Mest for pengene av 1080P projektorer ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 115
    Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pettermv
    Bare dårlig setningsoppbygging, skrev litt slik man snakker.
    My Bad:-D Alles in ordnung.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min rangering????
    Jeg er knapt nok meningsberettiget. Jeg har ikke sett mange prosjektorer i sammenliknbare omgivelser. Men du understreker en viktig ting synes jeg når du sier at dette er en personlig synsing ut fra ditt eget ståsted.
    Det sier nok litt om deg og dine evner/vilje til å bruke kr på prosjektor. Dernest er dette kanskje en tråd for de som liker hypoteser. Jeg er selv i markedet for å anskaffe meg en ny full-HD prosjektor og leter vel mer etter "harde facts" (men vet fra før at spesifikkasjoner ikke sier alt). Så, i "fortvilesen" leser jeg alt jeg kommer over. Jeg står i dag på vippen til å kjøpe enten VW60 eller TW2000 og synes 35-40K er "nok" ( men du verden
    så lite det skal til før jeg legger på 5-6K)

V vennlig hilsen filmØR

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FilmØR; alle er meningsberetiget. Vi lever i et demokrati og det er ytringsfrihet også på AVforum

Når du selv er ute etter pj (noe de fleste her er med jevne mellomrom) er det spesielt interesant å finne ut hva som er best. Det er der smaken og vurderingen av verdi kommer inn. For noen er bildekvalitet overordnet pris for andre er det grenser for hva en kan legge ut på en sak som taper seg så fort i verdi.
    Pluss at individuelle forhold som rommet, lyskontroll, regnebuesensivitet spiller inn.

I klassen rundt 35K har det egentlig bare vært WV50 som gjelder, WV60 vil få flere konkurenter. Både WV60 og TW2000 får glimrende kritikker den nye HC6000 vil antagelig ligge i samme nivå. Du vil nok bli fornøyd uansett dette er toppprojektorer. At HD1/BW2 er bedre skulle bare mangle da de koster over 20K mer. HD100/BW3 vil antagelig være enda bedre men da til nesten 3 x prisen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er fra en som ikke har sett noen av dem bare lest litt
    fra det jeg kan se så ville jeg rangert W9000 foran HD 80 litt pga støy
    sliter du med regnbuer så ville jeg gått for VW50
    uten å ha sett disse så burde vel egentlig VW50 gi et bedre bilde uansett pga lcos teknologien , tenker da på panorering fullt mulig at jeg er helt på jordet her hehe
    grunnen til at jeg ikke nevner VW60 og jvc hd1 har du råd til dem så gjir du F i hva som gjir mest for penga da er du ute etter best bilde uansett.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Battat
    Dette er fra en som ikke har sett noen av dem bare lest litt
    fra det jeg kan se så ville jeg rangert W9000 foran HD 80 litt pga støy
    sliter du med regnbuer så ville jeg gått for VW50
    uten å ha sett disse så burde vel egentlig VW50 gi et bedre bilde uansett pga lcos teknologien , tenker da på panorering fullt mulig at jeg er helt på jordet her hehe
    grunnen til at jeg ikke nevner VW60 og jvc hd1 har du råd til dem så gjir du F i hva som gjir mest for penga da er du ute etter best bilde uansett.
    Når du sier at du ville rangert W9000 foran HD80 pga støy. Hva slags støy tenker du på da. Støy fra selve prosjektoren, eller støy i bildet?
    Dersom du tenker på støy fra selve prosjektoren så er det
    i mine øyne helt uinteressant på nye prosjektorer da de er så støysvak at det har ingen betydning what so ever. Man skrur som regel på litt volum på receiveren under film, gjør man ikke

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanskelig å si noe konkret om dette uten å ha hørt viftestøyen selv. Men mener å huske at HD80 ligger over 30 db. Det høres mye ut :-?
    Benq er jo helt tyst nesten.
    Men jeg er helt alergisk overfor viftestøy, hadde det vært opp til meg skulle alt hi-fi/kino utstyr vært vannkjølet

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Sliter du virkelig med regnbueeffekten fra en W9000 Bigtor? Har du testet ut dette?
    For å si det sånn så har jeg enda tilgode å ikke se det på en DLP projektor.
    Mvh bigtor

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Counterpointer
    Det beste bildet er vel uten tvil HD1 men er bildet så bra at det forsvarer langt over dobbel pris av HC5000. Muligens er mellomtingen WV60 som har "nesten" like bra bilde som HD1 men koster 20K mindre.
    Hmm, hvorfor er du så sikker på at HD1 er bedre enn WV60? Den mangler skikkelig fargejusteringer, har dårligere panel-alignment justeringer og har ikke mulighet for 2.35 skalering for de av oss som er avhengig av det. Nå har jeg ikke sett HD1, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om kvaliteten på selve bildet, men må iallefall si at jeg er blitt hodestups forelsket i WV60ern.. Omtrent perfekt for mitt vedkommende, elektrisk fokus/lenseshift/zoom er også veldig kjekt for de som har bruk for det. Også ser den utrolig lekker ut!

Kjøper man ifra rett plass så er den grisebillig også.. (PS: Ønsker ikke å skape noen prisdiskusjon her, sier bare at det finnes alternativer til å handle i Norge.)

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Battat
    LCoS har jo bedre kontrast, men hva tenker du på med panoreringen?

Og ellers, når dere snakker om videoprosesseringen i HC4900/5000, hva er det denne videoprosesseringen skal gjøre? Jeg føler liksom at jeg helst vil at den bare skal vise signalet som det er, tenker dere på hvordan det funker med andre formater enn 1080p?

Active
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    310
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler W9000 på det varmeste, har hatt min i to uker nå og med blu-ray er det vanvittig flott!

(Regnbueeffekt har jeg aldri opplevd, med unntak av i debattråder her på forumet)

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Hmm, hvorfor er du så sikker på at HD1 er bedre enn WV60? Den mangler skikkelig fargejusteringer, har dårligere panel-alignment justeringer og har ikke mulighet for 2.35 skalering for de av oss som er avhengig av det. Nå har jeg ikke sett HD1, så jeg kan egentlig ikke uttale meg om kvaliteten på selve bildet, men må iallefall si at jeg er blitt hodestups forelsket i WV60ern.. Omtrent perfekt for mitt vedkommende, elektrisk fokus/lenseshift/zoom er også veldig kjekt for de som har bruk for det. Også ser den utrolig lekker ut!

Kjøper man ifra rett plass så er den grisebillig også.. (PS: Ønsker ikke å skape noen prisdiskusjon her, sier bare at det finnes alternativer til å handle i Norge.)
    Da bør du få en demo av hd1 så skjønner du bedre hvorfor alle blir imponert over bildekvaliteten på den:-)og hvorfor de sier at den er bedre enn vw60.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirik73
    Anbefaler W9000 på det varmeste, har hatt min i to uker nå og med blu-ray er det vanvittig flott!

(Regnbueeffekt har jeg aldri opplevd, med unntak av i debattråder her på forumet)
    Du er heldig du da som ikke har det problemet.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Da bør du få en demo av hd1 så skjønner du bedre hvorfor alle blir imponert over bildekvaliteten på den:-)og hvorfor de sier at den er bedre enn vw60.
    Du har sett begge? I mitt oppsett så hadde uansett ikke HD-1 hatt sjans. Den er ikke like lyssterk(i high-power mode), den støtter ikke 2.35, og har ikke elektrisk zoom/fokus. Dette er ting som jeg er absolutt avhengig av, og såvidt jeg har forstått så er det ikke snakk om de store forskjellene i kontrast intrascene lenger, så da skjønner jeg ikke heeelt hva som er så stort med HD1? Greit nok at den har bedre intern videoprosessor..

Spørsmål: Hva gjør HD-1 med 1080p24 signal forresten?

Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Du har sett begge? I mitt oppsett så hadde uansett ikke HD-1 hatt sjans. Den er ikke like lyssterk(i high-power mode), den støtter ikke 2.35, og har ikke elektrisk zoom/fokus. Dette er ting som jeg er absolutt avhengig av, og såvidt jeg har forstått så er det ikke snakk om de store forskjellene i kontrast intrascene lenger, så da skjønner jeg ikke heeelt hva som er så stort med HD1? Greit nok at den har bedre intern videoprosessor..

Jeg vil igjen si at du bør få en demo av Hd1.

Nei jeg har ikke sett vw60 men jeg har sett vw50 og vw100.
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei jeg har ikke sett vw60 men jeg har sett vw50 og vw100.
    Det er natt og dag i forskjell mellom VW50 og VW60.. Spesielt dersom du har litt for stort bilde (som jeg har). Det er mer punch i bildet og detaljene i sorte partier er også blitt bedre. Det var vel kanskje på det området jeg hadde mest å utsette på VW50.. Den hadde en tendens til å viske ut de nesten-svarte detaljene, trodde faktisk at det var PS3ern som gjorde dette, men det viste seg at når jeg fikk VW60ern så er detaljene kommet frem igjen.

HD1 er som sagt ikke aktuelt i min kino pga. de begrensningene den stiller.. Hadde selvsagt gjerne kunne ha tenkt meg og sett den, men ut ifra de testene jeg har lest på nettet så er det ikke snakk om de store forskjellene i bildekvalitet mellom de to..?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, hvorfor er du så sikker på at HD1 er bedre enn WV60? Den mangler skikkelig fargejusteringer,
    VW60 har heller ikke "skikkelig" primærfarge justering.

Viser det som 1080p48.
    Det er natt og dag i forskjell mellom VW50 og VW60.. Spesielt dersom du har litt for stort bilde (som jeg har).
    Det har jeg egentlig ikke så mye tro på. Jeg tror selvsagt på at det er de foskjellene du beskriver, men det er neppe natt og dag.

Hva gjelder HD1 vs VW60, er det ikke godt å si hvilken som er "best". De er jo rimelig forskjellige også. Take your pick (poison)

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Det har jeg egentlig ikke så mye tro på. Jeg tror selvsagt på at det er de foskjellene du beskriver, men det er neppe natt og dag.
    Nei, blir vel mer som gråskumring mot en måneskinsnatt m/innebygde måneformørkelser i ny og ne ..

Kan nok hende at jeg fortsatt er litt euforisk, men det er mange ting som slo til på en gang:
    1. Pæra er helt ny på VW60, da jeg sendte ifra meg Pearlen var den over 500timer.
    2. VW60 er ca. 10-20% mer lyssterk enn VW50 pga. bedre optikk.
    3. Jeg har "akkurat" satt opp nytt stativ slik at jeg fikk dra nytte av 2.35 linsa igjen. (Fikk ikke brukt den på VW50'ern) ca. 20% mer lys.

Summa summarum blir dette en ganske stor lysøkning på duken min, men det at den i *tillegg* var vesentlig sortere i maksimalt sort utgjør mye for meg.. Jeg har tross alt en 140" 2.35 duk, så jeg trengte litt mer lys for å få det punchet var ute etter.

PS: Har noen kjørt en sammenligning mellom 1080p48 og 1080p96? Er iallefall veeeldig fornøyd med panoreringene på min Sorte Perle.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

i testen til hjemmekino(6) så sier vel Gorm hvis jeg ikke bommet helt at han foretrakk VW60 fremfor HD1 og det er en god nok grunn for meg til å kjøpe Sony.Det blir VW60 eller W9000 på meg vil jeg tro

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, blir vel mer som gråskumring mot en måneskinsnatt m/innebygde måneformørkelser i ny og ne ..
    For oss "galne", er jo en hver liten forandring ofte en revolusjon !!

i testen til hjemmekino(6) så sier vel Gorm hvis jeg ikke bommet helt at han foretrakk VW60 fremfor HD1 og det er en god nok grunn for meg til å kjøpe Sony.Det blir VW60 eller W9000 på meg vil jeg tro
    Etter det jeg kan huske, var grunnen til det at VW60 har litt mindre mettede farger. Jeg vil tro at HD1 er fortsatt et hestehode forran på bilde-dynamikk.

Newcomer Composite sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    141
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Du bommet ikke,det leste jeg også!
    Det avgjorde valget mitt også :wink:

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •