HD80 vs. W9000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

HD80 vs. W9000

Trenger litt synspunkter på to DLP projektorer: HD80 og W9000.

Vurderer å bytte ut min gode gamle Infocus X1, og ønsker litt inputs på hva jeg bør velge.
    Har selv sett på HD80, og bildet virker ok. Har lest at det er et behov for oppgradering av firmware på denne. Hva er det som ikke funker på den orginale firmwaren?
    Har ikke sett på W9000, men denne er jo i samme prisnivået, og derfor aktuell.

Kan noen hjelpe meg her? 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankaune
    Trenger litt synspunkter på to DLP projektorer: HD80 og W9000.

Vurderer å bytte ut min gode gamle Infocus X1, og ønsker litt inputs på hva jeg bør velge.
    Har selv sett på HD80, og bildet virker ok. Har lest at det er et behov for oppgradering av firmware på denne. Hva er det som ikke funker på den orginale firmwaren?
    Har ikke sett på W9000, men denne er jo i samme prisnivået, og derfor aktuell.

Kan noen hjelpe meg her? 8)
    HD80 koster 25k og for 25k får man en w9000 med rammelerret og kabel på avshop. Jeg personlig hadde gått for w9000. Dersom man leser reviews av disse, så klages det endel på HD80 pga dårlig plasseringsvennlighet og støy. W9000 får nesten utelukkkende meget gode kritikker.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering og støy er ikke noe problem for meg. Har allerede byggd inn den X1 jeg har fra før.
    Det jeg er ut etter i projektoren er først og fremst bildekvalitet og brukervennlighet(uten hensyn til plassering).

Noen som kjenner til hva denne Firmware proboblematikken på HD80 er? Er det noe å henge seg opp i? Skjønner ikke hvordan det går an å levere et produkt i dag som ikke har en usb-port for egenmedisinering. t.o.m. den gamle X1 har det...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt offtopic her men har du vurdert W9000 mot VPL-VW50 ??

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Battat
    Litt offtopic her men har du vurdert W9000 mot VPL-VW50 ??
    Joda, har vert innom denne også, men jeg har ikke sett denne med egne øyne. Hvordan er bildet VW-50 kontra HD80 da? Er det like skarpt?

Grunnen til at jeg må sammenligne med HD80'n er at det kun denne jeg har fått muligheten til å se av nye prosjektorer i Trondheim...

-hint hint til alle som har W9000 og VW-50 i Trondheim! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg sitter vel i samme båt ,skal prøve å få sett vw50 , w9000 og hd 80
    tror det blir for dyrt for meg med VW60 + lerret blir vel fort 40-50k med en gang hehe
    uansett hopp på tlf og ring rundt
    BenQ Nordic - Norge - Sverige - Suomi - Danmark
    du kan jo sjekke om det er noen sonycenter rundt i trondheim mulig dem har vw50 opp for demo

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,276
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    uten at dette skal bli en pristråd, vil jeg bare nevne at med dagens sterke krone får man mange av de ordentlig feite projectorene til halve prisen om dere tar dem inn fra usa eller japan, så det er kansje noe å vurdere før dere lar norske nettbutikker flå dere?

40-50k for vw60 med lerret er galskap når selve projectoren ligger på 3.300$ ink frakt men + mva fra Japan.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Battat
    du kan jo sjekke om det er noen sonycenter rundt i trondheim mulig dem har vw50 opp for demo
    Tror det er dårlig med Sonycenter i Trondheim. Tok runden på de mest kjente hifi-asylene, og endte opp på HIFI-klubben. Der hadde de flere Optoma.

Må si jeg likte bildet på HD-80, men det hadde vært greit å se alternativene. Et annet ankerpunkt for HD-80 er alle tilkoblingene:
    1 x DVI, 2x HDMI, s-video, component og composit. Det er kjekt å ha flere hdmi og egen dvi ettersom jeg ikke har reciver som støtter hdmi enda.

Har lest litt om firmwaren oppgraderingen, og det har noe med muligheten til å vise 1080p/24. Noen som har opplevd dette problemet på HD-80?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frankaune
    Joda, har vert innom denne også, men jeg har ikke sett denne med egne øyne. Hvordan er bildet VW-50 kontra HD80 da? Er det like skarpt?

Grunnen til at jeg må sammenligne med HD80'n er at det kun denne jeg har fått muligheten til å se av nye prosjektorer i Trondheim...

-hint hint til alle som har W9000 og VW-50 i Trondheim! :-D
    Kan du si litt mer om denne demoen på HD80. Hvilket rom brukte dere, var det 100% lyskontrollert, skarphet i bilde, dynamikk etc. Hadde satt stor pris på det:razz:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Kan du si litt mer om denne demoen på HD80. Hvilket rom brukte dere, var det 100% lyskontrollert, skarphet i bilde, dynamikk etc. Hadde satt stor pris på det:razz:
    Hei!
    Jeg skal prøve å si litt om demoen men jeg må advare da jeg ikke er noen ekspert på omerådet.
    Min erfaring på projektorer startet tilbake i 2003 da jeg kjøpte min første projektor, en Infocus X1. Den hadde jo ikke all verden til oppløsning, men i forhold til prisen var den et kupp. God nok til å vise SD. Har hatt denne prosjektoren i daglig drift helt fram til i dag da den ble pakket ned til fordel for en Optoma HD80.

Tilbake til HD80: Jeg vil si de hadde ca 90% lyskotroll i demorommet.(Hifiklubben i Trondheim). Rommet har mørke vegger, og glassdøren inn til rommet er utstyrt med en tynn sort gardin så det nermer seg optimalt.
    Det var bildeskarpheten og dynamikken i bildet som tiltalte meg aller mest, samtidig som den hadde gode farger. Ga en utrolig god 3D effekt. Angående det med farger så skal jeg ikke legge meg ut for mye, men så lang som jeg har sett både på hifi klubben og hjemme på kinostua mi i kveld så er det bra trykk i fargene og en enorm dynamikk, men som sagt så er jeg ingen ekspert på omerådet, men jeg liker det jeg ser! :-) Jeg satte i et jubelbrøl av ren begeistring da jeg kjørte introen til MotorStorm. Helt utrolig 3D effekt, skarpt, og Lekkert!

Det eneste som har skuffer litt er at den lager nesten like mye støy som X1. Uansett: GODT FORNØYD!

Mvh. Frank

Intermediate
    Medlem siden
    May 2008
    Poster
    1,059
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

optoma hd80

har sett på optoma hd80 på hifiklubben i trondheim selv siden den har kommet ned på et normalt prisnivå under 20 lapper vurderer jeg en selv har en hd70 nå utrolig fornøyd m den men hdmi1.3 og 1080p frister mye :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •