Tips til valg av første projektor.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Tips til valg av første projektor.

Da har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av min første projektor i håp om å realisere drømmen om egen hjemmekino. Har kikket litt rundt og sett at det er noen hotte kandidater til ca. 10.000,-, nemlig BenQ W500, Hitachi PJ-TX300 og Epson TW700 . Har vært litt reservert til DLP pga. hysteriet om regnbueeffekt, men tenkte meg en tur innom nærmeste forhandler for en liten demonstrasjon for meg og sambo.

Forøvrig er jeg også litt usikker på hvor stort lerret jeg bør satse på. Har sett på 84" og 64" og skissert på vegg. 84" ser selvfølgelig mest imponerende ut, men det skal jo være behagelig å se på også fra 3m.

Mine spørsmål blir derfor om det er noen klare projektor-kandidater som skiller seg ut i dag, til omlag 10.000, og om det er noen som kan dele litt erfaringer med størrelse på lerret (3m avstand fra sitteplass)?

Her er litt data:
    Bruk: Film (Divx og DVD), Konsoll-spilling
    Projektor - vegg: ca. 3.10m
    Lys: Svært lite slipper inn

Intermediate dudeeven sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    1,096
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Red face Regn?

Sitat Opprinnelig postet av mellem
    Da har jeg bestemt meg for å gå til innkjøp av min første projektor i håp om å realisere drømmen om egen hjemmekino. Har kikket litt rundt og sett at det er noen hotte kandidater til ca. 10.000,-, nemlig BenQ W500, Hitachi PJ-TX300. Har vært litt reservert til DLP pga. hysteriet om regnbueeffekt, men tenkte meg en tur innom nærmeste forhandler for en liten demonstrasjon for meg og sambo.

Forøvrig er jeg også litt usikker på hvor stort lerret jeg bør satse på. Har sett på 84" og 64" og skissert på vegg. 84" ser selvfølgelig mest imponerende ut, men det skal jo være behagelig å se på også fra 3m.

Mine spørsmål blir derfor om det er noen klare projektor-kandidater som skiller seg ut i dag, til omlag 10.000, og om det er noen som kan dele litt erfaringer med størrelse på lerret (3m avstand fra sitteplass)?

Her er litt data:
    Bruk: Film (Divx og DVD), Konsoll-spilling
    Projektor - vegg: ca. 3.10m
    Lys: Svært lite slipper inn
    Regnbueeffekt? Hvordan fungerer dette i praksis. Jeg har sett en del film på kanon, men har ikke lagt merke til noen regnbue effekt?
    Ellers har jeg begynt å vurdere kanon fremfor lcd og plasma. Hvordan er en projektor i sortnivå og kontrast i forhold til plasma?

Er det noen som har erfaring med

HITACHI PJ-TX300E PROJEKTOR?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •