så virker det som om VW60 slår den?

PS: Har jeg sagt at jeg er veeeldig fornøyd med min sorte perle?
    Kjempemessig at du er fornøyd, noe som er ganske tydelig

Når det er sagt, har jeg mine tvil til noe av det du skriver. Ja, den har bedre On/Off kontrast, men alle målingene jeg har sett, fra forskjellige personer varierer fra 11k:1 til 28k:1. HD1 har også blitt målt til 20k:1 av enkelte.

At VW60 har mere skyggedetaljer, har jeg veldig vanskelig for å tro. HD1 viser stort sett det som er å vise av detaljer i det mørke. Den har også høyere intra scene kontrast, hvilket gjør den i stand til å kunne fremheve detaljer VW60 ikke kan.
    LES: Jeg har ikke sett VW60 enda, men håper å få gjort det snarlig.

Konvergensjusteringen til Sony virker VELDIG bra, så den sal de få skrøyt for JVC henger litt etter her.

1080p96 vs 1080p48 har lite og ingenting å bety, og en vil ikke se forskjell likevel. Om filmbildene (24fps) blir doblet eller firedoblet betyr ingenting.

Bedre farger er vel en definisjons-sak, men at den har mer korrekte farger i "Normal" modus, er det liten tvil om.

Nå har du også bare nevnt det VW60 POTENSIELT er bedre på. Hva med den overlegne Gennum VXP prosessoren i HD1?

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •